Gå til innhold

Må jeg fullføre oppsigelsestiden?

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har det akkurat blitt slutt med dama og jeg må si opp jobben med umiddelbar virkning. Jeg har et problem da jeg bor i Kristiansand,og alle jeg kjenner bortsatt fra "dama" bor i tromsø. Jeg har ikke noen andre plasser å bo etter neste helg. Hva skal jeg gjøre mtp. Jobb når jeg må flytte? Jobber i dagligvarebutikk med 3 mnd. Oppsigelsestid :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Nå har det akkurat blitt slutt med dama og jeg må si opp jobben med umiddelbar virkning. Jeg har et problem da jeg bor i Kristiansand,og alle jeg kjenner bortsatt fra "dama" bor i tromsø. Jeg har ikke noen andre plasser å bo etter neste helg. Hva skal jeg gjøre mtp. Jobb når jeg må flytte? Jobber i dagligvarebutikk med 3 mnd. Oppsigelsestid :/

Ja dette er en avtale mellom deg og arbeidsgiver, du har skrevet under på den. Om du ikke gjør det er det ett avtalebrudd og det kan gi økonomiske konsekvenser om ikke mer. Hør med arbeidsgiver om hvordan dere best kan løse det sammen.

Lenke til kommentar

Du kan avtale med arbeidsgiver at du blir fritatt for arbeidsplikta dersom arbeidsgiver også blir fritatt frå lønnsplikta.

Ellers så er alternativet å skaffe deg anna bolig slik at du kan jobbe ut oppsigelsestida.

Dersom du går på dagen så vil du kunne pådra deg erstatningsansvar for dei ekstrautgiftene som arbeidsgiver får som følge av ditt kontraktsbrudd.

Lenke til kommentar

Med andre ord må jeg bo på hotell til minimum 500kr natta for å jobbe mine 2 dager i uka i 3mnd? Gata here i come xD

Nei, med andre ord må du finne en avtale som kan passe for både deg og arbeidsgiver. Ikke ta sorgene på forskudd, det er en tøff tid nå men ting ordner seg som regel. Muligens er det noen i området her inne som kan gi deg tak over hodet for en periode også :)

Lenke til kommentar

Er viktigere for meg å ha en plass å bo enn å få lønn for øyeblikket. Jeg bor gratis hos dama nå og har gratis plass å bo i nord. Får høre med sjefen på mandag :)

Du missforstår, det handler ikke om å ikke få lønn. Det handler om at du bryter en avtale og det kan gi økonomiske konsekvenser. Ikke minst problemer for dine kolleger. Men ja, ta en prat med sjefen og vær åpen om alt så løser det seg nok skal du se :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...