Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

CommanderKeen skrev (1 time siden):

Tenk at vi lever i en verden der den sittende amerikanske presidenten nekter å anerkjenne valgnederlaget nesten to måneder etter han tapte, og luftet idéen om å bruke militæret for å iverksette et omvalg og erklære omvalg.

Men alle vi som så dette komme allerede i 2016 ble fortalt av overdrev.

Hva sier dere til oss nå? Jeg forventer en unnskyldning. 

Edit: Jaggu tar han ikke til ordet og forsvarer Russland, altså landet som nettopp angrep USA. Det er vel omtrent så nærme som forræderi en sittende president har kommet. Patriotisk er det i alle fall ikke.

Det positive er jo at det er lett å identifisere alle som fortsatt støtter Trump ettersom de går i svære klovnesko og har rød nese. 

Hevn mot meningsmotstandere? Litt Trumpian kanskje?

 Jeg mener det er synd at noen blir lurt av Trump, og det som skremmer meg er at amerikanere ikke bryr seg mye om demokratiske prinsipper så lenge de er glad i deres leder 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (10 timer siden):

Det er ingen problem at presidenten med 300 000 amerikanske liv på samvittighet -- 300 000 mennesker som ville overlevd om Trump evnet å følge instruksjoner / vitenskap --forsøker og ønsker å bruke militæret mot egen befolkning og er villig til å gjøre hva som helst inkludert å bruke vold for å få fire nye år.

Trump har tilsynelatende håndtert Corona på en enestående dårlig måte.

Like fullt så finnes det land med leder som framstår oppegående og i stand til å lese en bok som har flere døde pr capita enn USA.

Jeg tror ikke at USA ville ha hatt 0 døde nær sagt uansett hvem som hadde vært president.

-k

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (5 timer siden):

Hvor nevner jeg hevn? Du lever virkelig i din egen verden. 

Vi ble fortalt av overdrev. «Hva sier dere til oss nå? Jeg forventer en unnskyldning. «

Meningsmotstanderne burde ydmyke seg og gi deg en unnskyldning som om det var en personlig sak rettet mot deg, ikke et filosofisk spørsmål om hva ville skje.

Det hele er et tragisk spørsmål om en president i det minste har gjort det mye lettere for politikere til å lure stemmerne og splitte landet. Jeg snakker daglig til Trump støttere som jeg har respektert i årtier, snille, velutdannete flinke folk som jobber hardt, elsker deres barn og hjelper fattige hver søndag.  De er ikke karikaturer eller klovner, de er gode folk som har latt seg lure, ikke ulik andre folk jeg kjenner som ble avhengig av alkohol.  Det er synd, tragisk og farlig, jeg ville aldri be dem å gi meg en unnskyldning 

 

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

Trump har tilsynelatende håndtert Corona på en enestående dårlig måte.

Like fullt så finnes det land med leder som framstår oppegående og i stand til å lese en bok som har flere døde pr capita enn USA.

Jeg tror ikke at USA ville ha hatt 0 døde nær sagt uansett hvem som hadde vært president.

-k

De kunne hatt rundt 20 000 etter to år -- om de fulgte planen.

De var unike i det at de bokstavelig talt hadde et team med eksperter som allerede jobbet med å forebygge pandemier, og hadde en rekke anbefalinger for konkrete og tidlige tiltak, utviklet av helseeksperter i et panel som nettopp ønsket å forebygge en epidemisk lunge/luftveisinfeksjon...

...og bare kastet det bort.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

De kunne hatt rundt 20 000 etter to år -- om de fulgte planen.

De var unike i det at de bokstavelig talt hadde et team med eksperter som allerede jobbet med å forebygge pandemier, og hadde en rekke anbefalinger for konkrete og tidlige tiltak, utviklet av helseeksperter i et panel som nettopp ønsket å forebygge en epidemisk lunge/luftveisinfeksjon...

...og bare kastet det bort.

Både Norge og Sverige hadde medisinsk ekspertise. I Sverige så lyttet politikerne til ekspertene, mens i Norge så later politikerne til å ha overprøvd ekspertene i noen grad. Utfallet så langt har vært langt bedre for Norge enn for Sverige.

Antall døde avhenger nok av den politiske viljen til å stenge brutalt ned tidlig (selv om kommersielle interesser vil stritte imot med alle midler). Graden av sikkerhetsnett/oppsparte midler som lar folk være hjemme. Graden av teknologi som lar samfunnet fungere med hjemmekontor. Hvor mange fattige, tettboende eldre med dårlig helse man har. Hvor villige befolkningen er til å rette seg etter pålegg. Og en solid dose vilkårlighet.

At lederen på toppen er mer opptatt av å få ros og spre konspirasjonsteorier enn å lede nasjonen i krise hjelper selvsagt ikke men jeg tror at det er vanskelig å tallfeste kostnaden i menneskeliv ved det.

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (12 timer siden):

Jeg tror ikke at USA ville ha hatt 0 døde nær sagt uansett hvem som hadde vært president.

Helt enig i det, men Trumps håndtering har nok økt omfanget en god del. Hvor mye er vanskelig å beregne, særlig for oss som ikke har ressurser til å gjøre en skikkelig analyse, men jeg håper at noen har ressurser til det og klarer å gi et troverdig estimat med standardavvik. Det kan bli en nøkkelfaktor i en eventuell rettssak.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (10 timer siden):

Vi ble fortalt av overdrev. «Hva sier dere til oss nå? Jeg forventer en unnskyldning. «

Meningsmotstanderne burde ydmyke seg og gi deg en unnskyldning som om det var en personlig sak rettet mot deg, ikke et filosofisk spørsmål om hva ville skje.

Er en unnskyldning er hevn og en ydmykelse i din øyne? Det høres sosiopatisk ut, og jeg synes synd på alle i din omgangskrets.

Du må være et hult menneske. 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (3 timer siden):

Er en unnskyldning er hevn og en ydmykelse i din øyne? Det høres sosiopatisk ut, og jeg synes synd på alle i din omgangskrets.

Du må være et hult menneske. 

Ingen ønsker å innrømme feil, det er menneskets natur. Å innrømme feil krever ydmykhet, noe som folk har til forskjellige grader.  De som har støttet Trump i lang tid og investert mye tid og energi i å forsvare ham og angripe meningsmotstandere ville finne det i det minste flau å innrømme feil.  Det er en grunn til at folk sier at en må være "ydmyk" nok til å innrømme feil.  Det gjør det enda vanskeligere å unnskylde til noen som sier at folk som dem er klovner.

Et ekstremt eksempel er Trump, som er narsissist som klarer aldri å innrømme feil, selv om det er små, ubetydelige saker.  Heldigvis, så klarer de fleste av oss å innrømme feil er bare litt flau når vi gjør det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (4 timer siden):

Helt enig i det, men Trumps håndtering har nok økt omfanget en god del. Hvor mye er vanskelig å beregne, særlig for oss som ikke har ressurser til å gjøre en skikkelig analyse, men jeg håper at noen har ressurser til det og klarer å gi et troverdig estimat med standardavvik. Det kan bli en nøkkelfaktor i en eventuell rettssak.

Det som er umulig å regne er hvor ettergiven amerikanere ville være uansett hva presidenten ville kreve-anbefale.  Sosial konformiteten i USA er mye lavere enn andre vestlige land ville jeg tro.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (6 minutter siden):

Det som er umulig å regne er hvor ettergiven amerikanere ville være uansett hva presidenten ville kreve-anbefale.  Sosial konformiteten i USA er mye lavere enn andre vestlige land ville jeg tro.

En nøyaktig beregning er umulig, men et estimat er fullt mulig. Man kan godt bruke spørreundersøkekser, målbare trender i sosiale media og komparative studier av smittetallsutvikling på steder med og uten rallies for eksempel. Sikkert mye annet også.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (28 minutter siden):

En nøyaktig beregning er umulig, men et estimat er fullt mulig. Man kan godt bruke spørreundersøkekser, målbare trender i sosiale media og komparative studier av smittetallsutvikling på steder med og uten rallies for eksempel. Sikkert mye annet også.

En kan alltid spekulere, det blir alltid upresis, men sikkert bedre hvis Trump ville ledet istedenfor å mene at det ville skade ham mindre politisk sett hvis han lar guvernørene ta ansvaret

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Ingen ønsker å innrømme feil, det er menneskets natur. Å innrømme feil krever ydmykhet, noe som folk har til forskjellige grader.  De som har støttet Trump i lang tid og investert mye tid og energi i å forsvare ham og angripe meningsmotstandere ville finne det i det minste flau å innrømme feil.  Det er en grunn til at folk sier at en må være "ydmyk" nok til å innrømme feil.  Det gjør det enda vanskeligere å unnskylde til noen som sier at folk som dem er klovner.

Et ekstremt eksempel er Trump, som er narsissist som klarer aldri å innrømme feil, selv om det er små, ubetydelige saker.  Heldigvis, så klarer de fleste av oss å innrømme feil er bare litt flau når vi gjør det.

Å innrømme feil krever integritet. Dersom man mener en unnskyldning er en ydmykelse har man et alvorlig holdningsproblem.

Og uansett hvordan du snur og vender på det er ikke det å forvente en unnskyldning det samme som hevn.

I en serie av elendige innlegg og meninger du har kommet med er dette virkelig toppen av kransekaka. Skammelig. 

Lenke til kommentar

Siste:

Flere medier melder at Trumps justisminister William Barr sier han ser ingen grunn til å oppnevne en spesialetterforsker for å granske Hunter Biden, og at han ikke kommer til å oppnevne en.

Dette kommer etter omtale i nyhetsdekning de siste dagene vedr. lekkasjer fra WH om at Trump ønsket en slik spesialetterforsker oppnevnt slik at han fikk tilfredsstillelsen av å se en slik granskning strekke seg langt inn i Bidens administrasjon, etter at Trump har forlatt WH neste måned.
Dette ville da være en slags "hevn" for Mueller-granskningen som Trump skal ha oppfattet som et intensjonellt forsøk på å skade hans presidentskap, og ikke en følge av FBI og justisdept's mye omtalte reaksjon på Trump og hans kampanjes aktiviteter under Trumps kampanje i 2016.

 

Barr Says No Reason to Appoint Special Counsel on Hunter Biden
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-21/barr-says-no-reason-to-appoint-special-counsel-on-hunter-biden?utm_medium=social&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=twitter&utm_content=business&cmpid=socialflow-twitter-business

Sitat

“To this point I have not seen a reason to appoint a special counsel and I have no plan to do so before I leave,” Barr said at the Justice Department on Monday.

 

Barr says he sees no reason to appoint special counsel to investigate Hunter Biden; says he won’t appoint one
https://www.washingtonpost.com/politics/barr-says-he-sees-no-reason-to-appoint-special-counsel-to-investigate-hunter-biden-says-he-wont-appoint-one/2020/12/21/70aedd5e-43a6-11eb-ac2a-3ac0f2b8ceeb_story.html

 

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

Å innrømme feil krever integritet. Dersom man mener en unnskyldning er en ydmykelse har man et alvorlig holdningsproblem.

Og uansett hvordan du snur og vender på det er ikke det å forvente en unnskyldning det samme som hevn.

I en serie av elendige innlegg og meninger du har kommet med er dette virkelig toppen av kransekaka. Skammelig. 

Dypest sett handler viljen eller evnen til å si unnskyld om ens selvbilde, forteller psykologien oss. Vi rører ved dype og sårbare følelser når vi blir nødt til å innse og innrømme feil.

https://www.vestviken24.no/vv24livsstil/politikk/arbeidsliv/unnskyld-det-var-meningen/s/5-83-34769

For noen er det veldig vanskelig å innrømme feil, for andre er det bare litt flau, men for alle er det ubehagelig hvis vi har investert mye tid og energi til å bevise andre at vi har rett.

For Trump er dette det som skremmer han mest, fordi  selvbildet er det som han rømmer fra mest og er hovedårsaken til sin dårlig og selvdestruktive oppførsel. Som psykologien sier å si unnskyld rører dype og sårbare følelser

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...