Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Forskjellen er at de fleste CEO ikke ville uttalt seg til media om ting de ikke har greie på, og som andre har ansvaret for, uten å forhøre seg med disse først.

 

I den nermeste staben til Trump er vel de fleste med integritet nå byttet ut med folk som er villige til å lyve for ham.

I Trumps spesielle tilfelle så må man også ta hensyn til at han ifølge seg selv vet mer om det meste enn fagfolk som har studert temaet og har mange års erfaring innen faget. I dette tilfellet: meteorologer.

Så man får valget mellom å beholde jobben, eller la folk motta ukorrigert feilinformasjon med potensiellt svært kostbare eller evt. livstruende konsekvenser, ved f.eks. unødvendig evakuering av sykehus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at de fleste CEO ikke ville uttalt seg til media om ting de ikke har greie på, og som andre har ansvaret for, uten å forhøre seg med disse først.

That too

 

den nermeste staben til Trump er vel de fleste med integritet nå byttet ut med folk som er villige til å lyve for ham.

Not sure i agree that this is so uncommon in politics or business
Lenke til kommentar

I Trumps spesielle tilfelle så må man også ta hensyn til at han ifølge seg selv vet mer om det meste enn fagfolk som har studert temaet og har mange års erfaring innen faget. I dette tilfellet: meteorologer.

Så man får valget mellom å beholde jobben, eller la folk motta ukorrigert feilinformasjon med potensiellt svært kostbare eller evt. livstruende konsekvenser, ved f.eks. unødvendig evakuering av sykehus.

Nå er jo Trump en klimanekter, så at han "vet bedre" enn meteorologer burde ikke være en overraskelse.

 

Selv om jeg har mine tvil om at gangetabellen sitter

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jo Trump en klimanekter, så at han "vet bedre" enn meteorologer burde ikke være en overraskelse.

 

Får han fortsette som han har gjort hittil vil han vel få byttet ut lederne for statsmeteorologene, og andre forskere på vær og klima, så han selv kan bestemme hvordan klimautvikling og vær "ser ut". Akkurat som han ønsker å bytte ledere for etterretningen slik at han selv kan bestemme sannheten om venner og fiender.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får han fortsette som han har gjort hittil vil han vel få byttet ut lederne for statsmeteorologene, og andre forskere på vær og klima, så han selv kan bestemme hvordan klimautvikling og vær "ser ut". Akkurat som han ønsker å bytte ledere for etterretningen slik at han selv kan bestemme sannheten om venner og fiender.

Jeg tror det er viktig for Trump å opprettholde denne holdningen. Velgerbasen er opptatt av å "motbevise" dumme venstresidens klimahysteri. Det er viktigs for Trump er å tviholde på de nå opp imot gjenvalget.

Lenke til kommentar

Du sa at han har holdt sine valgløftene sine. Det er feil. Og som du sier ganske typisk blant politikere. Problemet er at du hevder han er bedre enn de andrre nettopp fordi han holder sine valgløftene. Du motsier deg selv

Du svarte ikke på spørsmålet om Trumps manglende evnen til å innrømme sine feiler, det er noe uvanlig blant ledere. Gode ledere skaper tillit

Enig i at Trump mangler evne til å innrømme feil. Med andre ord mangler han ydmykhet. Det er en alvorlig feil. Som menneske har han mange mangler, feil og svakheter. Jeg kjenner typer som Trump. De dømmer mennesker fort, er opptatt av makt, rikdom og status, har store ego, mangler medlidenhet og menneskekunnskap osv. Likevel er de gode ledere, som oppnår resultater. Hvorfor? Svaret er enkelt: Fordi de også har gode egenskaper. Energi, vilje, pågangsmot, dristighet, rådsnarhet, evne til å engasjere, inspirere, -mot og styrke osv. Det finnes et mønster. Visse egenskaper går igjen hos ledere. Slik jeg ser det, er Trump en typisk leder. En person som kan overvinne motstand.

Lenke til kommentar

Enig i at Trump mangler evne til å innrømme feil. Med andre ord mangler han ydmykhet. Det er en alvorlig feil. Som menneske har han mange mangler, feil og svakheter. Jeg kjenner typer som Trump. De dømmer mennesker fort, er opptatt av makt, rikdom og status, har store ego, mangler medlidenhet og menneskekunnskap osv. Likevel er de gode ledere, som oppnår resultater. Hvorfor? Svaret er enkelt: Fordi de også har gode egenskaper. Energi, vilje, pågangsmot, dristighet, rådsnarhet, evne til å engasjere, inspirere, -mot og styrke osv. Det finnes et mønster. Visse egenskaper går igjen hos ledere. Slik jeg ser det, er Trump en typisk leder. En person som kan overvinne motstand.

 

Innenfor næringslivet kan man absolutt komme langt med lav moral. Jeg mener å huske at Trump selv har innrømmet skrytt av å betale politikere for fordeler i byggesaker. Det er derimot ikke den typen leder jeg ønsker å jobbe under, og absolutt ikke den typen som passer for å lede en demokratisk nasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at Trump mangler evne til å innrømme feil. Med andre ord mangler han ydmykhet. Det er en alvorlig feil. Som menneske har han mange mangler, feil og svakheter. Jeg kjenner typer som Trump. De dømmer mennesker fort, er opptatt av makt, rikdom og status, har store ego, mangler medlidenhet og menneskekunnskap osv. Likevel er de gode ledere, som oppnår resultater. Hvorfor? Svaret er enkelt: Fordi de også har gode egenskaper. Energi, vilje, pågangsmot, dristighet, rådsnarhet, evne til å engasjere, inspirere, -mot og styrke osv. Det finnes et mønster. Visse egenskaper går igjen hos ledere. Slik jeg ser det, er Trump en typisk leder. En person som kan overvinne motstand.

Amoralske med lite empati ledere er dårlige ledere selv om de har evnen til å lede.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump er ikke en leder, han er en bølle og en skubber, som både ville vært fattig og i fengsel om ikke det var for hans far sin arv.

Skubber, fordi ledere leder med eksempel.

Trump skubber folk slik at han enten kan tråkke på dem, eller komme foran, og ingen kan eller bør følge hans eksempel.

Trump er en leder, men en dårlig leder. Ledere som bruker bare frykt som hovedverktøyet sitt kan være ganske effektivt, bare se på hans venner i nord Korea og Russland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...