cuadro Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) jjkoggan skrev (9 minutter siden): Jeg er forsker. Har du lest rapporten_'? Jeg tror du blander to helt forskjellige ting. Det vi snakker om her er denne publikasjonen: https://www.pnas.org/content/early/2020/08/12/1913405117 Og følgelig CNNs tolkning av den her: https://edition.cnn.com/2020/08/18/health/black-babies-mortality-rate-doctors-study-wellness-scli-intl/index.html?utm_term=link&utm_medium=social&utm_content=2020-08-18T17%3A40%3A08&utm_source=twCNN Ja, jeg har lest publikasjonen. Det er ikke en rapport. Hvis du tror dette kun handler om å "telle hvor mange", så tror jeg ingenting på at du er en forsker i noe som helst kredibelt fagfelt. Endret 20. august 2020 av cuadro 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 5 minutes ago, Tåkefyrste said: Ah, litt sånn som det konstante gnålet om russian collusion og impeachment da med andre ord? Det skaper mistillit i Trump, ikke de demokratiske institusjonene.som holder landet sammen. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Just now, cuadro said: Jeg tror du blander to helt forskjellige ting. Det vi snakker om her er denne publikasjonen: https://www.pnas.org/content/early/2020/08/12/1913405117 Ja, jeg har lest publikasjonen. Det er ikke en rapport. Hvis du tror dette kun handler om å "telle hvor mange", så tror jeg ingenting på at du er en forsker i noe som helst kredibelt fagfelt. Det handler ikke å kun telle men det er enkelt og krever få justeringer som disse slags forskning ofte krever og som kan kritiseres. 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Zork skrev (8 minutter siden): Donald J. Trump: Skjul innhold Også Trump: Skjul innhold Tåkefyrste babler om dobbeltmoral i tåken sin. ? 2 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 9 minutes ago, InnoPerp said: 'It's OK when we do it!' Når det gjelder å ikke godta valgresultatet så vil jeg minnes #resist og #notmypresident med demokrater i spissen fra dag 1. Ja ikke sant. 13 minutes ago, Psykake said: Det er jo for å forsøke å finne om det er grunn til mistillit. Nei, det var for å prøve å finne noe å ta han på, og om det ikke finnes så skal det skapes mistillit. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 InnoPerp skrev (8 minutter siden): 'It's OK when we do it!' Når det gjelder å ikke godta valgresultatet så vil jeg minnes #resist og #notmypresident med demokrater i spissen fra dag 1. Whataboutism. Igjen og igjen og igjen. Hva med å konstruere en egen mening for en gangs skyld i stedet for å poste Twitter screenshots, snu på alt det folk skriver "jammen de andre gjør noe like ille" eller sammenligne dine meningsmotstandere med ABB? 2 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) Tåkefyrste skrev (2 minutter siden): Ja ikke sant. Nei, det var for å prøve å finne noe å ta han på, og om det ikke finnes så skal det skapes mistillit. Det var sterke mistanker. Hvordan vet du at det var for å ta Trump? Mener du at det ikke burde ha blitt etterforsket? Endret 20. august 2020 av Psykake 2 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 jjkoggan skrev (5 minutter siden): Det handler ikke å kun telle men det er enkelt og krever få justeringer som disse slags forskning ofte krever og som kan kritiseres. Du vet selv at dette er en overforenkling, det er ikke verdt å bruke tid på. De må justere for demografi, og det er ikke en enkel ting. Dette gjøres feil hele tiden, og det er nettopp derfor jeg sier at vi får vente å se hva som kommer ut av det når andre forskere siterer det. Her er "impacten" denne publikasjonen har per 20.08. Du vet selv om du arbeider innen forskning at dette er ingenting. See more details Picked up by 63 news outlets Blogged by 1 Tweeted by 1414 On 2 Facebook pages Referenced in 1 Wikipedia pages Reddited by 2 Det er ikke en del av en vitenskapelig forklaring enda, det er åpent for metodefeil og det er ikke kryss-referert. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Verdt å merke seg at demokratene var mye tidligere ute (under Riksretten) enn Trump å sa at de ikke kan godta valgresultatet dersom Trump vinner 2020. Fordi Trump ikke ble impeached kan de heller ikke vite om 2020-valaget er fair&square og de kan ikke godta resultatet fra et slik valg. Will Democrats Accept Another Trump Victory?Every time they’ve lost since 1968, they’ve called it illegitimate—except for the 49-state landslides. 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) jallajall skrev (3 minutter siden): Verdt å merke seg at demokratene var mye tidligere ute (under Riksretten) enn Trump å sa at de ikke kan godta valgresultatet dersom Trump vinner 2020. Fordi Trump ikke ble impeached kan de heller ikke vite om 2020-valaget er fair&square og de kan ikke godta resultatet fra et slik valg. Will Democrats Accept Another Trump Victory?Every time they’ve lost since 1968, they’ve called it illegitimate—except for the 49-state landslides. Verdt å merke seg hvor mange andre amerikanske presidenter som i sittende periode har sagt at valget er rigget hvis de taper og ikke vet om de vil godta resultatet? ???????? Jeg sier det igjen med lydeffekt: Hmmmmmm ???? Endret 20. august 2020 av Psykake 5 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 3 minutes ago, Psykake said: Verdt å merke seg hvor mange andre amerikanske presidenter som i sittende periode har sagt at valget er rigget hvis de taper og ikke vet om de vil godta resultatet? Neppe mange, men det er Trump vi snakker om. Er det ikke nettopp slike ting vi forventer av han? ...trodde demokratene skulle være bedre ? 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 4 minutes ago, Psykake said: Verdt å merke seg hvor mange andre amerikanske presidenter som i sittende periode har sagt at valget er rigget hvis de taper og ikke vet om de vil godta resultatet? Whataboutism 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Siste: Trumps anke i retten i New York om å utlevere skattemeldingene sine har blitt forkastet. Han nekter som kjent å utlevere skatteoppgjør til påtalemyndigheten i staten. Påtalemyndigheten kan enda måtte vente på å få innsyn i dokumentene, da Trump fortsatt kan anke enda en gang. Noe han garantert kommer til å gjøre. 4 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Tåkefyrste skrev (4 minutter siden): Whataboutism ? 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Ny dag, nye tweets fra presidenten. Her har han retweetet et innslag fra Fox News med ei dame som forteller om sitt syn på smitteverntiltak. 1 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Valgkampanjen til Biden begynner og ligne på en såpeopera, og hvilken politikk har de? hva står presidentkampanjen til Biden for? På meg så virker det som at de ikke har noen tydelig politisk plan, alt de fokuserer på er Trump. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Tåkefyrste skrev (10 minutter siden): Whataboutism Påpekte at jeg synes det en sittende president gjør og hva en gjeng med ikke-navngitte demokrater har gjort, ikke kan sammenlignes i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 Joeal88 skrev (1 minutt siden): hva står presidentkampanjen til Biden for? Biden skal tale i natt på DNC. Live her: Folkeskikk. Ellers er det ganske så etablert hva Biden og demokratene ønsker politisk, men foreløpig er nok taktikken å rulle dette ut i høyere og høyere tempo etter DNC og når vi kommer ut i september. Akkurat nå er Trump såpass upopulær i aktuelle saker som f.eks pandemien at det går litt av seg sjæl. Det meste står vel her: https://joebiden.com/joes-vision/ 1 Lenke til kommentar
InnoPerp Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 1 minute ago, Snikpellik said: Biden skal tale i natt på DNC. Live her: Folkeskikk. Ellers er det ganske så etablert hva Biden og demokratene ønsker politisk, men foreløpig er nok taktikken å rulle dette ut i høyere og høyere tempo etter DNC og når vi kommer ut i september. Akkurat nå er Trump såpass upopulær i aktuelle saker som f.eks pandemien at det går litt av seg sjæl. Det meste står vel her: https://joebiden.com/joes-vision/ Han har jo hatt 40 år i politikken til å planlegge programmet, skulle bare mangle. Gikk jo akkurat passe når han ville bli president i 1988 - plagierte taler fra UK blandt annet: https://time.com/5636715/biden-1988-presidential-campaign/ Sitat fra artikkel: “Biden lied in situations in which it was not necessary or relevant,” wrote a Los Angeles reader. “I am alarmed that neither candidate viewed these acts as immoral and representative of his character.” 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 20. august 2020 Del Skrevet 20. august 2020 20 minutes ago, Joeal88 said: På meg så virker det som at de ikke har noen tydelig politisk plan, alt de fokuserer på er Trump. Ingenting er mer samlende for demokratene enn Trump. Akkurat nå er kanskje ikke det beste tidspunktet å presentere egen politkk. For eksempel har Biden selv sagt at vi kun har 8 år på å gjøre noe med klimautfordringene før det er for sent og har sagt seg villig til å ofte hundretusenvis av jobber til fordel for dette, og er vel kanskje ikke det som klinger best nå om dagen. En annen ting som kanskje ikke klinger bra, Obama/Biden var den største bremseklossen i amerikansk økonomi i nyere tid - frykten er at dette vil gjenta seg i en tid hvor man trenger rask økomisk vekst. Det ser heller ikke ut til at DNCs landsmøte er noen killer for Trumps approvalrating.51% of Likely U.S. Voters approve of President Trump’s job performance. 48% disapprove. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg