Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

13 minutes ago, Morromann said:

Men det er ikke noe påbud eller anbefaling fra høyeste hold om å bruke munnbind overalt i alle sammenhenger. Det er snakk om i større folkemengder hvor sosial avstand ikke er mulig. Hva enkeltpersoner mener er irrelevant her.

Jo det er en generell anbefaling om å bruke munnbind.

CDC recommends that people wear cloth face coverings in public settings and when around people who don’t live in your household, especially when other social distancing measures are difficult to maintain.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Battaman skrev (1 minutt siden):

Om Norge anbefaler alle innbyggere å bruke maske i offentlighet så ja, absolutt. Nå har Norge anbefalt at man ikke skal bruke maske, så da blir det rett signal fra statsministeren å ikke bruke maske.
Om Norge burde anbefale/påby masker er en annen diskusjon, bare så det er klart.

Han må ikke være avbildet med maske alltid hele tiden nei, men det hadde sendt et positivt signal om han ble avbildet med en når han er utendørs/i offentligheten/rundt andre.

Jeg synes ikke noen bør sende ut signal om at bør ha på munnbind på en privat eiendom på besøk hos venner. Det er det ikke noe land som har pålagt meg bekjent. Men på bussen og i butikker derimot, ja det er noe annet. En privat golfbane er ikke i offentligheten.

Og utendølrs? Come on, meningen med masker er at de skal brukes i offentlige INNENDØRSARENAER, som butikker, offentlig transport, på fly etc. Ikke ute i frisk luft hvor det knapt er et menneske.

Om Norge anbefaler blir det helt klart begrenset til innendørsarenaer. Helt sinnsykt om man skal påby folk å gå med det i parker og på golfbaner. Om andre land gjør det så er det sinnsykt.

....en ting må jeg glise over. Mange som tidligere var anti-amerikanske på sin hals har blitt helt ekstremt "Amerikavenner" under Trump. Altså snakker om hvilket fantastisk land USA og det amerikanske systemet var før Trump, altså rene glorifiseringen. Mange av disse(de fleste) var aldri noen fans av USA og det amerikanske systemet før Trump, jeg husker det selv; det er ikke så lenge siden. Hatet alt som var amerikansk og hadde stort sett bare forakt til overs for alt amerikansk, men da Trump ble valgt; nei da var det ikke måte på hvor fantastisk det amerikanske systemet var og hvor topp det er med USA som verdenspoliti og hvor forferdelig det er at Trump står i fare for å gjøre USA mindre verdenspoliti. Hehe. Og alle som er uenige i Trump er helter, selv når det er snakk om de aller verste krigshisserne i det republikanske partiet(neocons)med liv på samvittigheten. Dødsstrafftilhengere og våpentilhengere. Plutselig helter. Så lenge de er imot Trump. John McCain-syndromet.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

Jeg synes ikke noen bør sende ut signal om at bør ha på munnbind på en privat eiendom på besøk hos venner. Det er det ikke noe land som har pålagt meg bekjent. Men på bussen og i butikker derimot, ja det er noe annet. En privat golfbane er ikke i offentligheten.

Og utendølrs? Come on, meningen med masker er at de skal brukes i offentlige INNENDØRSARENAER, som butikker, offentlig transport, på fly etc. Ikke ute i frisk luft hvor det knapt er et menneske.

Om Norge anbefaler blir det helt klart begrenset til innendørsarenaer. Helt sinnsykt om man skal påby folk å gå med det i parker og på golfbaner. Om andre land gjør det så er det sinnsykt.

....en ting må jeg glise over. Mange som tidligere var anti-amerikanske på sin hals har blitt helt ekstremt "Amerikavenner" under Trump. Altså snakker om hvilket fantastisk land USA og det amerikanske systemet var før Trump, altså rene glorifiseringen. Mange av disse(de fleste) var aldri noen fans av USA og det amerikanske systemet før Trump, jeg husker det selv; det er ikke så lenge siden. Hatet alt som var amerikansk og hadde stort sett bare forakt til overs for alt amerikansk, men da Trump ble valgt; nei da var det ikke måte på hvor fantastisk det amerikanske systemet var og hvor topp det er med USA som verdenspoliti og hvor forferdelig det er at Trump står i fare for å gjøre USA mindre verdenspoliti. Hehe. Og alle som er uenige i Trump er helter, selv når det er snakk om de aller verste krigshisserne i det republikanske partiet(neocons)med liv på samvittigheten. Dødsstrafftilhengere og våpentilhengere. Plutselig helter. Så lenge de er imot Trump. John McCain-syndromet.

Hva du mener er fornuftig er irrelevant til hva CDC mener og Trump som leder.  Det er dårlig lederskap å ignore hva lederne som jobber for deg anbefaler

• Liker 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Morromann said:

Hvem er disse "mange" og hvor har du truffet dem? Har du eksempler på dette eller er dette mer av dine feiltolkninger av andres meninger?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Trump kan være et godt forbilde og sende ut signaler om at munnbind er bra å bruke ved å ha det på seg når han blir avbildet på golfbanen selv om anbefalingen egentlig ikke dekker golfbaner. Det handler om hvilke budskap man ønsker å sende til befolkningen. Trump har massevis av rådgivere som kan hjelpe han å gå foran som et forbilde. At han velger å spille golf nå er jo egentlig bare et mesterverk i dårlig lederskap og imagebygging. Ikke at det er noe annet å forvente fra den kanten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sett mange som støtter Trump i denne tråden referere til Fox News, og ved flere anledninger Tucker Carlson.

Før dere gjør det igjen anbefaler jeg en kikk på dette klippet. Her innrømmer Carlson selv at hans fokus er å holde den republikanske velgermassen forarget på demokratene slik at de «sultne bøndene» ikke blir misunnelig på de som «sitter i slottet og ser ut på de hver dag».

Face it, dere har blitt lurt. Det kan kanskje være naturlig for Debattklovnene og lignende i denne tråden å forsvare seg nå, men det er altså Tucker Carlson dere burde være sinte på, ikke meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Straks live:

Høring i Husets justiskommité med utspørring av justisminister William Barr.

Spoiler

Her er det ventet spørsmål vedr. bruk av makt for fjerning av fredelige demonstranter i Lafayette Park i forkant av Trumps photo-op utenfor kirken, hvor en offiser i nasjonalgarden under en annen høring forklarer at det ikke var noen voldelig demonstrasjon eller trussel fra demonstrantene i parken.

Det er også ventet spørsmål vedr. Barrs rolle som justisminister, og hvorvidt han ser på seg selv som folkets eller presidentens advokat. Dette har sammenheng med hans undergraving av justisdept. sine egne saker mot lovbrytere, og promotering av Trumps perspektiv vedr. dømte kriminelle blant presidentens kjenninger, i tillegg til en føderal dommers refs av justisdept. etter at de prøvde å fengsle Trumps tidligere advokat Michael Cohen som gjengjeldelse for at han hadde uttrykt seg kritisk om presidenten, og presset på ham betingelser dommeren aldri tidligere hadde sett ifbm. noen husarrest-avtale i sin karriære. Disse sakene og flere andre indikerer at Barr oppfører seg mer som presidentens advokat, noe han altså er ventet å få spørsmål om under dagens høring.

Barr har på sin side varslet at han vil kritisere kongressen for å ha forsøkt å undergrave ham ved å politisere hans rolle ifbm. Muellers granskning, og Barrs forsøk på å granske opprinnelsen til den etterforskningen. Barr kaller dette "Russiagate" i avvisende ordelag i sitt åpningsinnlegg, og indikerer sterkt forutintatte meninger om resultatet av en uavhengig granskning av den saken som ennå ikke har blitt utført. 

Mye tyder på at dette kan bli en noe anspent ordveksling mellom justisministeren og justiskommitéen.

En halv time før høringen ble det kjent at formannen på justiskommitéen, Jerry Nadler (D-NY) hadde vært i en bilulykke på vei til Capitol Hill. Det meldes at Nadler ikke kjørte bilen, og skal visstnok ikke være skadet. Pga. hendelsen ble det varslet at høringen ville bli utsatt, ny varslet start 10:45a ET (16:45 norsk tid).

Straks live i nyhetskanaler og på nett:

Alternativ stream:

Spoiler

- - -
Flere medier melder at presidentens sønn Donald Trump Jr. har fått midlertidig begrenset tilgang til sin twitterkonto etter at han igjen har delt falsk informasjon vedr. pandemien.

Twitter limits Trump Jr.’s access after he shared coronavirus misinformation
https://www.cnbc.com/2020/07/28/twitter-limits-trump-jrs-access-after-he-shared-coronavirus-misinformation.html

Twitter restricts Donald Trump Jr's account over false hydroxychloroquine claims – live
https://www.theguardian.com/us-news/live/2020/jul/28/covid-19-coronavirus-deaths-donald-trump-news-latest

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Battaman skrev (9 timer siden):

Trump kan være et godt forbilde og sende ut signaler om at munnbind er bra å bruke ved å ha det på seg når han blir avbildet på golfbanen selv om anbefalingen egentlig ikke dekker golfbaner. Det handler om hvilke budskap man ønsker å sende til befolkningen. Trump har massevis av rådgivere som kan hjelpe han å gå foran som et forbilde. At han velger å spille golf nå er jo egentlig bare et mesterverk i dårlig lederskap og imagebygging. Ikke at det er noe annet å forvente fra den kanten. 

Nå er vel det folk er opptatt av praktisk politikk og ikke hva man poserer med i sosiale medier? Eller kanskje ikke.

Er forøvrig enig i det med golf, men ikke på grunn av om han har munnbind på bildet, noe da er en nothingburger. Men golf er jo en luksus som er langt unna virkeligheten for det store flertallet av amerikanere, spesielt nå i en stor økonomisk nedgangstid. Trump representerer oligarkeiet og en vulgær amerikansk overklassemåte å være på. Men det er nå en gang det amerikanske systemet som har gjort at en slik vulgær milliardærkjendis har kunnet bli president. Og det er et system som burde vært forandret for flere tiår siden. Så han er bare et symptom på en underliggende krise. Men så er det jo tydelig at de store "liberale" mediene egentlig ikke er noe opptatt av å forandre systemet. De samme mediene som var for at elitefiguren Hillary Clinton skulle bli valgt i 2016 og motarbeider Bernie Sanders, den som virkelig kunne fått en positiv forandring i Amerika, noe valget av Hillary som kandidat ødela.

Dett gnålet om hvordan man skal posere på et profilbilde er en avsporing.  Masker er i gitte tilfeller et nødvendig onde, ikke noe noen bør skryte av at man bruker(på samme måte som man kan opprettholde trafikkregløer uten å skryte av det i sosiale medier).I USA har pandemien blitt politisert, enten er du for hardline lockdown og masker overalt(da er du en god demokrat)eller så er du for full åpning, ingen masker elleog motrsosial distanse oig mener at vaksine er tull og at Bill Gates er en kjeltring(da er du en god republikaner). Å diskutere hva som virker er ikke aksepteres ikke innenfor den politiske saueflokken man sverger troskap til. Trist og sørgelig og så ufattelig lykkelig jeg er for at jeg ikke er amerikaner nå; herregud; hele samfunnet der borte virker så hinsides avhumanisert for en vanloig nordmann at det virker usannsynlig at det noensinne blir normalt igjen; samtidog som det hersker tendenser til borgerkrig.

Så jeg legger meg ikke bort i hvordan folk velger å legge frem bilder av seg selv i sosiale medier. Jeg støtter støtter moderat maskebruk som et nødvendig onde(det vet alle som har lest hva jeg skriver i covid-19-tråden, men det er ikke noe man behøver å vise frem i sosiale medier for å gjøre et poeng; det er egenansvar som avgjør hvordan man vil beskytte seg selv og andre. Om noen har tenkt å rette pekefinger av hvordan DE mener amerikanske politikere bør te seg mht. covid 19 bør de kanskje kaste den første sten og følge FHIs anbefalinger om smittevern her hjemme.  

Og alle som har lest hva jeg har skrevet oi covid-19-tråden vet at jeg støtter bruk av masker som et nødvendoig onde der hvor det er effektivt. Men det er ingen motsetning mot det og hva man legger ut i bilder fra privatlivet. Men den ballen legger jeg død nå, jeg har ingen planer om å lage noen "flamebait" ut av noe sånt. Og som jeg ser skal det ikke rare ordvalget til før man blir "korsfestet" for feil ordvalg. Spesielt ikke om man skriver et ord som helst om det som nå er det mest polariserende temaet på jordkloden hvor det virkelig til de grader råder "enten er du med oss eller mot oss".

Nå er vel jeg en av ytterst få på forumet som har støttet maskebruk så beskyldninger om at jeg er imot det blir bare latterlig. Men det skal brukes som et nødvendig onde, ingen bør gjøre noe poeng av å signalisere i sosiale med det. Det gjør ikke jeg og kommer heller ikke til å gjøre det.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Live for noen minutter siden:

Dagens coronabriefing fra WH med Trump. Her kommer det bla. spørsmål om noen av hans tweets vedr. pandemien som ble fjernet fra både Twitter, Facebook mm. som falsk informasjon, bla. en video fra en lege som tidligere er kjent for å ha hevdet vaksiner bruker DNA fra aliens og skal gjøre folk immun mot religion.

Trump hevder her at vaksinen er klar om veldig kort tid, kanskje ansporet av uttalelser fra russiske myndigheter tirsdag om at deres vaksine er klar innen 2 uker, og erklærer et "Sputnik moment" (ref. første satellitt i romkappløpet i 1957).
Han sier også her at dr. Fauci er populær og spør hvorfor ikke han selv er det.

Gikk live i nyhetskanaler og på nett:

Endret av xRun
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 timer siden):

Det var uansett ikke hovedpoenget, som er at Trump har vært og spilt golf 10 ganger de siste 29 dagene.

Ah, OK. Jeg visst eikke helt hvem det var han var sammen med. OK, en kjent golfspiller. Da skulle de stått 2 meter fra hverandre. Ikke tett. Ikke nødvendig med maske ute i friluft selvfølgelig hvor slik spredning av smitte er minimal. Men masker bør brukes innendørs i trange rom hvor flere er samlet. Men ja; han skulle holdt 2 meter avstand til golfspilleren. Men nå trekker jeg meg fra den orvekslingen før det "flames" mer.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (11 timer siden):

Regelen i USA er å holde 2 m  avstand mellom alle som ikke bor sammen ifølge CDC.  Trump bryter reglene

OK, men det er ikke en regel å ha på maske over alt utendørs. Noe som selvfølgelig vil være for dumt. Alle helsemyndigheter er enige om at maske ikke er en erstatning for sosial distanse, men en nødvendighet der sosial distanse ikke kan opprettholdes, da spesielt i innendørssamlinger og offentlig transport. At det er spesifikt UTENDØRS man skal bruke det er for dumt. Det er selvfølgelig mye viktigere INNE enn ute. Det er for eksempel derfor Nederland har påbudt det inne på kollektivtrafikk men ikke andre steder.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Morromann said:

OK, men det er ikke en regel å ha på maske over alt utendørs. Noe som selvfølgelig vil være for dumt. Alle helsemyndigheter er enige om at maske ikke er en erstatning for sosial distanse, men en nødvendighet der sosial distanse ikke kan opprettholdes, da spesielt i innendørssamlinger og offentlig transport. At det er spesifikt UTENDØRS man skal bruke det er for dumt. Det er selvfølgelig mye viktigere INNE enn ute. Det er for eksempel derfor Nederland har påbudt det inne på kollektivtrafikk men ikke andre steder.

Hva du mener er irrelevant til faktumet at Trump bryter reglene som forskerne på CDC anbefaler.  Gode ledere bryter ikke reglene som deres eksperter anbefaler 

• Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (46 minutter siden):

Hva du mener er irrelevant til faktumet at Trump bryter reglene som forskerne på CDC anbefaler.  Gode ledere bryter ikke reglene som deres eksperter anbefaler 

Javel da, så sier vi det. En leder bør følge helsrådene til helseautoriteter. OK, da er vi enige? Skal vi legge den ballen død nå?:) Det gjelder ledere både i USA og i Norge, ikke sant? På samme måte som at Erna her hjemme bør gå foran med eksempel og ikke, som en SV-representant ønsket, at hun skulle bryte smittevernet og slutte seg til 15 000 demonstranter. Ledere skal gå foran med godt eksempel. OK, da  sier vi det da. Og i USA anbefaler de munnbind både ute og inne så lenge det er offentlige arenaer. OK? Vi er enige da.

Og så håper jeg alle som mener at USAs president skal gå foran med et eksempel også mener det samme om norske ledere og at de også mener at folket skal følge et godt eksempel(for om bare ledere følger smitteråd får man ikke noen slutt på pandemien). Håper alle av dere som er opptatt av lederes eksempel også følger Folkehelseinnstituttets smitteveileder her hjemme også, men det regner jeg med at dere gjør:)

Så da avslutter jeg denne ordvekslingen for i natt for nå er det sent. Og vil bare minne om at jeg er en av få på forumet som har støttet munnbindbruk og rister på hodet av norske FHIs kategoriske motstand mot det. Derfor blir det personangrepet i et innlegg rett over her så meningsløst som det kan få blitt; og det skjønner vel alle som har lest hva jeg har slklrevet i COVID-19-tråden. Men nå avslutter jeg for i dag og kommer ikke til å kommentere mer om det uinnteresante fotoet, hverken i natt eller i morgen. God natt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde et ørlite håp forrige uke om at Trump faktisk hadde tatt en u-sving om pandemien og at han nå har innsett at det må tas mer seriøst. Fikk jo godt bekreftet i går og i dag at det på ingen måte er tilfelle.

Gjentar altså løgnen om at hydroxychloroquine er forebyggende mot koronaviruset og forsvarer å ha retweetet en lege som mener at underlivsplager skyldes demonsæd og at medisiner inneholder DNA fra romvesener. På spørsmål fra journalist om denne legen sier Trump "I thought her voice was an important voice". Journalist forsøker oppfølgingsspørsmål, Trump blir sur og forlater rommet.

Vi er tilbake til normalen i Trumps hvite hus.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

Javel da, så sier vi det. En leder bør følge helsrådene til helseautoriteter. OK, da er vi enige? Skal vi legge den ballen død nå?:) Det gjelder ledere både i USA og i Norge, ikke sant? På samme måte som at Erna her hjemme bør gå foran med eksempel og ikke, som en SV-representant ønsket, at hun skulle bryte smittevernet og slutte seg til 15 000 demonstranter. Ledere skal gå foran med godt eksempel. OK, da  sier vi det da. Og i USA anbefaler de munnbind både ute og inne så lenge det er offentlige arenaer. OK? Vi er enige da.

Og så håper jeg alle som mener at USAs president skal gå foran med et eksempel også mener det samme om norske ledere og at de også mener at folket skal følge et godt eksempel(for om bare ledere følger smitteråd får man ikke noen slutt på pandemien). Håper alle av dere som er opptatt av lederes eksempel også følger Folkehelseinnstituttets smitteveileder her hjemme også, men det regner jeg med at dere gjør:)

Så da avslutter jeg denne ordvekslingen for i natt for nå er det sent. Og vil bare minne om at jeg er en av få på forumet som har støttet munnbindbruk og rister på hodet av norske FHIs kategoriske motstand mot det. Derfor blir det personangrepet i et innlegg rett over her så meningsløst som det kan få blitt; og det skjønner vel alle som har lest hva jeg har slklrevet i COVID-19-tråden. Men nå avslutter jeg for i dag og kommer ikke til å kommentere mer om det uinnteresante fotoet, hverken i natt eller i morgen. God natt.

Som amerikaner er jeg lite intersert i deres innenrikspolitikk.  

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fra tirsdagens høring med justisministeren i justiskommiteen:

Barr hesitates to answer whether it's okay for a president to accept foreign election assistance
https://theweek.com/speedreads/927948/barr-hesitates-answer-whether-okay-president-accept-foreign-election-assistance

Barr backtracks on question about president accepting foreign assistance in election
https://thehill.com/homenews/house/509417-barr-course-corrects-on-question-about-president-accepting-foreign-assistance

Opptak av dette:

• Liker 2
Lenke til kommentar
cuadro skrev (På 28.7.2020 den 1.00):

Hvilke evidenser ser du for høyre-ekstremisme her?

Hans tilknytning til Proud Boys, utenfor Twitter, for one 

Retweeter høyrepropaganda, nummer to; to tilfeller av retweeting av Andy Ngo bare de siste dagene - som igjen jobber med Proud Boys.

Politidepartementet han jobber på vegne av er på nivå med Portland-politiet når det kommer til sympati med høyreekstremisme.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Republikansk senator Ted Cruz kom med noen ord om presidenten:

“He fights,” Cruz said. “So many of us are so sick and tired of Republicans that roll over and whimper when encountering the slightest resistance. And I think probably the best characteristic about the president is he’s got a backbone. And he will fight.”

Cruz added, “He has driven the Democratic Party insane. They have lost their mind. They are galloping to the left. They are openly socialist. They are advocating abolishing the police. He’s also driven the media insane. They are equally partisan.”

Synes Cruz spesielt godt beskriver dagens tilstander i siste paragrafen der. 

Og i en bisarr uttalelse påstår Joe Biden at presidenten sender føderalt politi til demokratisk-kontrollerte områder som minner om krigslignende tilstander for å fremme divisjon og kaos og at det ikke er bra for landet. 
Biden bekrefter i ganske høy grad Cruz' ytring om hva som skjer med det demokratiske partiet. 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...