Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Å unnskylde USA for det de driver med idag er som å unnskylde Tyskland for det de drev med i 1942. Det går rett og slett ikke an. Å skjule seg bak en feig mur av såkalt pro-Amerikansk og rettferdiggjøre det med at man må støtte USA hele veiene til helvete, er iallefall ikke noe jeg kan stå for.

Hvis alle er like feige som deg og "pro-Amerikanske" på samme måte, så synes jeg oppriktig synd på USA sin fremtid, for da finnes det ikke noe håp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å unnskylde USA for det de driver med idag er som å unnskylde Tyskland for det de drev med i 1942. Det går rett og slett ikke an. Å skjule seg bak en feig mur av såkalt pro-Amerikansk og rettferdiggjøre det med at man må støtte USA hele veiene til helvete, er iallefall ikke noe jeg kan stå for.

Hvis alle er like feige som deg og "pro-Amerikanske" på samme måte, så synes jeg oppriktig synd på USA sin fremtid, for da finnes det ikke noe håp.

Du har ikke fått med deg at antiamerikanisme har lite å gjøre med handlinger og politikk, det har å gjøre med hat mot det usa er.

Republikanere, demokrater og libertarianere alle tror de andre partier ødelegger usa, ikke ulik deg, men meget få av dem mener de andre hater deres land som du har uttrykket flere ganger

En gang til, politikk og handlinger har lite å gjøre med antiamerikanisme, det har å gjøre med hat mot det USA er.

Din argumentasjon om en er anti eller pro amerikansk pga politiske holdninger holder ikke vann. Å støtte hitler eller ikke støtte hitler har også lite å gjøre med om en var anti-Tyske

Må jeg forklare det en gang til?

• Liker 2
Lenke til kommentar

For å snu det der litt rundt så går det utmerket godt an å hate USAs handlinger uten å hate USA i seg selv! Jeg hater for eksempel den amerikanske støtten til terrorstatene og okkupasjonsmaktene Israel og Marokko samt at USA må blande seg inn i alt som foregår her i verden, men jeg synes USA er et ekstremt fasinerende land og hater langt ifra landet i seg selv.

Selvfølgelig, det var jo poenget. Kritikk mot handlinger gjør ikke man antiamerikansk

Fornærmelser mot landet selv (usa er den store satan!) som Zeebra uttrykker er antiamerikanske. Det forstår han ikke, ser det ut.

Ja, det er jo Irans omtale av USA mens Israel er "den lille Satan". Og USA og Iran er erkefiender så det er absolutt antiamerikansk.

Lenke til kommentar

For å snu det der litt rundt så går det utmerket godt an å hate USAs handlinger uten å hate USA i seg selv! Jeg hater for eksempel den amerikanske støtten til terrorstatene og okkupasjonsmaktene Israel og Marokko samt at USA må blande seg inn i alt som foregår her i verden, men jeg synes USA er et ekstremt fasinerende land og hater langt ifra landet i seg selv.

Selvfølgelig, det var jo poenget. Kritikk mot handlinger gjør ikke man antiamerikansk

Fornærmelser mot landet selv (usa er den store satan!) som Zeebra uttrykker er antiamerikanske. Det forstår han ikke, ser det ut.

Ja, det er jo Irans omtale av USA mens Israel er "den lille Satan". Og USA og Iran er erkefiender så det er absolutt antiamerikansk.

Det har å gjøre med hat, ikke om fiendskap. Europeere uttrykker antiamerikanisme ofte, selv om vi er gode venner. Trump er en god eksempel, han får kritikk som ofte er lite objektiv
Lenke til kommentar

Du har ikke fått med deg at antiamerikanisme har lite å gjøre med handlinger og politikk, det har å gjøre med hat mot det usa er.

Republikanere, demokrater og libertarianere alle tror de andre partier ødelegger usa, ikke ulik deg, men meget få av dem mener de andre hater deres land som du har uttrykket flere ganger

En gang til, politikk og handlinger har lite å gjøre med antiamerikanisme, det har å gjøre med hat mot det USA er.

Din argumentasjon om en er anti eller pro amerikansk pga politiske holdninger holder ikke vann. Å støtte hitler eller ikke støtte hitler har også lite å gjøre med om en var anti-Tyske

Jeg har da aldri utrykket noe hat for USA generelt. Jeg misliker sterkt politikk generelt og særskilt Amerikansk politikk. Jeg er imot anti-demokratisk praksis, krig, løgn og fanteri, noe som dominerer politikken ikke bare i USA men også i Europa.

Jeg vet ikke hvor du har fått det fra at jeg hater USA. Bare fordi jeg kritiserer hva de driver med betyr ikke at jeg hater USA.

Du burde også kritisere hva de driver med, ellers vil de dra landet ditt ned i avgrunnen. Hvis ingen sier dem imot eller ingen gjør noe, så vil lite endre seg. Og det er vel få ting som er mer anti-Amerikansk enn å ikke utøve sin demokratiske rett.

Lenke til kommentar

Jeg har da aldri utrykket noe hat for USA generelt. Jeg misliker sterkt politikk generelt og særskilt Amerikansk politikk. Jeg er imot anti-demokratisk praksis, krig, løgn og fanteri, noe som dominerer politikken ikke bare i USA men også i Europa.

Jeg vet ikke hvor du har fått det fra at jeg hater USA. Bare fordi jeg kritiserer hva de driver med betyr ikke at jeg hater USA.

Du burde også kritisere hva de driver med, ellers vil de dra landet ditt ned i avgrunnen. Hvis ingen sier dem imot eller ingen gjør noe, så vil lite endre seg. Og det er vel få ting som er mer anti-Amerikansk enn å ikke utøve sin demokratiske rett.

Du kaller usa "den store Satan". Det uttrykker hat mot landet, ikke mot handlinger.
Lenke til kommentar

Du kaller usa "den store Satan". Det uttrykker hat mot landet, ikke mot handlinger.

Ja, USA er den store satan rundt omkring i verden, akkurat som Tyskland var det i 1942. Det har ikke noe med å hate USA å gjøre, jeg misliker hva de holder på med, kritiserer hva de holder på med ikke bare fordi det er anti-Amerikansk, men fordi det er en fare for verden.

Å ikke kritisere noe slik blir altfor dumt. Det er ikke folket i USA eller Amerikansk kultur eller Amerikanske stater eller livet i Amerika som holder på med dette. Det er et ond regime som har herjet i USA i flere tiår nå, og som er svært anti-Amerikansk og en gigantisk fare for verden. Å ikke tale imot eller kritisere dette anti-Amerikanske regimet er anti-Amerikansk.

Lenke til kommentar

USA er folket og landet som du sier. USA er ikke regimet, akkurat som Tyskland heller egentlig aldri var NAZI Tyskland, men ble tvunget til å bli det av et ond regime, akkurat som USA blir tvunget til å bli et monster idag av onde regimer. Det er uansett ikke det USA er.

Jeg er klar over at folket i USA ikke ønsker det som skjer nå, akkurat som folk i Europa ikke ønsker det som skjer nå. Men med total mangel på demokrati er det vanskelig for folket å styrte regimet. Det eneste alternativet er en revolusjon og innstiftelse av et folkelig demokrati som forhindrer at regimer som de i Europeiske land og i USA kan få makt.

Å velge Donald Trump var vel heller et tegn på folkets desperasjon vil jeg si. Men når han viser seg å bare fortsette samme regime, så er det lite håp om endring.

USA har dessverre gått fra å være et "beacon of hope" i verden til å være en av de største truslene i verden. Jeg skylder overhode ikke på det Amerikanske folket, jeg legger skylden på regimet. Folket har dessverre ikke noe valg.

Hah, trodde aldri jeg noensinne skulle finne noen som helst antydning til å være enig med deg i noe som helst, utifra det jeg har lest av deg tidligere. Synes fortsatt du er veldig på bærtur totalt sett, men digger å finne antydning til felles plattformer med "motstandere" :)
Lenke til kommentar

Kan vi holde oss til temaet i tråden, og ikke diskutere definisjoner?

Diskusjonen om USA sitt forfall og rolle i verden er relevant til Trump og hvorfor han ble president. Men ja, definisjonsdiskusjonen var nok ikke så interessant. Men det ble insistert på å bli diskutert.

Lenke til kommentar

Det er et ond regime som har herjet i USA i flere tiår nå, og som er svært anti-Amerikansk og en gigantisk fare for verden. Å ikke tale imot eller kritisere dette anti-Amerikanske regimet er anti-Amerikansk.

Det er utrolig mye med det korrupte regimet i USA som er feil. Til tross for dette har levestandarden bare økt år for år. De siste årene har levestandarden vært så bra at folk begynner å kjede seg. Og når folk begynner å kjede seg begynner de å generere problemer. Når problemer blir generert utifra kjedsomhet er det lett for en demagog å spille på dette. Kjedsomhet er desperasjon, på verst mulig tenkelige måte.
Lenke til kommentar

Ja, USA er den store satan rundt omkring i verden, akkurat som Tyskland var det i 1942. Det har ikke noe med å hate USA å gjøre, jeg misliker hva de holder på med, kritiserer hva de holder på med ikke bare fordi det er anti-Amerikansk, men fordi det er en fare for verden.

Å ikke kritisere noe slik blir altfor dumt. Det er ikke folket i USA eller Amerikansk kultur eller Amerikanske stater eller livet i Amerika som holder på med dette. Det er et ond regime som har herjet i USA i flere tiår nå, og som er svært anti-Amerikansk og en gigantisk fare for verden. Å ikke tale imot eller kritisere dette anti-Amerikanske regimet er anti-Amerikansk.

Med USAs alene gang og holdning "Amerika gjør som Amerika vil" under George W. Bush, uttalelser om at USA handler utifra egeninteresser under Barack Obama og gjentatte erklæringer om at USA setter USA først under Donald Trump samt at disse holdningene har preget USA konstant både gjennom isolasjonisme og som supermakt, hvordan kan du hevde at USA i flere tiår har hatt et regime som er antiamerikansk?

Lenke til kommentar

Så alt USA sier er gudommelige beviser bare fordi USA er en del av Vesten som igjen reklamerer med å være "Den frie verden" der alt er demokrati og lykke?

Nei. :)

Så ditt syn på saken endres ikke av at saken er elendig etterforsket?

Nei. Men det øker jo sjansen for at jeg tar feil i skyldspørsmålet. I så fall var også reaksjonen feil. Men mitt syn her er prinsipielt.

Selvsagt er Russland alene i deres syn på saken fordi det er ren mote og en trend å være imot Russland i disse dager mens det det samtidig er kult å være med å hylle USA...

Jeg legger merke til at blant enkelte grupper (som deriblant inkluderer enkelte fjesbokvenner av meg) er det tvert om en trend å være pro Russland. Folk som er mot Trump og USA behøver man ikke lete utenfor denne tråden for å finne.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår meg godt på Russland! De blir mer og mer omringet av NATO og USAs viktige-ikke-NATO-allierte og USA tar seg mer og mer til rette her i verden mens RUssland blir mer og mer presset ut på sidelinjen. Hvorfor ble det ikke sanksjonert mot USA da de angrep Irak basert på rene løgner og propaganda? Hvorfor skulle det sanksjoneres mot Russland da de tok en liten bit av Ukraina som opprinnelig hadde tilhørt dem? Hvorfor er det Russland og ikke USA som har blitt kastet ut av G8? Hvem har kriget mest siden Den kalde krigen tok slutt? I aller høyeste grad USA! I det hele tatt, bare nevn ET ENESTE årstall i den moderne tidsalder hvor ikke USA har vært i en eller annen krig eller konflikt...

De to landene Russland har vært i krig mot, Georgia og Ukraina, er nettopp de to landene Russland er mest imot skal bli med i NATO.

USA driver og forsvarer Israel som okkuperer Palestina og Golanhøydene som tilhører Syria samt Marokko som okkuperer Vest-Sahara. Russland beskytter ingen okkupanter. De står på samme side som regimet i Syria, et regime som absolutt burde fjernes etter måten regimet har oppført seg på ovefor landets egen befolkning, men å fjerne regimet med krig slik USA har gjort i Afghanistan, Irak og Libya er bare oppskriften på enda mer kaos.

Du sier synet ditt ikke endres av at saken er elendig etterforsket. Men det at en sak er elendig etterforsket er jo det første som tyder på at konklusjonen - hvem de skyldige er - kan være feil. Og du sier at hvis regime ikke står bak så var svaret om å bombe denne flybasen feil. Da synes jeg det er underlig at du ikke er mer interessert i en skikkelig etterforskning.

Spør igjen: Gjelder ikke lenger uttrykket "uskyldig inntil det motsatte er bevist"?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...