Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trump hadde noen ord på lager til demokratenes nestleder i kommiteen ledet av Nunes i morges:

I samme slengen kaller han et helt kull av ledende nasjonale sikkerhetsfolk, dekorerte veteraner som har jobbet under flere presidenter fra begge partier og som ikke har spesielt dårlig rykte på seg gjennom en hel generasjon, for løgnere.

Trumps angrep på Schiff er naturligvis en reaksjon på et interview med Schiff som Trump så på TV i morgentimene under sin såkalte "executive time".

Schiffs svar til Trump:

Lenke til kommentar

Det irriterer meg mer enn det burde at han insisterer på å slenge på ord som "little" når han kritiserer kolleger eller meningsmotstandere. Han kunne fått frem poenget like godt om han droppet det. Det får ham til å virke smålig rett og slett.

Men på en annen side så er det litt smålig å henge seg opp i sånne detaljer, men jeg er ikke lederen av et land, så jeg må nesten få lov til å være litt mer smålig. :p

• Liker 4
Lenke til kommentar

Akkurat nå: Trump taler i Cincinnati, hvor han kaller demokrater uamerikanske landsforrædere, og han gir et eksempel på hvorfor han mener de fortjener denne merkelappen: De klappet ikke nok for han under SOTU-talen forrige uke.

*golfclap*

• Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat nå: Trump taler i Cincinnati, hvor han kaller demokrater uamerikanske landsforrædere, og han gir et eksempel på hvorfor han mener de fortjener denne merkelappen: De klappet ikke nok for han under SOTU-talen forrige uke.

*golfclap*

Jeg står utenfor fabrikken akkurat nå
  • Liker 5
Lenke til kommentar

*golfclap*

Hva ble det på plakaten til slutt da? :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Lurer på om Trump har tenkt å ta på seg skylda for togulykken i går?

https://www.aftenposten.no/verden/i/Onr34E/Minst-to-dode-og-70-skadet-i-togulykke-i-USA

Han skrøt jo forleden på seg æren for 0 døde i flytrafikken.

Men jeg holder ikke pusten i spenning akkurat :p

Heller ikke denne vil han vel twittre og skryte på seg "æren" for (i motsetning til når pilene peker opp)

ANEbudj.png

https://e24.no/boers-og-finans/wall-street/indeksene-i-fritt-fall-paa-wall-street/24251844

Lenke til kommentar

*golfclap*

We need more Arab Norwegians!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

*golfclap*

We need more Arab Norwegians!

Vet ikke om folk i Haugesund er interessert i å flytte. ;)

Lenke til kommentar

Lurer på om Trump har tenkt å ta på seg skylda for togulykken i går?

https://www.aftenposten.no/verden/i/Onr34E/Minst-to-dode-og-70-skadet-i-togulykke-i-USA

Han skrøt jo forleden på seg æren for 0 døde i flytrafikken.

Men jeg holder ikke pusten i spenning akkurat :p

Heller ikke denne vil han vel twittre og skryte på seg "æren" for (i motsetning til når pilene peker opp)

ANEbudj.png

https://e24.no/boers-og-finans/wall-street/indeksene-i-fritt-fall-paa-wall-street/24251844

Han har tatt æren for hver økning i markedene omtrent daglig, skryter av hva han gjør for folks pensjonssparing (401k), har snakket om det nesten ustanselig som om han eier hver lille økning.

Mandagens fall var historiens største poengfall på en dag på børsen, all oppgang så langt i år er bortevekk, og nå sier Trump ingenting.

Fra WH kommer det at deres fokus er på landets langsiktige økonomi. Spin, baby... spin. Eier du hver lille oppgang, hver lille rekord, så eier du hver nedgang også, inkludert historiens største fall.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Etter at Nunes-notatet ikke levde opp til hypen, også ifølge republikanere og folk som var involvert i å produsere Nunes-notatet, har nå samme etterretningskommité stemt enstemmig for at også demokratenes notat skal publiseres. Dette notatet sies å spesifisere hvilke mangler og feiltolkninger, og direkte faktafeil (les: løgn) som ble fremmet av Nunes-notatet.

House committee votes to release Democrats' Russia memo
https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia/house-committee-votes-to-release-democrats-russia-memo-idUSKBN1FP1P6
"WASHINGTON (Reuters) - A U.S. House of Representatives committee voted unanimously on Monday to approve the release of a classified document that Democrats say will rebut a contentious Republican memo alleging FBI bias against President Donald Trump."
"House rules could let Democrats request an unusual closed vote in the full House of Representatives on whether to override the president if Trump opposes the memo’s release."

Enstemmig betyr (for de som evt. var usikker) at alle i kommitéen stemte for å publisere det, både republikanere og demokrater.
Nunes-notatet har mot sin hensikt (og Trumps ønsker) styrket Muellers granskning ved å påpeke at etterforskningen ikke startet pga. Carter Page, og ikke som en respons til valgresultatet i november, men startet sommeren 2016 etter Papadopoulos avsløringer til en australsk diplomat i London som deretter varslet FBI om den russiske regjeringens ønske om å støtte Trump med kampanjemateriale og "active measures", støtte som det også er gjort omfattende funn av i ettertid.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
USA har begynt tilbaketrekkingen fra Irak

USA har begynt å trekke styrker ut av Irak, ifølge irakiske myndigheter. Den USA-ledede koalisjonen mot IS kaller det en «nedjustering».

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/02/05/195369356/usa-har-begynt-tilbaketrekkingen-fra-irak

Kanskje dette kan gjøre Trump mer populær så upopulær som Irak-krigen er. Og denne gangen kan han ta på seg æren siden det ikke var ham, men George W Bush som beordret angrepet på Irak og Barack Obama som beordret angrep på ny etter første tilbaketrekning.

Om Trump spiller kortene sine riktig da.

Lenke til kommentar

Mer enn rasisme, mer en høyre ekstremisme, mer en syk i hode økonomiske fantasier, så er det inkompetanse som er hoved greia til alt som har med Trum å gjøre, Trump er er en lite barn, barna hans er minst like dumme, han omgir seg med dumme inkompetente folk, Nunes er en idiot, og han hadde tydligvis ikke en gang lest "sit egent" memo. 

Når ledere er en hodeløs klylling og alle rundt han er hodeløse kyllinger vil så klart nesten alt de gjør backfire på de.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Trump kommer imorgen til hjemmebyen min. Jeg har tenkt å stå med plakat utenfor fabrikken han besøker. Hva skal stå på plakaten min?

Glem tullemuren og rust opp infrastrukturen! Dog på amerikansk engelsk.

Trump is a Cunt

-He just lack the warmth and the depth.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...