Sheldon C Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Gretten Magnus:) Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Haha, så barnslig gjort. Samtidig, spillerene burde fått 5-10 minutter på seg etter et parti. Uansett, jeg tipper at Carlsen har tapt hele greia nå. For nå kan Karjakin gjøre det han er en mester på, forsvare seg til remis. Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Ja. Synes det er rart at de ikke gir det en 10min. Selvfølgelig barnslig å ikke møte til pressekonferanse. Men samtidig så er det at han hater så intenst å tape, noe av det som har vært med på å gjøre han til regjerende verdensmester. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Nå kan ikke jeg reglene i findetalj eller mesterskap, men i situasjonen hvor Carlsen hadde Kajakin i uendelig sjakk, burde han ikke bare tatt en remis der og da fremfor å være "grådig" og prøver å gå for seier? Det kan jo ha kostet han 0.5 poeng? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Carlsen gikk jo rett til pressekonferansen, hans egen skyld at han måtte vente. Uproff oppførsel, mentalt i ubalanse! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Nå kan ikke jeg reglene i findetalj eller mesterskap, men i situasjonen hvor Carlsen hadde Kajakin i uendelig sjakk, burde han ikke bare tatt en remis der og da fremfor å være "grådig" og prøver å gå for seier? Det kan jo ha kostet han 0.5 poeng? Hadde en stor fordel på det tidspunktet, men ødela for seg selv med å bukke på rekke og rad. Det var A2-trekket fra Karjakin som avgjorde. Imponerende at han fant det. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Er det bare meg som tror at Carlsen er over toppen? Syns han gjør for mange tabber. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 (endret) Er det bare meg som tror at Carlsen er over toppen? Syns han gjør for mange tabber. tror han bare er ute av form, en så ung spiller kan vel neppe være over toppen så tidlig. tror han slår tilbake vinner hvertfall ett parti så får vi se hva som skjer. Endret 22. november 2016 av Golf'ern Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Ikke overraskende at det gikk som det gikk. Carlsen spilte som en klubbspiller. Undervurderte Karjakin kanskje? Kanskje det var dette han trengte? Kanskje var han ikke motivert nok. Eventuelt så er han på vei nedover. Karjakin har i alle fall en grei jobb å forsvare seg til seier nå. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 En av Magnus sine styrker er jo at han har kommet sterkt tilbake etter et tap, og snudd matchen til sin fordel. Er alt for tidlig å se på dette som avgjort, eller at Karjakin har en grei jobb med å forsvare seg til seier. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 For en sur sutrete taper Magnus er da? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Enig, det var oppførselen til Carlsen som var den store skuffelsen igår, ikke tapet. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Er vel ikke noen overraskelse det? Akkurat som Northug når han var like gammel. Northug har jo blitt mye mer ordentlig de siste årene, regner med Magnus blir det også. Er en grunn til at de med ekstremt konkurranseinstinkt (dårlig taper og/eller vinner) pleier å gjøre det best. Lenke til kommentar
Avlatsbrev Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Mange av dem som er så ivrig i å kalle sånt for "dårlig taper", er folk som ikke er vant med å vinne og/eller har dårlig vinnerinstinkt. Ikke alle kan være vinnere, men jeg bare nevner det. Selvsagt er det ikke bra dersom han har brutt kontraktsbetingelser, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Skjønner ikke at det er så mye å lage drama over, selv om jeg skjønner det er god clickbait for avisene. Magnus får en straff, noe han sikkert gir beng i, og han hadde uansett ikke hatt mye å komme med til pressen om han hadde valgt å bli der i det hunøret han var i. Ser det som positivt han viser at han hater å tape, og håper han bruker det som motivasjon inn mot resten av matchen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Mange av dem som er så ivrig i å kalle sånt for "dårlig taper", er folk som ikke er vant med å vinne og/eller har dårlig vinnerinstinkt. Ikke alle kan være vinnere, men jeg bare nevner det. Selvsagt er det ikke bra dersom han har brutt kontraktsbetingelser, men det er en annen sak. Ser vel ingen her inne som bruker "dårlig taper" om han? For min del skriver eg bare fakta, og tør påstå at det har lite med vinnerinstinktet mitt å gjøre. Han var sur, sutrete og han tapte. Hverken mer eller mindre. Overraskende? Nei, for sånn har han vært i maaaange år. Men klart, når man er vant med å bli omtalt som et geni i enhver krinkel krok man beveger seg så er det jo kjipt å plutselig vise omtrent nybegynner tendenser i VM. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Mange av dem som er så ivrig i å kalle sånt for "dårlig taper", er folk som ikke er vant med å vinne og/eller har dårlig vinnerinstinkt. Ikke alle kan være vinnere, men jeg bare nevner det. Selvsagt er det ikke bra dersom han har brutt kontraktsbetingelser, men det er en annen sak. Det å ha vinnerinstinkt er ingen unnskyldning for uhøflig og barnslig oppførsel. Carlsen er nærmest veteran i sjakksirkuset og burde forlengst ha lært hvordan man skal oppføre seg. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 I tillegg er dette sjakk. Med sine regler og etiketter. Men for all del. La han holde på. Tar det ikke tungt, men forbeholder meg retten til å kommentere oppførselen hans. Selv om eg da visstnok mangler vinnerinstinkt selv Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Han får nå massiv kritikk etter oppførselen igår. Må innrømme at jeg fikk ham litt i vrangstrupen igår og skulle sympatiske Karajkin ta med seg vmtittelen til Russland så skal jeg ikke deppe altfor mye. Carlsen bør legge seg langflat og beklage! Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Pinelig hendelse... Hadde blitt ENDA mer hauset opp i (norske) media om Karajkin hadde gjort det samme... Synes Karajkin taklet det veldig bra på pressekonferansen og. Klarte å snakke veldig nøytralt og heller positivt om Carlsen når spørsmål dreide seg om han. Vet ikke om Carlsen hadde klart det like elegant om det hadde vært omvendt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå