Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Siste:
USA skal ha eksfiltrert en topphemmelig og godt plassert russisk dobbeltagent med jobb i Kreml i 2017. Han skal ha arbeidet i en stilling svært nær Putin.
Beslutningen om eksfiltrasjonen skal ha funnet sted etter at møtet med den russiske ambassadøren Kisliyak og den russiske utenriksministeren Lavrov som fant sted med Trump inne i WH skapte bekymring for at Trump kunne ha vært løsmunnet om annen etterretningsinformasjon slik han var det den gangen med israelsk etterretning vedr. Syria overfor russerne.

Selve eksfiltrasjonen skal ha funnet sted etter at Trump under G20-møtet i Hamburg konfiskerte sin tolks notater og det ikke fantes andre kilder på hva han diskuterte med Putin. Man fryktet at Trump hadde diskutert amerikansk etterretning med Putin.
Kort tid etter dette ble den høyt plasserte russiske dobbeltagenten hentet ut fra Russland, essensielt for å unngå at han ble tatt av dage av russerne, som resultat av Trumps hemmelige samtaler med Putin.

De som fulgte nyhetene i første halvdel av 2017 husker gjerne at en mengde russiske offiserer og etterretningsfolk ble funnet døde i og utenfor Russland utover vinteren og våren 2017. Man fryktet bla. at denne kilden skulle bli en av disse.

 

Kort utdrag:

Exclusive: US extracted top spy from inside Russia in 2017
https://edition.cnn.com/2019/09/09/politics/russia-us-spy-extracted/
"In a previously undisclosed secret mission in 2017, the United States successfully extracted from Russia one of its highest-level covert sources inside the Russian government, multiple Trump administration officials with direct knowledge told CNN.
A person directly involved in the discussions said that the removal of the Russian was driven, in part, by concerns that President Donald Trump and his administration repeatedly mishandled classified intelligence and could contribute to exposing the covert source as a spy.
"

 

 

Også dekket i nyhetskanaler i dag. Talspersoner for amerikansk etterretning og Trump-administrasjonen har prøvd å tone ned eller benekte deler av dette, men er vage og unnvikende uten å direkte kommentere spesifikke detaljer. Pressen skal ha holdt tilbake visse detaljer av hensyn til liv og nasjonal sikkerhet.

Det påpekes at det er et enormt tap for en nasjons etterretning å miste en så velplassert kilde som USA mistet her, ved at de ble nødt til å eksfiltrere denne fra stillingen i Kreml.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definisjonen av en facist, er ikke han han/hun er dømt i usa forå oppfordre til vold. Sist jeg sjekka ble aldri Fanco eller Pinochet dømt i usa for oppfordring til vold. Men de er vel ikke facister de da.

 

Igjen er du ektremt uærlig, Trump har oppfordret til vold og ville til og mef blitt dømt for det etter din definisjon om han ikke var en mektig person .

 

Så fra nå av tar jeg deg som en useriøs og uærlig debattant. Når du påstår blant annet at han ikke har drevet med fremmedfrykt oppfordring.

 

Jeg viste at et av kriteriene du listet opp for å dømme ham som en fascist, ikke er korrekt. 

Du har ikke kommet med noen kilder for påstandene dine. 

 

Trump har ikke oppfordret til vold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, ordrene til sine egne meteorologer, og kritikken av den frie pressen lukter det også totalitært av, spør du meg.

 

Kritikk av pressen har hendt under flere administrasjoner som ansees som gode, som Obamas. Dette er ikke noe nytt. 

 

Anita Dunn, who was then the White House director of communications, told the New York Times in an interview on Oct. 11, 2009, that Fox News was not a legitimate news organization.

“We’re going to treat them the way we would treat an opponent,” Dunn told the Times. “As they are undertaking a war against Barack Obama and the White House, we don’t need to pretend that this is the way that legitimate news organizations behave.”

 

Obama may never have called Fox News “enemies of the people,” but he did say that its “point of view” was “ultimately destructive” to the U.S.

Lenke til kommentar

Det er 100% klart at han hevder spesifikt at de fleste ulovlige innvandrere er «rapists and murderers» eller «bad people» . Noe annet er et løgn. Det kan ikke tolkes ingen andre vei. Hvis du ikke vet er «some» et mindretall.

 

 

When Mexico sends its people, they’re not sending their best. They’re not sending you. They’re not sending you. They’re sending people that have lots of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people.”

 

Nei. Some kan også bety alle. Jeg går ut ifra at du er kjent med ordet unspecified, som kan bety for eksempel 1, eller 1 millard.

 

Fra ordboken:

 

 

some

an unspecified number or amount of people or things.
"here are some of our suggestions"
Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei. Some kan også bety alle. Jeg går ut ifra at du er kjent med ordet unspecified, som kan bety for eksempel 1, eller 1 millard.

 

Nå må du gi deg. Forstår du virkelig ikke hva sitatet betyr eller bare troller du?

 

At some i denne sammenhengen betyr noe annet enn et lite mindretall er bare et patetisk forsøk på bortforklaring av hva Donald sa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aaaah, endelig tilbake på diskusjoner om semantikk og definisjoner av ord for å vri Trumps uttalelser til noe mindre negativt.

Jeg nekter å tro debattklovn tror hva han skriver nå. Det minner om hard roing for å unngå å fremstå som man har tatt feil.

 

Det er forøvrig en av lederegenskapene til Trump også, nekte å innse egne feil. De fleste gode ledere har denne egenskapen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, hvis dere kan komme med et godt argument på hvorfor some er feildefinert i ordbøkene så skal jeg endre mening.

 

Inntil da antar jeg at min oppfatning, som stemmer med anerkjente ordbøker, medfører riktighet. 

 

Dette må ta kaka for semantikkdiskusjoner, hele kaka. Om det får deg til å sove godt om natta så skal ikke jeg stoppe deg i å klappe deg selv på skulderen og late som om det ikke er et slag mot meksikanere.

Endret av Gavekort
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ok, hvis dere kan komme med et godt argument på hvorfor some er feildefinert i ordbøkene så skal jeg endre mening.

 

Inntil da antar jeg at min oppfatning, som stemmer med anerkjente ordbøker, medfører riktighet. 

https://en.wiktionary.org/wiki/some

 

 

Pronoun

some

A certain number, at least one.

Some enjoy spicy food, others prefer it milder.
 

An indefinite quantity.

 

An indefinite amount, a part.

Synonyms

  • (an indefinite quantity): a few
Antonyms

 

 

https://www.dictionary.com/browse/some?s=t

 

 

adjective

being an undetermined or unspecified one: Some person may object.
(used with plural nouns) certain: Some days I stay home.

 

 

 

pronoun

certain persons, individuals, instances, etc., not specified: Some think he is dead.
an unspecified number, amount, etc., as distinguished from the rest or in addition: He paid a thousand dollars and then some.

 

 

adverb

(used with numerals and with words expressing degree, extent, etc.) approximately; about: Some 300 were present.
Informal. to some degree or extent; somewhat: I like baseball some. She is feeling some better today.

 

 

 

Skal jeg fortsette?

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei. Some kan også bety alle.

Det er mulig men meget sjelden at «some» betyr alle. Hierarkiet er few, some, several,

 

Ønsker du å vite hva «some» betyr må du se på de andre ordene i setning og konteksten. Du finner ingen ærlige amerikanere som mener Trump mente noe annet enn noe få når han sa «some»

 

Hvorfor? Fordi han brukte ordene «I assume» til å indikere at ikke kjente til at det fantes noe «good people»

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette må ta kaka for semantikkdiskusjoner, hele kaka. Om det får deg til å sove godt om natta så skal ikke jeg stoppe deg i å klappe deg selv på skulderen og late som om det ikke er et slag mot meksikanere.

 

For meg handler det om at anti-trumperne skal vri og vrenge på alt Trump sier for å få en negativ vinkling på det. Det er irriterende.

 

Hvis alt de påstår om Trump er sant, hadde han vært verre enn Stalin, Mao og Hitler til sammen. 

Nå ser du de er så desperat for å sverte Trump at de påstår de vet bedre enn ordbøkene hva ord betyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For meg handler det om at anti-trumperne skal vri og vrenge på alt Trump sier for å få en negativ vinkling på det. Det er irriterende.

 

Hvis alt de påstår om Trump er sant, hadde han vært verre enn Stalin, Mao og Hitler til sammen.

Nå ser du de er så desperat for å sverte Trump at de påstår de vet bedre enn ordbøkene hva ord betyr.

Trump sa dette til Fox News uten noe som helst bevis-

 

The Mexican government forces many bad people into our country because they're smart. They're smarter than our leaders, and their negotiators are far better than what we have, to a degree that you wouldn’t believe. They're forcing people into our country. … And they are drug dealers and they are criminals of all kinds. We are taking Mexico’s problems."

https://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2015/aug/06/donald-trump/trump-mexican-government-they-send-bad-ones-over/

 

Promoterer han fremmedfrykt med å hevde noe slikt uten bevis? Hvis ikke, hvordan så, hva er hensikten?

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:
Trumps handelsminister Wilbur Ross truet ifølge NY Times i kveld med å sparke flere i ledelsen hos NOAA, det føderale organet som bla. håndterer værvarsling, etter at meteorologer ved NWS (National Weather Service) i Birmingham, Alabama korrigerte en feilaktig påstand fra Trump ved å informere om at Alabama faktisk ikke ville bli rammet av orkanen Dorian overhodet.
 
Slik korrekt informasjon var nær ved å koste folk jobben, fordi Trump feilaktig hadde sagt stormen ville ramme Alabama, og Trumps handelsminister som kan foreta slike sparkinger truet med å gjøre dette.

Ross threatened to fire top NOAA staff after office contradicted Trump on Dorian: report
https://thehill.com/homenews/administration/460574-ross-threatened-to-fire-top-noaa-staff-after-office-contradicted
"Commerce Secretary Wilbur Ross reportedly threatened to fire top employees at the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) after officials contradicted President Trump’s claim that Alabama could be impacted by Hurricane Dorian.
Trump faced pushback from meteorologists last week after stating that Alabama would potentially feel the effects of Dorian. The warning, which came via tweet, prompted the National Weather Service's Birmingham branch to emphasize on Twitter that the state would not be affected by the storm.
"
"Ross contacted acting NOAA Administrator Neil Jacobs two days later and asked him to fix issues related to the perception that the agency had contradicted Trump, The New York Times reported Monday, citing three people familiar with the discussion."
 
 
Trump-administrasjonen fremmer altså "fake vær", og meteorologer som ikke er villig til å gjøre som Trump og varsle orkan der det ikke kommer orkan kan miste jobben og pensjonen sin for slik illojalitet. Politisk korrekt værvarsling er å være enig med Trump, også når han varsler ekstremvær hvor det ikke kommer.
 
 
Update:
Generalinspektøren for handelsdept, som er under Wilbur Ross' ledelse, har varslet granskning av hendelsene beskrevet over. Wilbur Ross oppfordres også til å gå av som handelsminister etter at han truet med å sparke folk i NOAA for å ha gitt korrekt informasjon om orkanen i respons til Trumps feilaktige påstander.
 
'Sharpiegate' controversy deepens as inspector general reportedly launches inquiry
https://www.theguardian.com/us-news/live/2019/sep/09/trump-news-today-latest-mark-sanford-north-carolina-washington
 


 

Endret av xRun
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Siste:

Trump har sparket nasjonal sikkerhetsrådgiver John Bolton.

Det er foreløpig ikke nominert ny nasjonal sikkerhetsrådgiver. John Bolton har vært marginalisert i administrasjonen den siste tiden, og nå er han sparket. Bolton var en av de (sammen med bla. Mike Pence) som rådet Trump til å ikke holde møte med Taliban på Camp David denne helgen.

 

 

 

 

Boltons tweet låter litt annerledes:

 

 

 

Ifølge nyhetskanaler skal Trump og Bolton ha havnet i krangel i går (igjen) vedr. Trumps idé om å holde møte med Taliban på Camp David, og det skal ha vært her Trump besluttet å kvitte seg med Bolton.

 

I morges skal Bolton ha deltatt på et såkalt "principals committee meeting", et møte med sentrale kabinettmedlemmer i den nasjonale sikkerhetsstrukturen. Det skal ikke ha vært tegn til at Bolton var sparket på dette tidspunktet. Bolton skulle også delta i et møte som nasjonal sikkerhetsrådgiver med andre kabinettmedlemmer i WH i ettermiddag, men uteblir fra dette da han plutselig er sparket.

Bolton skal også ha hatt en briefing med utenriksminister Pompeo og Steve Mnuchin på planen for i dag, som Pompeo og Mnuchin nå må ta uten Bolton. Alt tyder på at USA's nasjonale sikkerhetsrådgiver ble sparket svært brått.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...