Ikkeibruklenger Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Jeg har en god pc på fire kjerner 3.3 ghz og en Hard disk på en terrabyte pluss to ssd disker i raid( tilsammen 500GB). Jeg vil overføre windows med alle filer og apper fra ssd diskene mine til Hard disken min så jeg kan ha to windows-er på pceen. Jeg vil helst gjøre dette gratis. Hvordan gjør jeg dette og hvilke programmer skal jeg bruke? Endret 11. november 2016 av Alexander Bjerve Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Macrium Reflect Free det jeg har brukt ved siste oppgraderinger av PC/harddisk http://www.macrium.com/reflectfree.aspx Liker det bedre enn tilsv Acronis som jeg brukte tidligere. Akkurat hvor lurt det er å ha to identiske Windows i samme PC blir et annet tema... men for å gå fra gml til ny type harddisk er det genialt. Lenke til kommentar
Ikkeibruklenger Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Macrium Reflect Free det jeg har brukt ved siste oppgraderinger av PC/harddisk http://www.macrium.com/reflectfree.aspx Liker det bedre enn tilsv Acronis som jeg brukte tidligere. Akkurat hvor lurt det er å ha to identiske Windows i samme PC blir et annet tema... men for å gå fra gml til ny type harddisk er det genialt. Takk for svar. Jeg kommer ikke til å bruke denne windowsen. Når denne er flyttet over kommer jeg til å innstallere windows på nytt på ssd diskene mine. Når jeg starter pceen kan jeg velge hvilken windows jeg vil bruke. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Hva ønsker du egentlig å oppnå ved å skulle ha to "windows" installasjoner på samme pc? Om du flytter installasjonen fra en disk til en annen slik du ønsker, må du ev. ha en boot manager som lar deg velge hvilken installasjon du ønsker å starte fra. Kan ikke tenke meg så mange scenarioer der du trenger å ha to operative Windows installasjoner på samme pc. Det at du kjører RAID kan også skape noen ekstra utfordringer ved flyttingen til en singel disk. Aldri prøvd dette selv, siden jeg aldri har kjørt RAID, men greit å være obs på dette. Lenke til kommentar
Ikkeibruklenger Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 Hva ønsker du egentlig å oppnå ved å skulle ha to "windows" installasjoner på samme pc? Om du flytter installasjonen fra en disk til en annen slik du ønsker, må du ev. ha en boot manager som lar deg velge hvilken installasjon du ønsker å starte fra. Kan ikke tenke meg så mange scenarioer der du trenger å ha to operative Windows installasjoner på samme pc. Det at du kjører RAID kan også skape noen ekstra utfordringer ved flyttingen til en singel disk. Aldri prøvd dette selv, siden jeg aldri har kjørt RAID, men greit å være obs på dette. Grunnen til at jeg gjør dette er at jeg har programmer jeg ikke vil slette på den andre windowsen. Jeg kommer kun til å bruke den nye windowsen mens den gamle blir brukt til programmer jeg vil teste eller er usikker på om er bra. Bestefaren min har jobbet med pceer i mange år og jeg har tatt ideen fra han. Han har en windows som er ekstra rask og en jeg kan innstallere spill på når jeg er hos han. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Kjør heller en Virtuell pc eller et såkalt sandbox der du kan teste programmer. En sandbox tar ikke store plassen sammenlignet med en virtuell pc eller ekstra installasjon. http://www.sandboxie.com/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå