Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (4 timer siden):

Dypest sett handler viljen eller evnen til å si unnskyld om ens selvbilde, forteller psykologien oss. Vi rører ved dype og sårbare følelser når vi blir nødt til å innse og innrømme feil.

https://www.vestviken24.no/vv24livsstil/politikk/arbeidsliv/unnskyld-det-var-meningen/s/5-83-34769

For noen er det veldig vanskelig å innrømme feil, for andre er det bare litt flau, men for alle er det ubehagelig hvis vi har investert mye tid og energi til å bevise andre at vi har rett.

For Trump er dette det som skremmer han mest, fordi  selvbildet er det som han rømmer fra mest og er hovedårsaken til sin dårlig og selvdestruktive oppførsel. Som psykologien sier å si unnskyld rører dype og sårbare følelser

Hva er det du vil frem til med å sitere en eller annen tilfeldig nettside?

1. Du sa at å forvente en unnskyldning er det samme som hevn. Står du inne for dette?

2. Det bør være litt ubehagelig å si unnskyld for å ha støttet en wannabe-diktator som nå gjør det ALLE kunne se allerede i 2016. Han sa det jo allerede da.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (3 timer siden):

Hva er det du vil frem til med å sitere en eller annen tilfeldig nettside?

1. Du sa at å forvente en unnskyldning er det samme som hevn. Står du inne for dette?

2. Det bør være litt ubehagelig å si unnskyld for å ha støttet en wannabe-diktator som nå gjør det ALLE kunne se allerede i 2016. Han sa det jo allerede da.

1. Hvorfor må de si unnskyld?  Har de skadet deg på noe måte, eller er det bare at du vil at de innrømmer at de tapte og du vant?

2.Hvordan har deres støtte påvirket deg eller verden slik at de burde si unnskyld?  Uten stemmeretten i USA hvordan skader dine meningsmotstandere noe som helst?

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (5 timer siden):

1. Hvorfor må de si unnskyld?  Har de skadet deg på noe måte, eller er det bare at du vil at de innrømmer at de tapte og du vant?

2.Hvordan har deres støtte påvirket deg eller verden slik at de burde si unnskyld?  Uten stemmeretten i USA hvordan skader dine meningsmotstandere noe som helst?

Hvem har sagt noe om å vinne eller tape? Igjen drar du ting ut av egen fantasi. Du må leve i virkeligheten. Og ja, det har skadet verden at noen mennesker er så lett forførte av tomme ord at de effektivt stemte sin en mann med diktatorambisjoner i det hvite hus og gjorde han til verdens mektigste mann.

Du sa at det å si unnskyld er å anse som hevn. Står du inne for dette?

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (6 timer siden):

Hvem har sagt noe om å vinne eller tape? Igjen drar du ting ut av egen fantasi. Du må leve i virkeligheten. Og ja, det har skadet verden at noen mennesker er så lett forførte av tomme ord at de effektivt stemte sin en mann med diktatorambisjoner i det hvite hus og gjorde han til verdens mektigste mann.

Du sa at det å si unnskyld er å anse som hevn. Står du inne for dette?

Meningsmotanderne i et norsk forum uten stemmeretten i USA  som sa at vi overdrev burde si unnskyld?  Hvordan er de ansvarlig for Trump?   Ingen jeg kjenner i disse fora stemte på Trump. 
Kan du utdype hvorfor folk uten noe som helst bidragelse til at Trump ble president si unnskyld?  Det er helt mulig jeg mistolket det du sa fordi du skriver dette på et norsk forum og jeg får inntrykket av og til at dere glemmer at du ikke er amerikanere. Beklager hvis jeg mistolket, men jeg er intersert i hva du egentlig mente å si 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Meningsmotanderne i et norsk forum uten stemmeretten i USA  som sa at vi overdrev burde si unnskyld?  Hvordan er de ansvarlig for Trump?   Ingen jeg kjenner i disse fora stemte på Trump. 
Kan du utdype hvorfor folk uten noe som helst bidragelse til at Trump ble president si unnskyld?  Det er helt mulig jeg mistolket det du sa fordi du skriver dette på et norsk forum og jeg får inntrykket av og til at dere glemmer at du ikke er amerikanere. Beklager hvis jeg mistolket, men jeg er intersert i hva du egentlig mente å si 

Ja, det synes jeg er på sin plass når man tar så skrekkelig feil. Det hadde vært et tegn på integritet.

Dersom du mener en trenger stemmerett for å spre Trumps (og Putins) giftige retorikk til andre hjørner av vestlige samfunn er du skikkelig naiv. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (26 minutter siden):

Ja, det synes jeg er på sin plass når man tar så skrekkelig feil. Det hadde vært et tegn på integritet.

Dersom du mener en trenger stemmerett for å spre Trumps (og Putins) giftige retorikk til andre hjørner av vestlige samfunn er du skikkelig naiv. 

Hva som blir skrevet på norsk på disse fora bidrar mikroskopisk lite til hva amerikanere mener, særlig når det finnes så få støttere.  

Lenke til kommentar

Ang. den fortsatt pågående "feiden" om unnskyldning her på forumet: Tror de fleste som hardnakket har støttet trump på dette forumet har vært klar over at han har vært en massiv løgner og at de bevisst har støttet opp om slik antidemokratisk og forferdelig oppførsel. Dette er ikke folk som har sittet uopplyst ute på prærien og støttet trump fordi nærmeste nabo gjorde det. Å beklage hadde vist integritet, men utifra den demonstrerte oppførselen tror jeg ikke  man kan forvente noe slikt fra dem.

På den annen side: Er det noen her som er overrasket over at det faktisk er trump-supportere som nå blir tatt for valgfusk? 🤣

En 70 år gammel mann fra Pennsylvania er tiltalt for å ha stemt på Trump i sin døde mors navn, skriver statsadvokaten i en pressemelding. Mannens mor døde i 2008.

– Etterforskningen vår vist at mannen med intensjon og vilje har brutt valglovene våre ved å registrere to døde individer som velgere, sier statsadvokat Jack Stollsteimer i pressemeldingen.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/stemte-paa-trump-i-sin-doede-mors-navn.t-zi7csXK

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke at trumpister skal være gode tapere og komme med noen offentlig innrømmelse av at de tok feil, beklagelser i det vide og brede osv. Jeg forventer at de lukker øyne, ører og fortsatt lever i sin lille fantasiverden der Trump "egentlig" vant eller burde ha vunnet. Jeg forventer også at de går under jorda i denne tråden for å slippe konfrontasjoner med virkeligheten. Kanskje de finner seg en helt annen hobby de neste 3-3,5 årene før de tar opp igjen trumpismen med en eller annen republikansk kandidat.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (9 minutter siden):

Jeg forventer ikke at trumpister skal være gode tapere og komme med noen offentlig innrømmelse av at de tok feil, beklagelser i det vide og brede osv. Jeg forventer at de lukker øyne, ører og fortsatt lever i sin lille fantasiverden der Trump "egentlig" vant eller burde ha vunnet. Jeg forventer også at de går under jorda i denne tråden for å slippe konfrontasjoner med virkeligheten. Kanskje de finner seg en helt annen hobby de neste 3-3,5 årene før de tar opp igjen trumpismen med en eller annen republikansk kandidat.

Jeg tror ikke de fleste Trumpister i USA mener de tok noe særlig feil, hans  approval ratings beveger seg lite.  Jeg tviler også på at de aller fleste i disse fora egentlig støttet Trump noe særlig, men heller at de mente kritikken her inne var ofte overdreven og ville krangle om det.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Poor Old Gil said:

Det er ikke måte på selvskryt!

"They said it couldn't be done". Var vel kun donald trump og ytterstefløyen av republikanerne som sa dette. Alle andre hadde stor tro på at Covid var et reellt problem og at løsningen vil være vaksine. Helt fantastisk hvor avkoblet det går an å være i hodet. Men trump har gang på gang vist at det finnes ikke grenser for ham på dette området.

• Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, jjkoggan said:

Jeg tviler også på at de aller fleste i disse fora egentlig støttet Trump noe særlig, men heller at de mente kritikken her inne var ofte overdreven og ville krangle om det.

Det skal rimelig mye til å gi Trump "overdreven kritikk".

I den grad han har fått overdreven kritikk på sosiale media og/eller debattfora, så er det sannsynligvis ett utslag av frustrasjon av at han ikke har fått nok "offentlig" kritikk - spesielt med tanke på at enhver annen POTUS i moderne tid hadde måttet gå av om de hadde bedrevet en brøkdel av ondskapen/idiotien Trump har holdt på med.

At Trump har vært immun, til tross for både kriminelle og kriminelt idiotiske handlinger (til det punkt at republikanerene til og med blokkerte enhver bevisførsel eller spørsmål om påtale i saker mot ham), fører naturligvis til frustrasjon blant enhver som er mer enn minimalt opptatt av rettferdighet og fornuft.

Om man skal reagere mot "overdreven kritikk" mot en president som har fått herje på, uten konsekvenser, slik Trump har, så bør man finne seg mer verdige saker å reagere mot. Trump trenger ikke deres forsvar.

Endret av Zork
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trump har begynt sluttspurten - benåder 15 kriminelle: 

https://www.nrk.no/urix/donald-trump-benader-15-personer-_-blant-annet-flere-av-sine-stottespillere-1.15301387

Naturligvis en del av sine medsammensvorne som ellers kunne fryktet straff for kriminaliteten de har gjort i Trumps navn (og ellers) men tar seg også tid til å blant annet benåde en leiesoldat som massakrerte sivile. Business as usual fra Trump der altså.

Lenge igjen til 20. januar, så kommer nok mange flere blanko-benådinger for venner, familie og medsammensvorne. 

Helt absurd at en president skal ha slike fullmakter - vi får vel være glad han bare har makt til å benåde og ikke å dømme også, selv om det ikke hadde vært stort mer absurd. Hadde han hatt det, så hadde vel både Obama og Hillary vært henrettet for lenge siden.

Endret av Zork
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trumps nye favorittkanal Newsmax "trekker tilbake" konspirasjonsteoriene de har hjulpet Trump og hans innerste kult å dele. I en slags forsvarstale påpeker John Tabacco (!) at det likevel ikke finnes bevis for tukling med stemmemaskiner, hverken fra Hugo Chavez (som har vært død i 7 år), George Soros eller Clinton-familien.

Spørs vel hvor lenge Newsmax er Trumps favorittkanal lenger.

Ellers har det nå bikka ytterligere over for USAs president. Videoen han postet i kveld, og en påfølgende tweet tyder på at han nå bare ønsker å ødelegge. 

Det er så mye å ta tak de siste dagene og i kveld så det er vanskelig å holde helt tritt med galskapen, både fra Trump selv og hans nærmeste krets. Hacker-angrepet fra Russland som Trump selv påstår er fra Kina, benådninger av venner involvert og dømt i Russland-etterforskningen og andre alvorlige kriminelle forhold som drap, ordrene om henrettelser, de grunnløse påstandene om valgfusk, angrepene på GOP, at Trumps saksbehandlere i Deutsche Bank har sluttet, korrupsjonssaken om valgkampmidler, forkasting av krisepakken... lista fortsetter.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Zork skrev (9 timer siden):

Det skal rimelig mye til å gi Trump "overdreven kritikk".

I den grad han har fått overdreven kritikk på sosiale media og/eller debattfora, så er det sannsynligvis ett utslag av frustrasjon av at han ikke har fått nok "offentlig" kritikk - spesielt med tanke på at enhver annen POTUS i moderne tid hadde måttet gå av om de hadde bedrevet en brøkdel av ondskapen/idiotien Trump har holdt på med.

At Trump har vært immun, til tross for både kriminelle og kriminelt idiotiske handlinger (til det punkt at republikanerene til og med blokkerte enhver bevisførsel eller spørsmål om påtale i saker mot ham), fører naturligvis til frustrasjon blant enhver som er mer enn minimalt opptatt av rettferdighet og fornuft.

Om man skal reagere mot "overdreven kritikk" mot en president som har fått herje på, uten konsekvenser, slik Trump har, så bør man finne seg mer verdige saker å reagere mot. Trump trenger ikke deres forsvar.

Det viser seg hvor mye makt en kan ha hvis en er populær nok blant 30% av befolkningen.  

Før Trump var det en korrupt populist demokrat med autoritære tendenser som het Huey Long.  Mange fryktet at han kunne blitt diktator hvis han ble president. Han gjorde mye verre enn Trump som guvernør i Louisiana.  Folk enten hatet ham eller elsket ham.  Det er ikke bare republikanere som tåler korrupte ledere til partiet sitt

Lenke til kommentar

Siste:

I et rush av benådinger tirsdag har Trump bla. bestemt at leiesoldater fra Blackwater ikke skal holdes ansvarlig for drap på sivile, og fortsetter sin innsats for å viske ut Mueller-granskningen.
I omtalen i nyhetskanaler om disse benådingene, og over 80% av tidligere benådinger fra Trump, så går Trump som en rød tråd gjennom nesten hver eneste sak. Det dreier seg i hovedsak om hans allierte, supportere, lojalister, meningsfeller, og personer som benådes fordi de er populære blant hans kjernevelgere, ofte etter omtale hos bla. Fox News.

Trump Pardons Two Russia Inquiry Figures and Blackwater Guards
https://www.nytimes.com/2020/12/22/us/politics/trump-pardons.html

Spoiler
Sitat

In an audacious pre-Christmas round of pardons, President Trump granted clemency on Tuesday to two people who pleaded guilty in the special counsel’s Russia inquiry, four Blackwater guards convicted in connection with the killing of Iraqi civilians and three corrupt former Republican members of Congress.

It was a remarkable assertion of pardon power by a president who continues to dispute his loss in the election and might well be followed by other pardons in the weeks before he leaves office on Jan. 20.

Mr. Trump nullified more of the legal consequences of an investigation into his 2016 campaign that he long labeled a hoax. He granted clemency to contractors whose actions in Iraq set off an international uproar and helped turn public opinion further against the war there. And he pardoned three members of his party who had become high-profile examples of public corruption.

The 15 pardons and five commutations were made public by the White House in a statement on Tuesday evening. They appeared in many cases to have bypassed the traditional Justice Department review process — more than half of the cases did not meet the department’s standards for consideration — and reflected Mr. Trump’s long-held grudges about the Russia investigation, his instinct to side with members of the military accused of wrongdoing and his willingness to reward political allies.

- - -
Etter at kongressen endelig har vedtatt en hjelpepakke relatert til pandemien, med Trump stort sett fraværende fra forhandlingene, kom han etter at avtalen var vedtatt tirsdag med krav om større beløp, og signaliserte at han ikke vil signere avtalen, som ble vedtatt med veto-sikker majoritet. Dette kan føre til enda mer forsinkelser.

Trump threatens to torpedo COVID relief with new demands
https://apnews.com/article/donald-trump-legislation-coronavirus-pandemic-latin-america-91cceebf9d788d4525ffb85fadb2b151

Trump Blasts Covid Relief Package And Threatens Veto
https://www.forbes.com/sites/joewalsh/2020/12/22/trump-blasts-covid-relief-package-and-threatens-veto/?sh=39ec819c3c96

Trump threatens to not sign COVID-19 bill, wants bigger stimulus checks
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-usa-trump/trump-threatens-to-not-sign-covid-19-bill-wants-bigger-stimulus-checks-idUSKBN28X01V

Endret av xRun
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...