Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Dette kunne vært omskrevet til "Velgere kan la være å stemme på kandidater som <sett inn vilkårlig grunn her>". Velgere har mange forskjellige grunner for hvorfor de (ikke) stemmer på/for a, b eller c. Og disse grunnene varierer fra person til person. Ikke noe nytt eller oppsiktvekkende med dette. Er ikke spesielt overrasket om noen ikke stemte på Obama pga hans bakgrunn. Blir like lite overrasket om noen ikke stemte på han fordi de ikke likte fargen på slipsene han brukte.

Eller hva med de konstante beskyldningene om at Obama ikke egentlig er amerikansk?

De konstante beskyldningene fra TRUMP.
Grunnen til at de ikke stemte på Obama, var at Obama ikke er skikkelig amerikansk(kultur/religion/ideologi ol.), da han ikke ble født på fastlandet osv.
Grunnene til at «de» ikke stemte på Obama er mange men grunnene du gir er de samme grunnene som har blitt brukt helt siden de var slaver. «Farlige «, fremmede» religioner og kulturer var argumentet mot frigjørelse av slavene. Slike argumenter ikke ble brukt for kandidaten født utenfor usa med en cubanske far uten statsborgerskap (Cruz).

Merkelig at den mormonske kandidaten med meksikanske røtter ikke ble sett på samme måte.

Endret av jjkoggan
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at de ikke stemte på Obama, var at Obama ikke er skikkelig amerikansk(kultur/religion/ideologi ol.), da han ikke ble født på fastlandet osv.

Grunnene til at «de» ikke stemte på Obama er mange men grunnene du gir er de samme grunnene som har blitt brukt helt siden de var slaver. «Farlige «, fremmede» religioner og kulturer var argumentet mot frigjørelse av slavene

Merkelig at den mormonske kandidaten med meksikanske røtter ikke ble sett på samme måte.

Mormoner/mexicanere står nærmere kristne europeere enn afrikanere/asiater/muslimer/agnostikere ol.
Lenke til kommentar

Grunnene til at «de» ikke stemte på Obama er mange men grunnene du gir er de samme grunnene som har blitt brukt helt siden de var slaver. «Farlige «, fremmede» religioner og kulturer var argumentet mot frigjørelse av slavene

Mormoner/mexicanere står nærmere kristne europeere enn afrikanere/asiater/muslimer/agnostikere ol.

I ditt verdensbilde. 

Lenke til kommentar

I ditt verdensbilde.
Mormoner/mexicanere står ikke nærmere kristne europeere enn afrikanere/asiater/muslimer/agnostikere ol.?

Nei. Du er for eksempel tusenvis av mil unna meg, og vi kan være naboer for alt jeg vet. Det betyr ingenting hvilke verdier og kulturelle prinsipper vi har til felles.

Vi trenger ikke være venner eller dele meninger. Det er ikke slik et samfunn fungerer. Alt vi trenger å gjøre er å leve livene våre uten å skade hverandre, og samfunnet fungerer helt fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I ditt verdensbilde.
Mormoner/mexicanere står ikke nærmere kristne europeere enn afrikanere/asiater/muslimer/agnostikere ol.?
Nei. Du er for eksempel tusenvis av mil unna meg, og vi kan være naboer for alt jeg vet. Det betyr ingenting hvilke verdier og kulturelle prinsipper vi har til felles.

Vi trenger ikke være venner eller dele meninger. Det er ikke slik et samfunn fungerer. Alt vi trenger å gjøre er å leve livene våre uten å skade hverandre, og samfunnet fungerer helt fint.

Kanskje du skal ta deg en tur til rinkeby eller hvilken som helst annen muslim-ghetto, å si det til muslimene. «Alt vi trenger er å leve livene våre uten å skade hverandre» Ta med deg kone og døtre. Endret av Hekk-Tor
Lenke til kommentar

I ditt verdensbilde.

Kanskje du skal ta deg en tur til rinkeby eller hvilken som helst annen muslim-ghetto, å si det til muslimene. «Alt vi trenger er å leve livene våre uten å skade hverandre» Ta med deg kone og døtre.

Kanskje du skal lære deg å diskutere skikkelig i stedet for å komme med bullshit som det der?

Lenke til kommentar

I ditt verdensbilde.

Kanskje du skal ta deg en tur til rinkeby eller hvilken som helst annen muslim-ghetto, å si det til muslimene. «Alt vi trenger er å leve livene våre uten å skade hverandre» Ta med deg kone og døtre.

Ja. Kanskje det.

Hva tror du vil skje..?

Les gjerne kriminalstatistikk -- og om årsaken til kriminaliteten -- for området, før du uttaler deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kommentaren var barnslig, jeg tar selvkritikk for det. Skulle bare ønske at dere som forsvarer innvandringen flyttet til områder hvor det er mange innvandrere slik at dere endrer mening.

Jeg driter i årsakene. -Om man ikke har jobber, ressurser, eller vilje i befolkningen til å integrere disse til å bli lovlydige normale mennesker, så bør man heller la være å ta dem inn i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Kommentaren var barnslig, jeg tar selvkritikk for det. Skulle bare ønske at dere som forsvarer innvandringen flyttet til områder hvor det er mange innvandrere slik at dere endrer mening.

Jeg driter i årsakene. -Om man ikke har jobber, ressurser, eller vilje i befolkningen til å integrere disse til å bli lovlydige normale mennesker, så bør man heller la være å ta dem inn i utgangspunktet.

Jeg BOR i et område hvor det er mange innvandrere, og gjett hva - folk som bor i områder med mange innvandrere er MER POSITIVE TIL INNVANDRING!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Larry Nassar, den tidligere sportslegen for USA's Olympic Gymnastics Team, ble for få minutter siden dømt for grooming, manipulering, og seksuelle overgrep på hundrevis av jenter og unge damer. Både på det olympiske laget og ellers i karriæren sin gjennom mange år.

Han var US Olympic Gymnastics team-lege over 20 år, og det ble avdekket over 360 overgrepsofre, fra barn og opp gjennom tenårsalder som han pleide å fortelle at han utførte en spesiell medisinsk behandling mens han tafset på dem.

I disse me-too tider, som mange mener har vokst frem delvis pga. både Trump, Cosby, O'Reilly hos Fox News, Weinstein-skandalen og en rekke andre de siste par-tre årene, ble den tidligere olympiske team-legen dømt til 175 år i fengsel. De trekker fra noen måneder for varetekt, og evt. andre ting etterhvert, men straffen er så lang at han uansett dør i fengsel.

https://www.thesun.co.uk/news/5417979/us-gymnastics-doctor-larry-nassar-sexual-assault-charges/

https://www.nbcnews.com/video/watch-live-larry-nassar-sentenced-for-sex-abuse-1137930819684

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg BOR i et område hvor det er mange innvandrere, og gjett hva - folk som bor i områder med mange innvandrere er MER POSITIVE TIL INNVANDRING!

Det er faktisk litt interessant, jeg jobber med omtrent bare vestlendinger, og de drar alltid den der "på østlandet så er det bare innvandrere", mens jeg og de jeg kjenner har bestandig vært "meh - samma det" til akkurat slike ting. Du kan jo spørre om vi skal sende norske NAVere ut av landet  :wee: 

Digresjon vel og merke, men av personlig erfaring, så stemmer det du i sier. 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Individer blir ikke påvirket av kulturen/religionen/ideologien ol. de fødes inn i, vokser opp i og lever i?

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

Individer blir ikke påvirket av kulturen/religionen/ideologien ol. de blir fødes inn i, vokser opp i og lever i?

Stråmenn brenner ikke når man setter fyr på de? *whoosh*

• Liker 3
Lenke til kommentar

Individer blir ikke påvirket av kulturen/religionen/ideologien ol. de blir fødes inn i, vokser opp i og lever i?

Derav a) lurt å skape vestlige arabere og b) være glad for at du ble født og oppvokst her.

Lenke til kommentar

Men når det er snakk o folk som har blitt smuglet inn i landet av foreldrene sine før de selv var i myndig alder er et ikke dem som har gjort noe galt. Så hvorfor skal de straffes?

Lenke til kommentar

Og når det er snakk om innvandring:

Trump åpner for å gi «dreamers» statsborgerskap

USAs president Donald Trump sier at han er åpen for å gi unge, ulovlige innvandrere statsborgerskap i USA.

– Det kommer til å skje, en gang i fremtiden, over en periode på ti til tolv år, sa USAs president Donald Trump til pressen onsdag.

Da han snakket med reporterne onsdag hadde presidenten en beskjed til de unge innvandrerne.

– Fortell dem at de ikke trenger å bekymre seg. Vi skal løse dette problemet.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5Vn2BW/trump-åpner-for-å-gi-dreamers-statsborgerskap

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...