Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Live i natt:

Dag 3 av demokratenes nasjonale konferanse.
Blant talerne var sen. Elizabeth Warren, House Speaker Nancy Pelosi, tidl. utenriksminister Hillary Clinton, VP-nominerte sen. Kamala Harris og tidl. president Barack Obama.
Igjen rettet en del av talerne, deriblant Obama, oppmerksomheten mot Trump på måter man ikke har pleid å se presidenter gjøre overfor sine etterkommere under tidligere valg, med et kritisk blikk på situasjonen landet har havnet i, og presidentens evne til å navigere situasjonen.

Gikk live på nett og i nyhetskanaler:

Alternativ stream:

Spoiler

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (8 timer siden):

Grenell:
- President Trump has done more to advance the rights of gays and lesbians in three years than Joe Biden did in 40+ years in Washington.
Om det ikke sier så mye om Trump sier det hvertfall en del om Biden..

- Donald Trump is the first president in american history to be pro-gay marriage from his first day in office

Et ekstremt kort google søk viser at det ikke stemmer https://www.theguardian.com/world/2019/sep/03/trump-attack-lgbt-rights-supreme-court

Den viser både at Obama/Biden gjorde flere positive ting for homofile, mens Trump har gjort en rekke negative.

• Liker 5
Lenke til kommentar
6 minutes ago, jjkoggan said:

Disse folk kommer ikke til å stemme antar jeg

Så, de er Trump-supportere uten å stemme?

Hva er poenget her egentlig?

Trump er pro samkjønnet ekteskap, men det skal han ha holdt skjult for de som er mot homofilt ekteskap frem til etter valget, og nå kommer velgerne som er mot samkjønnet ekteskap ikke til å stille i valget? 
Det blir litt rart hele greia synes jeg. Hverken Trump eller velgerbasen hans er utpregede homofober. Derimot vet jeg en velgergruppe der 66% stemmer Demokratene og 13% Republikanerne samtidig som 48% av gruppen ikke synes homofili skal være akseptert i samfunnet.

Lenke til kommentar

Det er twitter.
Twitter er generelt sett ekkokammer, i og med at det som stemmes på kommer til toppen -- og folk flest følger bare saker og folk de støtter.

Siden Trump selv ikke postet dette -- men det ble postet av en republikansk propagandaspreder rettet mot homofile, som ikke følges av eller siteres av republikanere for øvrig, så får ikke republikanere nyss om den påstanden.
Som uansett var blank løgn / propaganda.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Red Frostraven said:

...det ble sitert en nyhetsartikkel. Fra en faktisk nyhetsformidler, i motsetning til kilden din, som var løgn og propaganda fra ytterste høyre.

Den første konkrete påstanden jeg møtte på i nyhetsartikkelen var "LGBT people won a number of key victories, including the repeal of the “don’t ask, don’t tell”. Siden Biden stemte FOR "don't ask, don't tell", så gikk jeg tilbake til brukeren som postet linken og ba han utdype.

Lenke til kommentar

Bare det at Trump støtter republikanerene betyr at han gjør mer skade enn godt.

Det republikanske partiet har aksept og støtte for høyreekstremisme, og alle som støtter partiet er delaktige.

Jeg kan bare tenke meg penger som argument for at homofile påstår at partiet til blant annet Roy Moore, som ønsker å forby homofili i sin delstat, tjener homofiles rettigheter.
Og mennesker som tar i mot penger for å lyge til folk er korrupte.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Anti-Trump folk slutter aldri og underholde. Nå tror de Trump kommer til å klamre seg til makten selv om han skulle tape valget. Enn å være så lite intelligent. Dette er altså de samme folka som villa ha han avsatt ved impeachment.

Da kunne han jo like så greit bare velge å sitte videre selv om han ble funnet skyldig i riksrettsaken også da. Men der hadde de troen på at han måtte gå.

Demokratiet bestemmer. Trump kan ikke velge selv når han må gi seg, han er ikke hevet over loven. Tåper....

• Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Red Frostraven said:

Bare det at Trump støtter republikanerene betyr at han gjør mer skade enn godt.

Det republikanske partiet har aksept og støtte for høyreekstremisme, og alle som støtter partiet er delaktige.

Jeg kan bare tenke meg penger som argument for at homofile påstår at partiet til blant annet Roy Moore, som ønsker å forby homofili i sin delstat, tjener homofiles rettigheter.
Og mennesker som tar i mot penger for å lyge til folk er korrupte.

Hvorfor er Grenell ytterste høyre? Hvilke meninger eller handlinger er det som gjør han til det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...