A.Hansen Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Audi A4 05 mod. Motoren holder ikke stabil 90, svaier litt ner å opp. Varmeapparate blåser ikke varmt. Hva kan være galt? Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Bensin eller Diesel? Har bilen (original) tilleggsvarmer installert? Kom problemet nå i høst når varmegradene forsvant? Har du fått lest ut feilkoder? Lenke til kommentar
A.Hansen Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Dette er en diesel motor. Har ikke så greie på Audi, dette er en bil jeg har tenkt å kjøpe hos forhandler. Lenke til kommentar
A.Hansen Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Ingen feilkoder på den Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) 1.9TDI, 2.0TDI, 2.5TDI eller 3.0TDI? Endret 11. november 2016 av Gamle ørn Lenke til kommentar
A.Hansen Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 1.9 TDI er den Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 1.9 TDI er egentlig kjempe gode motorer med et godt rykte. Men jeg ville uansett styrt unna en dieselmotor som ikke er helt frisk. Det kan fort bli fryktelig dyre reprasjoner på noe som ser ut til å være en bagatell. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 En 05 modell kan ha en utslitt toppakning (pga manglende service og kjøleveskebytte) og det kan ha kommet luft (eksos) i kjølekretsen. Termostat skylder ikke svikt i varmeapparat når temperaturmåler viser 90 grader. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 En termostat som ikke fungerer vil nå føre til svikt i varmeapparat selvom tempraturen viser 90 grader eller mer. Min gamle A6 med bensinmotor hadde defekt termostat, hvor motoren var nære å overopphete flere ganger. Første symptom var ingen varme fra varmeapparat/AC Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 En termostat som ikke fungerer vil nå føre til svikt i varmeapparat selvom tempraturen viser 90 grader eller mer. Min gamle A6 med bensinmotor hadde defekt termostat, hvor motoren var nære å overopphete flere ganger. Første symptom var ingen varme fra varmeapparat/AC Normalt sett sitter varmeapparattilkoblingene og registeret i den "indre kretsen", hvor kjølevannet sirkulerer også før termostaten åpner forbindelsen til den "ytre kretsen" med radiatoren (det betyr, blant annet, at du relativt fort får varme i varmeapparatet, før motoren har full arbeidstemperatur), men jeg skal ikke påstå at det ikke finnes unntak fra den hovedregelen... Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 løs impeller på vannpumpa er ganske vanlig på de motorene... 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 løs impeller på vannpumpa er ganske vanlig på de motorene... Denne er vedt en sjekk ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå