xRun Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 I dag:Nye bombinger i Idlib.Trump er på golfbane i Palm Beach. Folk klager på media. Nothing changes? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Si meg, troller du? Dette har da ingen verdens ting å gjøre med å hoppe for Trump. Hva er det du tolker som trolling? Hva annet er dette enn et knefall for Trump og feire enda et idiotisk angrep og en innblanding i en krig ingen utenom de involverte i det aktuelle landet har noe med? Ekstra latterlig blir det jo når Trump sier at dette var nødvendig og driver å argumenterer med amerikansk sikkerhet. Men herregud da, er du helt med her i virkeligheten? Å støtte en enkelthandling Trump utfører betyr ikke at man støtter alt han gjør. Det betyr ikke at man gjør knefall, men at man tilfeldigvis er enige i akkurat denne saken. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 (endret) Vel, jeg er ingen ekspert. Men Trump var kanskje USA sin siste mulighet til å skjerpe seg. Det har brygget en del mot konflikt i USA, en alvorlig konflikt, og en stor del av de som støtter Trump er imot USA sin elite og virker å ønske reform av det politiske systemet. Tuller du nå? Trump er og har alltid vært en del av USAs "elite". Han er styrtrik og henger med maktmennesker. Og han fyller administrasjonen sin med folk fra nettopp "eliten". Situasjonen i USA er nå håpløs. Middelklassen blir stadig fattigere, mens de rike blir stadig rikere. Forskjellene er så store nå at man kan kalle nesten alle i USA for fattige, utenom en liten posentandel av folket som eier alt og tar all velstanden som egentlig tilhører folket. Og det er på grunn av politikken til Trump og andre konservative. Endret 8. april 2017 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Og forresten, etter alt det USA har støttet gjennom tidene og fortsatt støtter, hvordan kan de klage på at Russland støtter Assad og hans regime? Så da er det greit at slakter-Assad gasser sine egne sivile? Fordi tidligere amerikanske administrasjoner har støttet divers rabbel? Lenke til kommentar
Zork Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Vel, jeg er ingen ekspert. Men Trump var kanskje USA sin siste mulighet til å skjerpe seg. Det har brygget en del mot konflikt i USA, en alvorlig konflikt, og en stor del av de som støtter Trump er imot USA sin elite og virker å ønske reform av det politiske systemet. Tuller du nå? Trump er og har alltid vært en del av USAs "elite". Han er styrtrik og henger med maktmennesker. Og han fyller administrasjonen sin med folk fra nettopp "eliten". Nettopp - det virker som en del tror/mener at fordi Trump ikke er en typisk politiker, så er valget av ham et slags opprør mot det etablerte og eliten. Virkeligheten er naturligvis ikke slik - Trump er definitivt rimelig langt på siden av en vanlig politiker, men det alene og i seg selv er ikke nødvendigvis positivt. Han er en bortskjemt pappagutt som arvet pengene sine og som gjennom hele livet har blitt vant til at bare han skriker høyt nok så får han viljen sin. (At han har blitt president beviser vel forsåvidt at han kan ha et poeng der.) Ikke bare er han en del av eliten, han er selve personifiseringen av den verste delen av denne eliten. 3 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Og forresten, etter alt det USA har støttet gjennom tidene og fortsatt støtter, hvordan kan de klage på at Russland støtter Assad og hans regime? Så da er det greit at slakter-Assad gasser sine egne sivile? Fordi tidligere amerikanske administrasjoner har støttet divers rabbel? Det var CIA som gasset i Syria. Bare fordi jeg sier det, så er det slik. Mvh, Sark 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Ikke bare er han en del av eliten, han er selve personifiseringen av den verste delen av denne eliten.This. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Si meg, troller du? Dette har da ingen verdens ting å gjøre med å hoppe for Trump. Hva er det du tolker som trolling? Hva annet er dette enn et knefall for Trump og feire enda et idiotisk angrep og en innblanding i en krig ingen utenom de involverte i det aktuelle landet har noe med? Ekstra latterlig blir det jo når Trump sier at dette var nødvendig og driver å argumenterer med amerikansk sikkerhet. Men herregud da, er du helt med her i virkeligheten? Å støtte en enkelthandling Trump utfører betyr ikke at man støtter alt han gjør. Det betyr ikke at man gjør knefall, men at man tilfeldigvis er enige i akkurat denne saken. Les hva jeg skriver: Trump har vært president i svært kort tid så det har ikke vært tid til å gjøre noe knefall for ham foreløpig. I tillegg har han ikke begått noen særlig utenrikspolitisk foreløpig. Men nå ser det ut som det begynner... 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Og forresten, etter alt det USA har støttet gjennom tidene og fortsatt støtter, hvordan kan de klage på at Russland støtter Assad og hans regime? Så da er det greit at slakter-Assad gasser sine egne sivile? Fordi tidligere amerikanske administrasjoner har støttet divers rabbel? Det var ikke det jeg skrev. Poenget mitt var at USA er DE SISTE som skal moralisere! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Trump viser muskler: Presidentens triumfdøgn Etter mye motvind har Trump lagt bak seg de beste 24 timer siden han tiltrådte som president. Han hylles av sine allierte og har sikret seg en viktig seier på hjemmebane. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/trump-viser-muskler-presidentens-triumfdoegn/a/23970980/ Da er Trump altså mer populær igjen. Spørsmålet er hvor lenge det varer. Man skal jo huske på at George W. Bush også var svært populær en tid, men endte opp som den minst populære presidenten USA har hatt siden disse målingene begynte. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Man må ta en dag om gangen. Han viser her at han ikke bare er en komplett idiot som flere i denne tråden skal ha det til. At flere allierte støtter han og applauderer for denne handlingen, er viktig. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 At en handling får støtte beviser ikke at handlingen er hverken viktig eller riktig. Selv grubler jeg fortsatt over hvordan dette kan ha vært viktig for USAs nasjonale sikkerhet slik Trump vil ha det til. Og responsen er åpenbar: Russland og Iran lover fortsatt militær støtte til Assad Russlands og Irans forsvarssjefer lover å fortsette å krige i Syria til støtte for president Bashar al-Assad. https://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/04/08/195294245/russland-og-iran-lover-fortsatt-militaer-stotte-til-assad Lenke til kommentar
xRun Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Trump sender hangarskip-gruppe (hangar+støtteskip) til Korea-halvøyen: US navy strike group moves towards Korean peninsulahttps://www.theguardian.com/world/2017/apr/09/us-navy-strike-group-north-korea-peninsula-syria-missile-strike Lenke til kommentar
Raude Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Ikke at jeg er en tilhenger av Trump (det er mange ting jeg misliker ved han), men for en tid tilbake så var han latterliggjort for sine påstander om Sverige av den venstreorienterte media, hvor har det blitt av dem nå? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Hva har Trump med dette å gjøre? Det det var snakk om var at han fortalte om noe som hadde skjedd i Sverige - noe det ikke hadde gjort. Nå som det har vært et terrorangrep i Stockholm, så er det ikke slik at han får automatisk rett i sine uttalelser, for det han sa er fortsatt like feil i dag som det var da 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Ikke at jeg er en tilhenger av Trump (det er mange ting jeg misliker ved han), men for en tid tilbake så var han latterliggjort for sine påstander om Sverige av den venstreorienterte media, hvor har det blitt av dem nå? Når jeg sier eller gjør noe dumt så kritiserer andre meg. Når jeg sier eller gjør noe flink så roser andre meg. De fleste av oss er både dumme og flinke avhengig av situasjonen, det er ikke hykleri at vi både latterligjøres og roses, avhengig av situasjonen og tiden. 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Trump sender hangarskip-gruppe (hangar+støtteskip) til Korea-halvøyen: US navy strike group moves towards Korean peninsula https://www.theguardian.com/world/2017/apr/09/us-navy-strike-group-north-korea-peninsula-syria-missile-strike Huff. Forhåpentligvis er dette bare for å legge press på Nord-Korea/Kina, men hvem vet hva som foregår oppe i hodet på den mannen. Fyren er jo fullstendig uforutsigbar. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Så da er det greit at slakter-Assad gasser sine egne sivile? Fordi tidligere amerikanske administrasjoner har støttet divers rabbel? Det var CIA som gasset i Syria. Bare fordi jeg sier det, så er det slik. Mvh, Sark Syntes du sa deg enig i tidligere her at ikke IS var istand til å fly rundt i bombefly med kjemiske våpen, så hvem andre mener du kunne ha utført dette om ikke Assad regimet? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Det ser ut til at enkelte tror media og statsledere rundt i verden som tidligere var imot Trump nå er for ham. Det avslører en relativt enkel oppfatning av hva som har utspilt seg den siste uken. Ett angrep på en avsidesliggende flybase som respons og signal til regimet utgjør ingen strategisk snu-operasjon. Det utgjør et av svært mange tiltak over tid som må til for å utgjøre en ny strategi. Men dette ene angrepet er også som hentet ut av Obama/Clinton/Panetta/Petraeus' playbook, men som Obama ikke iverksatte når det kom til stykket, og de andre nevnte har ikke vært commander in chief men hatt diverse stillinger i tidligere administrasjoner. Så når en sier folk plutselig har skiftet mening om Trump pga. dette, så stemmer det ikke. Derimot uttrykker man enighet i tiltaket, slik man også uttrykker misnøye med mange andre av Trumps politiske uttalelser. De tingene man var uenig i er man fortsatt uenig i. Men selv en klokke som står kan vise rett tid etpar ganger i døgnet, og det gjorde Trumps klokke for dem ift. anslaget mot flybasen. Det er responsen, dette enkelttiltaket, som applauderes. Trump er fortsatt Trump, og man kan bare håpe at han har tatt inn over seg det seriøse ansvaret sitt og tenker litt lenger enn fra tweet til tweet. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Så da er det greit at slakter-Assad gasser sine egne sivile? Fordi tidligere amerikanske administrasjoner har støttet divers rabbel? Det var CIA som gasset i Syria. Bare fordi jeg sier det, så er det slik. Mvh, Sark Syntes du sa deg enig i tidligere her at ikke IS var istand til å fly rundt i bombefly med kjemiske våpen, så hvem andre mener du kunne ha utført dette om ikke Assad regimet? Hvem har sagt det er et bombefly som har bombet med gass? Har du overhode noe som helst indikasjon eller bevis for at det er slik? Eller kjøper du "bare fordi jeg sier det, så det være slik"? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg