Gå til innhold

Sjakk-VM i New York 2016

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, i dagens sending var de usikre på om det ble nytt hurtig og lynmesterskap neste jul. Tror ikke neste vm i langsjakk er før 2018?

stemmer ja, men må jo være noe sjakk turneringer man kan følge før den tid.

Det er hurtig og lyn neste år, men ikkje annonsert noko dato.
Lenke til kommentar

stemmer ja, men må jo være noe sjakk turneringer man kan følge før den tid.

Sportskanalen har sendt en rekke turneringer de siste par årene. Tata Steel i januar og Norway Chess på våren blant annet. Usikker på om de fortsatt har rettighetene. VGTV har også pleid å sende visse turneringer.

Lenke til kommentar

Magnus er etter det eg kjenner ikkje autist sjølv om han har evner som ofte er forbundet med personar i spektrumet.

Han er ein særs dårleg tapar, men du er ikkje autist av den grunn. Det er uheldig i mange tilfeller, men skapar samtidig mykje merksemd og skriverier om sjakk i avisene.

Lenke til kommentar

Denne haldninga til Carlsen syner kvifor han er best i verda. Hatar å tapa. Hadde han likt det ville han ikkje vore så god.

Hvis jeg forstår deg rett så hevder du at slik oppførsel, dvs mangel på folkeskikk må vi bare akseptere for at Carlsen skal kunne prestere?

Personlig synes jeg det er en crappy avslutning av mesterskapet når han oppfører seg på denne måten. Hadde han når tapet var et faktum umiddelbart gått bort til Karjakin og gratulert ham med seieren så hadde han vokst mange hakk i mine øyne og mesterskapet hadde vært fantastisk med norske øyne.

Nå synes jeg det bare er pinlig.

Det synes også flertallet i kommentarfeltene i nettavisene.

Lenke til kommentar

Denne haldninga til Carlsen syner kvifor han er best i verda. Hatar å tapa. Hadde han likt det ville han ikkje vore så god.

Hvis jeg forstår deg rett så hevder du at slik oppførsel, dvs mangel på folkeskikk må vi bare akseptere for at Carlsen skal kunne prestere?

Personlig synes jeg det er en crappy avslutning av mesterskapet når han oppfører seg på denne måten. Hadde han når tapet var et faktum umiddelbart gått bort til Karjakin og gratulert ham med seieren så hadde han vokst mange hakk i mine øyne og mesterskapet hadde vært fantastisk med norske øyne.

Nå synes jeg det bare er pinlig.

Det synes også flertallet i kommentarfeltene i nettavisene.

Fleirtalet i Noreg tykkjer at alle skal vera snille og greie, men hev aldri konkurrert på høgt nivå og hev ingen vinnarmentalitet. Eg berre forklarer kvifor Carlsen reagerte som han gjorde. Det er litt av dei same trekka som gjer at han er så god. Sikkert mange som meiner han skulle vore ein litt dårlegare spelar men samstundes ein betre tapar. Eg er ikkje blant dei. Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...