fokkeslasken Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 Jeg husker for noen år siden at jeg var interessert i hvordan ting ble gjort i USA. Og nå, nå kjenner jeg bare at hva som skjer i bananrepublikker ikke er overvettiges interessant. Av og til bare som eksempler på hvordan røtne mennesker oppfører seg om de kan tjene på det selv, men utover det er det uinteressant. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 Nytt intervju med Trump fra (selvfølgelig) Fox News. Mye rart som blir sagt her. For eksempel gjentar han ønsket sitt om å endre loven for å gjøre dette lettere å saksøke journalister og forfattere, han vil "strengthen up". Min favorittquote fra intervjuet: "I meet with foreign leaders of countries, and they have an expression, 'Sir, we are a forest nation.' But they say, 'we have trees that are far more explosive than the trees in California. We don't understand how a thing like that can happen. You have to manage your forest". ...som høres ut som han har møtt høvdingene fra skogplaneten i en eller annen fantasy-film. Han skylder på demokratisk styrte California for brannene, men her ignorerer Trump også fullstendig at det mesteparten av skog i California er føderalt eid, og dermed hans administrasjons ansvar. Kun 3% av skogarealet er delstatens ansvar. Eksperter sier også at årsaken til skogbrannene er tørke og klimaendringer, ikke "bad management" av delstaten som han har hevdet over flere år nå. Det er trist at også dette, som er føderalt ansvar og en katastrofe, blir uærlig brukt i et politisk angrep mot demokratene. 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 Snikpellik skrev (3 minutter siden): høres ut som han har møtt høvdingene fra skogplaneten i en eller annen fantasy-film Eventyrfigurer er vel de eneste statslederne som ville tiltalt han med "sir". 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 https://projects.icij.org/investigations/fincen-files/confidential-clients/#/en/paul-manafort/ 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 Joe Biden: 200 millioner amerikanere har dødd av COVID-19. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 56 minutes ago, frohmage said: Eventyrfigurer er vel de eneste statslederne som ville tiltalt han med "sir". Ja. Mr. President er mer passende. Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 1 minute ago, debattklovn said: Ja. Mr. President er mer passende. Alle vet at andre statleder ler bak ryggen til Trump og himler oppgitt med øynene når han ikke ser. Jeg tror nok tittlen de helst vil bruke er mr. idiot. 3 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 5 minutes ago, ism_InnleggNO said: Alle vet at andre statleder ler bak ryggen til Trump og himler oppgitt med øynene når han ikke ser. Jeg tror nok tittlen de helst vil bruke er mr. idiot. Nei. Dette er bare noe du "vet". Noen av oss liker å forholde oss til virkeligheten. 3 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 debattklovn skrev (10 minutter siden): Ja. Mr. President er mer passende. Jeg tipper de kaller han Mr. Trump, eller President Trump. Tror du alle på statsledermøter går rundt og kaller hverandre Mr. President? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 frohmage skrev (57 minutter siden): Jeg tipper de kaller han Mr. Trump, eller President Trump. Tror du alle på statsledermøter går rundt og kaller hverandre Mr. President? Mr. President brukes når de snakker direkte til Trump. Når det finnes flere ledere antar jeg de sier noe annet. One thing that sticks out from this call is that the Mexican leader calls Trump “Mr. President” with surprising frequency—nearly 30 times over the course of the call. https://www.theatlantic.com/international/archive/2017/08/an-unprecedented-look-into-trumps-stagecraft/535794/ 2 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 ism_InnleggNO skrev (3 timer siden): Alle vet at andre statleder ler bak ryggen til Trump og himler oppgitt med øynene når han ikke ser. Jeg tror nok tittlen de helst vil bruke er mr. idiot. Alle med vanlig folkeskikk og dannelse kaller den øverstkommanderende for Mr. President. Vet du i det hele tatt hva som menes med tittelen Sir? 2 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 En interessant, men ikke helt relevant artikkel fra Sverige. http://svt.se/nyheter/utrikes/rod-hagring-gor-det-troligt-att-donald-trump-vinner-valet-den-3-e-november Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 McConnell bekreftet i kveld at Trumps nominee vil få en avstemning i Sentatet samtidig som han forberedte på svertekampanjen mot kandidaten som vil komme komme. Den tid den sorg, men han bruker normalt ikke gå til avstemning dersom han ikke vet han har nok stemmer. Lindsey Lameham om hvorfor han kommer til å stemme for: Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) Trump ringte Tybring-Gjedde Sitat Stortingsrepresentant Christian Tybring-Gjedde (Frp) har nominert USAs president Donald Trump til Nobels fredspris. Nå har Trump ringt ham for å takke. Tybring-Gjedde ble oppringt av presidenten mandag denne uken. – Det var bare for å takke meg for nominasjonen. Jeg ble overrasket. Det var virkelig flott av ham å gjøre det, jeg tror ikke alle gjør slikt. Han er veldig hyggelig, sier Tybring-Gjedde til nyhetsbyrået AFP. Trump ringte også den svenske politikeren Magnus Jacobsson i Kristdemokraterna. Jacobsson har også nominert Trump til fredsprisen, melder NTB. Hittil er det registrert 318 kandidater, hvorav 211 personer og 107 organisasjoner til Nobels fredspris i 2020. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/trump-ringte-tybring-gjedde.lQ1dn9C_h Endret 22. september 2020 av Snikpellik Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 President Trump ringte de to patriotiske LAPD-betjentene som ble skutt av en ukjent, anti-politi gjerningsmann. Quote President Donald Trump called the two Los Angeles deputies who were shot and critically wounded last week as they sat in their patrol car. “This week President Donald Trump called both of our deputies to check on their spirits, wish them a speedy recovery, and remind them that the American people are behind them and that the coward that harmed them will be brought to justice!!” the Los Angeles County Sheriff’s Department wrote on Facebook on Saturday. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) ‘It affects virtually nobody’: Trump downplays virus threatThe president previously told The Washington Post’s Bob Woodward in March that Covid-19 affects “plenty of young people.”https://www.politico.com/news/2020/09/22/trump-downplays-coronavirus-threat-young-people-419883 Sitat The president’s latest remarks contradict the more dire assessments he told The Washington Post’s Bob Woodward in a series of taped interviews conducted earlier this year for the veteran journalist’s latest book on the Trump White House. “Now, it’s turning out, it’s not just old people, Bob. Just today and yesterday, some startling facts came out. It’s not just older,” Trump told Woodward in a March 19 interview. “It’s plenty of young people.” In that same interview — recorded at a time when the White House was still publicly dismissive of the coronavirus’ risk to Americans — Trump also acknowledged that he “wanted to always play … down” the virus and acknowledged: “I still like playing it down.” Endret 22. september 2020 av Snikpellik 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 debattklovn skrev (41 minutter siden): President Trump ringte de to patriotiske LAPD-betjentene som ble skutt av en ukjent, anti-politi gjerningsmann. “This week President Donald Trump called both of our deputies to check on their spirits, wish them a speedy recovery, and remind them that the American people are behind them and that the coward that harmed them will be brought to justice!!” the Los Angeles County Sheriff’s Department wrote on Facebook on Saturday. Godt han har endret mening om rettsstatens rolle og moderert seg sammenlignet med for halvannen uke siden. 1 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Joeal88 skrev (21 timer siden): Alle med vanlig folkeskikk og dannelse kaller den øverstkommanderende for Mr. President. Vet du i det hele tatt hva som menes med tittelen Sir? Trump er då uten folkeskikk då han omtaler seg sjøl som "Donald Prump" Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) 21 hours ago, Joeal88 said: Alle med vanlig folkeskikk og dannelse kaller den øverstkommanderende for Mr. President. Vet du i det hele tatt hva som menes med tittelen Sir? Hva folk kaller ham og hvordan de titulerer ham er nok sjelden sammenfallende… Endret 22. september 2020 av ism_InnleggNO 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 1 hour ago, Snikpellik said: Godt han har endret mening om rettsstatens rolle og moderert seg sammenlignet med for halvannen uke siden. Hva snakker du om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg