Gå til innhold

Sjakk-VM i New York 2016

Latias

Anbefalte innlegg

I følge ekspertene så kom jo feilene her på løpende bånd, så her var vel Carlsen maks flaks.

Et eksempel var jo når de var i en situasjon hvor et trekk ville ført til umiddelbar remis. Hvorpå Carlsen under pressekonferansen kommenterte at det trekket må Karjakin ha oversett.

Litt forundret ble jeg når Karjakin skyter inn at han så trekket, men han valgte et annet.

For meg er det ganske uforståelig. Du leder med 1 poeng også takker du tilsynelatende nei til en gratis remis med svarte brikker?

Gir jo absolutt ingen mening. Når du leder med 1 poeng så er jo remis som svart nesten som en seier å regne.

Men for all del, da blir jo de to siste partiene plutselig litt mer spennende igjen. Tar gjerne en Armageddon jeg altså. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Carlsen fortjener litt honnør for spillet etter fadesen som Karjakin ikke benyttet seg av. Sterkt spill fra ca tidskontrollen og utover. Carlsen på sitt beste til tider. Litt upresist forsvar av Karjakin også.

Uforståelig at russeren sa han så trekket som ville gitt remis. Det er fullstendig ulogisk.

Lenke til kommentar

Ja, det er tross alt etter min mening verre å se trekket og så velge å ikke gjøre det enn å ha gått glipp av det.

Det siste er menneskelig og fort gjort, selv for de. Det første er rett og slett et dårlig valg.

Som sagt, når du leder med 1 poeng så er jo remis som svart et ganske så bra resultat.

En ting derimot som syns var kjempeflaut, som egentlig ikke hadde noe med partiet å gjøre, var hun der intervjudama fra VG som røpet overraskelsesbesøket til kona til Karjakin.

Du hører det på henne også at hun skjønner at hun har gjort en kjempeblunder.

Skikkelig lumpet gjort syntes jeg! Skulle holdt seg til sjakktemaet. :p

Lenke til kommentar

Ja, det er kamp i kveld og på mandag.

Søndag

Mandag.

Mandag tydeligvis trodde det var 2 partier så hviledag hele veien. 

Fom. runde 10 er det pause mellom kvart sett. Sånn ser resten av VM ut:

Lørdag 26.nov: Runde 11

Søndag 27.nov: Hviledag

Mandag 28.nov: Runde 12

Tirsdag 29.nov: Hviledag

Onsdag 30.nov: Tie-break

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...