Gå til innhold

Minnekort synlig på PCen, men kan ikke åpne den.

TRCD

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med minnekortet ditt. Den pleide å fungere når jeg plugget den inn i datamaskinen før, men nå får jeg problemer. Først klarte ikke datamaskinen å finne minnekortet/sd-kortet, men nå har den klart det. Nå kan jeg derimot ikke åpne minnekortet. Den er synlig, men hver gang jeg prøver å åpne den, sier PCen plugg in SD-kortet...

Har sjekket en del på youtube og oppdatert driveren. 

post-387276-0-04038100-1478896254_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut i fra du snakker om innebygd minnekortleser i pc eller laptop?

Prøvd usb versjon å sjekke det er samme problem der?

Kan være defekt minnekort eller driverproblemer?

Prøvd med både innebygd og en usb leser. Er et micro sd kort hvor filene ligger, som jeg har puttet i en sd kort adapter. Har også prøvd med forskjellige adaptere uten at det har gått. 

Lenke til kommentar

Tror minnekortet er ødelagt desverre. Satt den inn i et kamera og kameraet klarte ikke å finne den. Prøvde nå med et annet minnekort og hadde ikke et slikt problem, altså pcen fant den og jeg kunne åpne den.

Endret av TRCD
Lenke til kommentar

Enten er minnekortet ødelagt, eller så er det korrupt. Det hender at det "krasjer" ved stadig sletting og skriving uten at det formateres en gang imellom. Kan prøve å formatere det i PC-en. Hvis det går med hurtigformatering, så kan det være mulig å gjenopprette innhold med Recuva hvis man er heldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enten er minnekortet ødelagt, eller så er det korrupt. Det hender at det "krasjer" ved stadig sletting og skriving uten at det formateres en gang imellom. Kan prøve å formatere det i PC-en. Hvis det går med hurtigformatering, så kan det være mulig å gjenopprette innhold med Recuva hvis man er heldig.

Hadde heldigvis ikke noen bilder på den i det siste. Har hele tiden tatt bilder, overført til pcen, for så å slette, så er nok derfor den er ødelagt som du sier. Hva er riktig måte å gjøre det på?, vil ikke ødelegge de andre sd-kortene også....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Riktig måte: Backup og Backup av Backup.

Husk at lagringsmedier er forbruksvare, og når en enhet ikke lenger virker helt smooth, er det et faresignal. Da kasserer du den med en gang, og tar i bruk backup'en. Backup av backup blir da din egentlige backup, så det første du gjør da, er å ta en ny backup av backup.

Lenke til kommentar

Hadde heldigvis ikke noen bilder på den i det siste. Har hele tiden tatt bilder, overført til pcen, for så å slette, så er nok derfor den er ødelagt som du sier. Hva er riktig måte å gjøre det på?, vil ikke ødelegge de andre sd-kortene også....

Etter at man har tømt kortet helt lønner det seg å formatere kortet. Og gjør det i kameraet/telefonen eller hvor det brukes. Noen gjør det hver gang for sikkerhets skyld, andre gjør det en gang i mellom. Når man setter et nytt kort i en enhet, så formater det i enheten før man begynner å bruke det. Hvis man aldri formaterer et minnekort og stadig sletter og lagerer nytt, så vil filsystemet på kortet sansynligvis etterhvert "krasje".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...