Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

jallajall skrev (2 minutter siden):

Det ser heller ikke ut til at DNCs landsmøte er noen killer for Trumps approvalrating.
51% of Likely U.S. Voters approve of President Trump’s job performance. 48% disapprove.

Pollen du referer til er faktisk den eneste ferske hvor Trump ligger over 50%, så akkurat på approval rating polls ligger Trump dårlig an. Han ligger ganske så langt unna 50% på de aller fleste nylige.

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/trump-approval/

1953931076_Skjermbilde2020-08-20kl_19_38_51.thumb.png.d441a29f283c520257ef11498a1ab54c.png

Spoiler

1315590364_Skjermbilde2020-08-20kl_19_39_03.thumb.png.dc56ed3ca48be4b465e4628a1bc1a58f.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (15 minutter siden):

Biden skal tale i natt på DNC. Live her:

Folkeskikk. Ellers er det ganske så etablert hva Biden og demokratene ønsker politisk, men foreløpig er nok taktikken å rulle dette ut i høyere og høyere tempo etter DNC og når vi kommer ut i september. Akkurat nå er Trump såpass upopulær i aktuelle saker som f.eks pandemien at det går litt av seg sjæl.

Det meste står vel her: https://joebiden.com/joes-vision/

Er nå klar over det. Men hva jeg forsøker å få frem er hva som er planen til Biden? hvilke valgløfter har han? og hva er planen til demokratene?

Lenke til kommentar
jallajall skrev (28 minutter siden):

Jevnt i Minnesota (tradisjonelt blå stat siden Jimmy Carter).

Nok en gang - én poll med 3% feilmargin betyr ikke at det er jevnt i Minnesota. For å danne seg et litt mer realistisk bilde bør man se på et snitt av alle målingene over litt tid.

Minnesota på FiveThirtyEight
Minnesota på RealClearPolitics

Som vi ser er pollen i tweeten du postet den eneste som ikke har kommet til at Biden er i ledelsen siden oktober i fjor. 

Så blir det spennende å se om det fortsetter slik som i pollen du postet, for Bidens popularitet i MN kan se ut til å være nedadgående.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pennsylvania er en av de viktigste battlegroundstatene, og en av de statene hvor republikanerne virkelig har knust demokratene i å registrere voters i det siste (~130.000 fler enn demokratene).

Democrat Rep. Conor Lamb om hvordan PA har mistet jobber de 3-4 siste tiårene:
Anybody who served in publiced office during that period of time is gonna have a challenge to come to a place like western PA and say 'we can get this back on track, we can create new jobs'.

Enter Joe Biden!

Lenke til kommentar
jallajall skrev (31 minutter siden):

Jevnt i Minnesota (tradisjonelt blå stat siden Jimmy Carter).

Som jeg skrev tidligere i uken, så er jeg sikker på at Trump kommer til og ta hjem Minnesota. Tror også at Trump kommer til å få langt flere stemmer i New York enn hva han fikk i 2016, sannsynligvis så kommer Trump til å få flere stemmer i New York enn hva noen kandidat fra republikanerne har fått siden Bush Sr i 1992.

Endret av Joeal88
Lenke til kommentar
jallajall skrev (9 minutter siden):

Tror også Trump tar Florida, selv om polls kanskje sier noe annet atm.

I Florida så vil jeg si at sjansen er 50/50 mellom Biden og Trump.

Men alt tyder på at mange velgere i New York kommer til og stemme på Trump i dette valget, og det blir sannsynligvis et jevnere løp mellom dems og GOP i New York enn hva det var i de 6 foregående presidentvalgene. Skulle blitt overraska, men ikke sjokkert om Trump skulle vinne New York.

Endret av Joeal88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye som tyder på at Trumps forbrytelser før valget er mer omfattende enn de fleste visste:

https://threadreaderapp.com/thread/1296471654349012992.html

50/ Every fact in the SSCI report confirms the campaign—Manafort, Gates, Flynn—used intermediaries (Jr., Stone, Prince, Nader) to coordinate with 2 dovetailed operations: a Russian one (Deripaska, Putin, Kilimnik) and an Israeli-UAE one (al-Otiaba, Dermer, Birnbaum, Zamel, MBZ).

CONCLUSION/ Per the SSCI Report, Manafort is a Kremlin agent who shared proprietary data with Russian intel. True—but that's only part of it. He "got whole" with Deripaska by using Deripaska's associates—Psy-Group—to run a Kremlin-dovetailed, Trump-approved pre-election cyber-op.

Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (12 minutter siden):

Skulle blitt overraska, men ikke sjokkert om Trump skulle vinne New York.

På bakgrunn av hva skulle Trump vinne New York? Til og med Fox News valgte å klippe bort Trump midt i livesendingen da han sa han kunne vinne New York for et par dager siden, fordi det er regnet som så usannsynlig. Tapte jo med hele 22 poeng der i 2016, til tross for at det er hjemstaten hans.

Synes valget og mange stater virker å være helt åpent, men noe av det eneste jeg føler meg helt bombesikker på er at Trump ikke vinner New York.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Joeal88 said:

Som jeg skrev tidligere i uken, så er jeg sikker på at Trump kommer til og ta hjem Minnesota. Tror også at Trump kommer til å få langt flere stemmer i New York enn hva han fikk i 2016, sannsynligvis så kommer Trump til å få flere stemmer i New York enn hva noen kandidat fra republikanerne har fått siden Bush Sr i 1992.

Baserte på data eller ren gjetting?

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Psykake said:

For enkelte er nok det faktum at en president finner humor i slikt, ikke noe som  akkurat skriker "jeg er egnet som president" 

Alle er vi forskjellige. Enkelte har ikke problemer med å snike i kø eller kaste søppel på bakken heller. 

Klart både han og velgerne har humor og selvironi rundt ting som overvåkning under valgkampen, 'collusion', witch-hunt etc. Humor, gjerne kynisk eller mørk er veldig utbredt. Skjønner ikke hvorfor det skulle være negativt at han har bra kontakt med velgerbasen. Han er 74 år gammel og kan vekke hele landets journalister med å tweete, gjerne med en skrivefeil eller noe kryptisk som media så kan spekulere vilt  i om det er en hemmelig kode for å starte fascismen, et nytt alt-right uttrykk eller tegn på at han er gal (igjen). 

Som den Trump4Eva videoen han selv posta, humoren ligger både i en utrolig selvironisk video og reaksjonene fra medier og gjerne liberale som fultolker alt og later som at dette er grav alvorlig ment og at Trump her bekrefter at han er fascist og skal ta over hele landet.

En fascist skal altså ta over landet og bli diktator ved å annonsere det i en meme på twitter, til dovregubbens hall og hans egne overdrevne ansiktsuttrykk. 

Den måten å identifisere seg folk og kunne være komfortabel med folk fra vidt forskjellige bakgrunner, sosiale status, subkultur og så videre er en stor medvirkning til seieren 2016 og muligens 2020 også. Han omgås med rappere, Kardashians, Merkel (litt kjip stemning der tho), Arabiske gubber med skjegg som skal holde hånd og danse, Afroamerikanske bestemødre i Ohio og barnebarnet deres på 18 som sitter på redddit, twitter osv og faktisk syns det er herlig treffende humor - og det kommer fra kandidaten/presidenten hans. Klart som faen han stemmer Trump da. Spesielt når Joe Biden, uten å spøke, sier ting som "Well I tell you what, If you have a problem figuring out whether you're for me or Trump, then you ain't black." 

Man kan vifte vekk en hel del om Joe Biden og si det er sjarmerende, men han fremstår mindre og mindre oppegående jo mer man ser og hører - og det blir ikke bedre. Måten han oppfører seg på overfor alt som kommer innafor tafserekkevidde er jo mildt sagt graverende - finnes hotmic's i hopetall. Å ha litt drøy humor er 'ikke noe som  akkurat skriker "jeg er egnet som president" ' men å hviske griseri i øret på en jentunge er innafor, glatter over det. 

Joe Biden og Demokratene går til valg med en katastrofe av en kandidat, en VP ingen kan fordra som attpåtil trakk seg som kandidat for 5 mnd siden - på det tidspunktet var hun og Biden veldig uenig på flere viktige områder og Harris krevde unnskyldning for  noe han hadde uttalt seg om, dårlig stemning en stund der. Men de er venner og enige igjen nå, helt uten videre. Og hun er valgt på bakgrunn av kvalifikasjonene kjønn og rase. Det var bestemt fra starten i grunn, en kvinne, helst mørk. Personlig synes det jeg det er rasistisk og direkte nedlatende ovenfor både kvinner og mørkhudede, og at dette med oppdeling i raser og kjønn før fordeling av privilegier er noe vi hadde lagt bak oss for lenge sia. 

Å stemme på Joe Biden blir som å gå til legen og ta en sånn gammaldags klamydiatest. Det er vondt, flaut, du føler deg brukt - men det kunne vært unngått.
Samtidig så er er Trump godt likt og har nesten heltestatus hos mange av sine velgere. De kan knappt vente til å få stemme på Trump og de gleder seg på en måte 'sammen', på nett spesielt. 
Ble langt det her. Men det var for å forklare hvorfor han muligens vinner.

Jeg avslutter med linken fra jallajall. Det er bare traileren - Hele serien heter Joe Biden -  "jeg er egnet som president" 

44 minutes ago, jallajall said:

True.

• Liker 1
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (31 minutter siden):

Klart både han og velgerne har humor og selvironi rundt ting som overvåkning under valgkampen, 'collusion', witch-hunt etc. Humor, gjerne kynisk eller mørk er veldig utbredt. Skjønner ikke hvorfor det skulle være negativt at han har bra kontakt med velgerbasen. Han er 74 år gammel og kan vekke hele landets journalister med å tweete, gjerne med en skrivefeil eller noe kryptisk som media så kan spekulere vilt  i om det er en hemmelig kode for å starte fascismen, et nytt alt-right uttrykk eller tegn på at han er gal (igjen). 

Som den Trump4Eva videoen han selv posta, humoren ligger både i en utrolig selvironisk video og reaksjonene fra medier og gjerne liberale som fultolker alt og later som at dette er grav alvorlig ment og at Trump her bekrefter at han er fascist og skal ta over hele landet.

En fascist skal altså ta over landet og bli diktator ved å annonsere det i en meme på twitter, til dovregubbens hall og hans egne overdrevne ansiktsuttrykk. 

Den måten å identifisere seg folk og kunne være komfortabel med folk fra vidt forskjellige bakgrunner, sosiale status, subkultur og så videre er en stor medvirkning til seieren 2016 og muligens 2020 også. Han omgås med rappere, Kardashians, Merkel (litt kjip stemning der tho), Arabiske gubber med skjegg som skal holde hånd og danse, Afroamerikanske bestemødre i Ohio og barnebarnet deres på 18 som sitter på redddit, twitter osv og faktisk syns det er herlig treffende humor - og det kommer fra kandidaten/presidenten hans. Klart som faen han stemmer Trump da. Spesielt når Joe Biden, uten å spøke, sier ting som "Well I tell you what, If you have a problem figuring out whether you're for me or Trump, then you ain't black." 

Man kan vifte vekk en hel del om Joe Biden og si det er sjarmerende, men han fremstår mindre og mindre oppegående jo mer man ser og hører - og det blir ikke bedre. Måten han oppfører seg på overfor alt som kommer innafor tafserekkevidde er jo mildt sagt graverende - finnes hotmic's i hopetall. Å ha litt drøy humor er 'ikke noe som  akkurat skriker "jeg er egnet som president" ' men å hviske griseri i øret på en jentunge er innafor, glatter over det. 

Joe Biden og Demokratene går til valg med en katastrofe av en kandidat, en VP ingen kan fordra som attpåtil trakk seg som kandidat for 5 mnd siden - på det tidspunktet var hun og Biden veldig uenig på flere viktige områder og Harris krevde unnskyldning for  noe han hadde uttalt seg om, dårlig stemning en stund der. Men de er venner og enige igjen nå, helt uten videre. Og hun er valgt på bakgrunn av kvalifikasjonene kjønn og rase. Det var bestemt fra starten i grunn, en kvinne, helst mørk. Personlig synes det jeg det er rasistisk og direkte nedlatende ovenfor både kvinner og mørkhudede, og at dette med oppdeling i raser og kjønn før fordeling av privilegier er noe vi hadde lagt bak oss for lenge sia. 

Å stemme på Joe Biden blir som å gå til legen og ta en sånn gammaldags klamydiatest. Det er vondt, flaut, du føler deg brukt - men det kunne vært unngått.
Samtidig så er er Trump godt likt og har nesten heltestatus hos mange av sine velgere. De kan knappt vente til å få stemme på Trump og de gleder seg på en måte 'sammen', på nett spesielt. 
Ble langt det her. Men det var for å forklare hvorfor han muligens vinner.

Jeg avslutter med linken fra jallajall. Det er bare traileren - Hele serien heter Joe Biden -  "jeg er egnet som president" 

Som sagt.

Enkelte synes det er greit at POTUS spøker om å ikke godta å tape i valget og at det må være rigget. 

Du høres nesten ut som en av Trump sine presserådgivere. "Han er bare ironisk"

Trump: Jeg var ikke ironisk. 

Enkelte synes det er helt greit å snike i kø og kaste søppel på bakken. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Red Frostraven said:

Og igjen minner jeg på at det er viktig med kildekritikk.

Du siterte akkurat en høyreekstrem propagandaspreder kjent for å manipulere informasjon for å fremme agendaen sin.
https://mediabiasfactcheck.com/newsbusters/

To ting. Un, prøv å gjør deg opp din egen mening om inneholdet, ikke la mediabiasfactcheck eller andre fortelle deg hva du skal mene om det.
Og Dos, videoen er en samling av diverse Biden klipp og andre klipp fra media. På hvilken måte mener du det er manipulert? Har de benyttet deep fakes e.l.?

Also media:

https://preview.redd.it/wqfd7xmq5u051.jpg?width=614&auto=webp&s=6e42d06328a9c0b119fa9b6da47b24e608a19fd7

Endret av jallajall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...