Cappo Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 I følge ekspertene så kom jo feilene her på løpende bånd, så her var vel Carlsen maks flaks. Et eksempel var jo når de var i en situasjon hvor et trekk ville ført til umiddelbar remis. Hvorpå Carlsen under pressekonferansen kommenterte at det trekket må Karjakin ha oversett. Litt forundret ble jeg når Karjakin skyter inn at han så trekket, men han valgte et annet. For meg er det ganske uforståelig. Du leder med 1 poeng også takker du tilsynelatende nei til en gratis remis med svarte brikker? Gir jo absolutt ingen mening. Når du leder med 1 poeng så er jo remis som svart nesten som en seier å regne. Men for all del, da blir jo de to siste partiene plutselig litt mer spennende igjen. Tar gjerne en Armageddon jeg altså. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Carlsen fortjener litt honnør for spillet etter fadesen som Karjakin ikke benyttet seg av. Sterkt spill fra ca tidskontrollen og utover. Carlsen på sitt beste til tider. Litt upresist forsvar av Karjakin også. Uforståelig at russeren sa han så trekket som ville gitt remis. Det er fullstendig ulogisk. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Ja, det er tross alt etter min mening verre å se trekket og så velge å ikke gjøre det enn å ha gått glipp av det. Det siste er menneskelig og fort gjort, selv for de. Det første er rett og slett et dårlig valg. Som sagt, når du leder med 1 poeng så er jo remis som svart et ganske så bra resultat. En ting derimot som syns var kjempeflaut, som egentlig ikke hadde noe med partiet å gjøre, var hun der intervjudama fra VG som røpet overraskelsesbesøket til kona til Karjakin. Du hører det på henne også at hun skjønner at hun har gjort en kjempeblunder. Skikkelig lumpet gjort syntes jeg! Skulle holdt seg til sjakktemaet. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Crazy Eyes Nora? Hun ser gal ut. Er det sjakk i kveld? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Ja, det er kamp i kveld og på mandag. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Ja, det er kamp i kveld og på mandag. Søndag Lenke til kommentar
Avlatsbrev Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Sa de ikke på NRK at det var en dags pause mellom kveldens oppgjør og det siste? Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Mandag tydeligvis trodde det var 2 partier så hviledag hele veien. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Ja, det er kamp i kveld og på mandag. Søndag Mandag. Mandag tydeligvis trodde det var 2 partier så hviledag hele veien. Fom. runde 10 er det pause mellom kvart sett. Sånn ser resten av VM ut: Lørdag 26.nov: Runde 11 Søndag 27.nov: Hviledag Mandag 28.nov: Runde 12 Tirsdag 29.nov: Hviledag Onsdag 30.nov: Tie-break Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Ah det er jo helt på trynet :/ Passer meg egentlig bra, har møte tidlig på mandag Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Hva er det du jobber med Benbjo? Motivator? 6 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 (endret) Masse bytter av offiserer og ganske lik stilling, stor sjanse for remis ikveld Endret 26. november 2016 av Bond007 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Magnus litt på hugget, spennende! Lenke til kommentar
toreae Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Fremdeles spennende! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Jeg synes han bør prøve å sikre remis nå, risikabelt med e2 bonden som han nå sikre. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Da ble det remis, bra spilt av Carlsen ikveld. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 Hva er det du jobber med Benbjo? Motivator? Noe sånt. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 Brukbart parti, remi uten noe stress overhodet, matchball på mandag, kan bli artig. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. november 2016 Forfatter Del Skrevet 28. november 2016 Dette er en kort remis. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Litt skuffende, hadde klargjort meg for Carlsen's magi og lang kveld, men nå er det snart slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå