Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror også kristefascisten Pence kan være farligere for samfunnet enn tullingen Donald. Samtidig er det også veldig farlig at Donald er såpass dum at han er så lett å manipulere av andre. Han kan dermed manipuleres til å gjøre ubotelig skade og dermed bli hengende igjen som syndebukken mens de egentlige mørkemenn går fri.

Lenke til kommentar

Tenker vel primært på mørkemenn innenfor eget kabinett. Når de serverer egenmanipulerte nyhetskilder til tullingen skal det ikke mye til for å skjønne hva som er formålet. Og det skal heller ikke mye til for å skjønne hvilket syn de selv har på en mann som de oppfører seg slik ovenfor.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens briefing i presserommet er fremskyndet 2 timer, og det er ikke Spicer men McMaster som skal holde den. Det anses som en del av WH's brannslukkingsforsøk etter gårsdagens nyheter, som ble halvveis bekreftet av Trump på twitter etter McMasters benektelse av ting som WaPo's artikkel ikke engang påstod i går.

Briefingen er angitt å starte 11:30am ET (17:30 norsk tid), går live på nyhetskanaler.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

... og blir gjenvalgt!

Akkurat det tviler jeg på. Det hadde vært en helvetes turnaround.
Vel, husk at han er mye mindre populær i Norge enn i USA, samt at pressen stort sett har en negativ vinkling (om enn ofte fortjent).

Det er nok endel som støtter ham, men som ikke tør å gi uttrykk for det, hvilket man vel fikk sett tydelig i valget som han allerede var utpekt til å tape.

Ikke at jeg personlig har noe til overs for ham, eller noen av de andre, men jeg tror nok hans muligheter er adskillig større enn det ser ut til sett fra den norske steinrøysa.

Om han får startet opp en krig i 2019 vil han gå inn i valgkampen som "wartime president" og vinne mye på det. :(

https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Vel, hvis vi ser for oss at Trump klarer å moderere seg slik at han overlever 4 år. Og Hillary klarer å piske opp nok støtte til å bli Demokratenes kandidat igjen. Så ja, da kan faktisk Trump vinne igjen. Narrativ'et om at valget stod mellom "to onder" er noe Trump tjente på. Og Hillary er, og kommer til å bli, den samme kandidaten hun var i fjor.

Oprah har åpnet for å stille til valg. Om hun gjør det, og får den forventede støtten. Så vil Trump ha møtt sin overkvinne i henne. Hun synes å være uangripelig for ham. Folk fant seg i "croocked Hillary" på grunn av tvil omkring henne. Men om han prøver seg på tilsvarende angrep på Oprah..

Hillary vant riktignok "The popular vote" med ~3 millioner stemmer? Obama vant sin første periode med ~10 millioner stemmer flere enn det igjen. Oprah er så populær i USA, hun vil sette nye rekorder. Det vil bli et ydmykende nederlag for Trump..

Min teori er uansett at vi kommer til å se mindre campaigning fra Trump fremover. Han synes ikke å være i stand til å lære hvordan ting gjøres i politikk. Og når Republikanerne mister kongressen blir han en "lame duck". Skjønt, det er vel kanskje det han går for, slik at han kan bli en gallionsfigur og løpe rundt å klippe røde sløyfebånd slik han først forestilte seg at det ville bli å være president? Den virkelige president jobben som han har lallet rundt og trodd han kan "winge", den vet jeg ikke om jeg tror Trump vil ha i 4 år til om han overlever denne perioden.

Trump trodde at han skulle bli like populær som Kennedy om han bare vant valget. Alle elsker jo vinnere, ikke sant? Motstanden mot ham nå etter valget har overrumplet ham, og er fullstendig uforståelig for ham. At han i stedet til og med har blitt et mobbeoffer. Det vet jeg ikke om jeg tror egoet hans vil takle.

For øyeblikket tenker jeg det er 50/50 på om han blir kastet i snar fremtid. Overlever han dette og finner "sjøbeina" sine snart. Så står han ut perioden. Men om han i så fall vil stille til nyvalg? Jeg tror nesten ikke det..

Lenke til kommentar

Oprah ja.. I-lands problem eksperten som hjelper kvinner med de tøffeste av issues med overgangsalder og annet.. ;)

Men ja, det er jo tross alt Amerika dette her så skulle ikke forundre meg om valget vil stå mellom Dr Phil og Ophra, begge to akkurat like lite kvalifisert for posten som Donalden sjøl. Det er nesten så vi burde låne dem ett par politikere, kan virke som at de har gått helt tom for slikt borti der..

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oprah ja.. I-lands problem eksperten som hjelper kvinner med de tøffeste av issues med overgangsalder og annet.. ;)

Men ja, det er jo tross alt Amerika dette her så skulle ikke forundre meg om valget vil stå mellom Dr Phil og Ophra, begge to akkurat like lite kvalifisert for posten som Donalden sjøl. Det er nesten så vi burde låne dem ett par politikere, kan virke som at de har gått helt tom for slikt borti der..

Kan de please ta Anundsen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

... og blir gjenvalgt!

Akkurat det tviler jeg på. Det hadde vært en helvetes turnaround.

Vel, husk at han er mye mindre populær i Norge enn i USA

Han er ekstremt lite populær også i USA. Har han ikke satt nye upopularitetsrekorder?

Lenke til kommentar

Siste:

Informasjonen Trump delte med sine russiske gjester skal ha kommet fra israelsk etterretning (Mossad?).

Dette var såpass strengt gradert, en SAP (special access program) inndelt med eget kodeord, at det ikke ble delt bredt innen toppene i amerikansk regjering engang. Senatorer med toppgradering fikk ikke tilgang til denne etterretningen, kun de som var "innlest" på det aktuelle kodeordet.

Og naturligvis Trumps russiske gjester, bevares...  :thumbup:

BTW: Administrasjonen skal være i bevegelse, det kan komme en endring på senior-nivå innen kort tid.

Selv om det kunne være noe å håpe på, så er det nok ikke Trump sjæl som skiftes ut. ;)

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Det blir nok "two scoops" til dessært i dag også.  :thumbs:

Ny New York Times-artikkel:
When the World Is Led by a Child
Utdrag:
"By Trump’s own account, he knows more about aircraft carrier technology than the Navy. According to his interview with The Economist, he invented the phrase “priming the pump” (even though it was famous by 1933). Trump is not only trying to deceive others. His falsehoods are attempts to build a world in which he can feel good for an instant and comfortably deceive himself."

"He is thus the all-time record-holder of the Dunning-Kruger effect, the phenomenon in which the incompetent person is too incompetent to understand his own incompetence."
https://www.nytimes.com/2017/05/15/opinion/trump-classified-data.html

Kanskje ikke så rart om han er ekstra utsatt for Dunning-Kruger.

Hvis han i utgangspunktet var disponert for dette, og har tilbragt de siste 30 årene, eller omtrent siden han kjøpte sin første yacht og privat-jet, har innbilt seg at en som er så rik må da være smart, bare se på alle idiotene som ikke "fiksa det". Da spirer det gjerne frem et litt oppblåst selvbilde opp gjennom årene, og selvinnsikt blir etterhvert en unødvendig plage som er mindre nyttig enn den fete bankkontoen.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Avis om Trump-lekkasjen: Gradert informasjon kom fra Israel

President Donald Trump skal ikke selv ha visst hvem som hadde skaffet informasjonen han videreformidlet til russerne. Ifølge New York Times kom den fra Israel.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/avis-om-trump-lekkasjen-gradert-informasjon-kom-fra-israel/a/23999832/

Blir spennende å se om dette påvirker Trumps besøk til Israel og/eller forholdet mellom landene.

Lenke til kommentar

Men ja, det er jo tross alt Amerika dette her så skulle ikke forundre meg om valget vil stå mellom Dr Phil og Ophra, begge to akkurat like lite kvalifisert for posten som Donalden sjøl.

Ikke glem Kanye West, da. Han skal jo også stille.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men ja, det er jo tross alt Amerika dette her så skulle ikke forundre meg om valget vil stå mellom Dr Phil og Ophra, begge to akkurat like lite kvalifisert for posten som Donalden sjøl.

Ikke glem Kanye West, da. Han skal jo også stille.

Fra lukket avdeling? :hrm:

Lenke til kommentar

Avis om Trump-lekkasjen: Gradert informasjon kom fra Israel

President Donald Trump skal ikke selv ha visst hvem som hadde skaffet informasjonen han videreformidlet til russerne. Ifølge New York Times kom den fra Israel.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/avis-om-trump-lekkasjen-gradert-informasjon-kom-fra-israel/a/23999832/

Blir spennende å se om dette påvirker Trumps besøk til Israel og/eller forholdet mellom landene.

Bibi's kontor i Israel har mottat spørsmål om kommentar, men alle er henvist til Israels ambassade. De vil ha dette på lang avstand og ikke touche det overhodet, spesielt nå like før Trumps besøk. Bibi har forøvrig aldri kritisert Trump, selv om han noen ganger åpenbart burde gjort det. De ser på Trump som et forbigående problem, og holder fast ved sin USA-allianse.

Forståelig nok, dette må de bare la passere.

Lenke til kommentar

Vg melder akkurat nå at én inntrenger er pågrepet i det hvite hus.

Desverre var det en som måtte klatre over gjerdet, og ikke den farligste inntrengeren der (som kan komme og gå der som han vil), som var pågrepet...

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...