C2D Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Heisann! jeg har for tiden spikes, veldig regelmessig. dette er ekstremt irriterende og jeg er ikke særlig flink på akkurat dette feltet! Dette er det jeg har av info per nå. er det noe mer jeg kan sjekke? hva med kabelen? kan det være forstyrrelser der? dette er en CAT5 kabel på 10-12 meter. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Tester selv på fiber får mellom 9 og 21 i ping på samme test. Hvordan er det målt mobilt bredbånd? Tviler på kabelen er problemet, heller routeren eller nettverkkortet\pc hvis det ikke er forstyrrelse f.eks strømnett som er i veien. Lenke til kommentar
C2D Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Tester selv på fiber får mellom 9 og 21 i ping på samme test. Hvordan er det målt mobilt bredbånd? Tviler på kabelen er problemet, heller routeren eller nettverkkortet\pc hvis det ikke er forstyrrelse f.eks strømnett som er i veien. Ligger ikke med noe sterkstrøm og dette er ikke trådløst. kan routeren være problemet? nettverkskortet har fungert knirkefritt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Hva om du tar tracert? Og så prøver du ping til første gateway, for å eliminere problemer lenger ute. 2 Lenke til kommentar
C2D Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Hva om du tar tracert? Og så prøver du ping til første gateway, for å eliminere problemer lenger ute. ja... dette så litt rart ut for min del! jeg så forresten at den i en av skjultboksene krysser med 230V. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Hva om du tar tracert? Og så prøver du ping til første gateway, for å eliminere problemer lenger ute. ja... dette så litt rart ut for min del! jeg så forresten at den i en av skjultboksene krysser med 230V. Tracert pinger hvert ledd frem til adressen, da må du pinge feks google.com eller noe og se hvor ms øker. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Ja, det hjelper ikke å tracert på ditt lokale nett. Eksempel hos meg: C:\Users\xxx>tracert google.com Tracing route to google.com [193.212.4.89] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 1 ms 1 ms <1 ms ti0071a400-gw.ti.telenor.net [88.91.201.1] 3 2 ms 3 ms 2 ms ti0300c360-ae36-0.ti.telenor.net [146.172.103.229] 4 2 ms 2 ms 1 ms ti0267i400-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.13.38] 5 2 ms 2 ms 2 ms cache.google.com [193.212.4.89] Her ville jeg prøvd å pinge 88.91.201.1. Lenke til kommentar
C2D Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Ja, det hjelper ikke å tracert på ditt lokale nett. Eksempel hos meg: C:\Users\xxx>tracert google.com Tracing route to google.com [193.212.4.89] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 1 ms 1 ms <1 ms ti0071a400-gw.ti.telenor.net [88.91.201.1] 3 2 ms 3 ms 2 ms ti0300c360-ae36-0.ti.telenor.net [146.172.103.229] 4 2 ms 2 ms 1 ms ti0267i400-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.13.38] 5 2 ms 2 ms 2 ms cache.google.com [193.212.4.89] Her ville jeg prøvd å pinge 88.91.201.1. slik ? og her synes det ganske uregelmessig responstid Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Har du mulighet til å starte i "den riktige enden", altså å teste utstyret hos deg. Prøv en annen kabel, flytt kabelen fra 230v'en, annen router, fast IP, annet nettverkskort, etc. Lenke til kommentar
C2D Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Har du mulighet til å starte i "den riktige enden", altså å teste utstyret hos deg. Prøv en annen kabel, flytt kabelen fra 230v'en, annen router, fast IP, annet nettverkskort, etc. skal gjøre en litt mer omfattende feilsøking i morgen! så får dere høre! endre litt fysiske ting som dette! Lenke til kommentar
Rim Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Prøv å ping gateway'en din. Om den er jevn og lav så er det ikke hos deg problemet ligger. NB! Pingen vil øke dersom du laster ned/opp noe mens du pinger. Dette kalles Bufferbloat. Lenke til kommentar
C2D Skrevet 18. november 2016 Forfatter Del Skrevet 18. november 2016 Prøv å ping gateway'en din. Om den er jevn og lav så er det ikke hos deg problemet ligger. NB! Pingen vil øke dersom du laster ned/opp noe mens du pinger. Dette kalles Bufferbloat. hmmm, da har jeg prøvd å pinge gatewayen. jeg får regelmessige hopp fra 200-2000ms average er også veldig varierende... dette gjelder flere PC`er både trådløst og kablet... disse går inn til en get box II. (r.i.p) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Er nok router som er synderen, siden du har høy latency til og med på kabel internt i nettet ditt. Kontakt GET, mulig de kan resette den eller noe, evt. kan du nok hente/få tilsendt ny boks Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Last ned WinMTR, og kjør det mot 8.8.8.8. La den stå og gå i noen minutter uten at du bruker nettet til noe annet. Lenke til kommentar
C2D Skrevet 19. november 2016 Forfatter Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Last ned WinMTR, og kjør det mot 8.8.8.8. La den stå og gå i noen minutter uten at du bruker nettet til noe annet. Heisann! da har jeg gjort det, men hvordan skal jeg tolke dette? ble vist et punktum for mye! slik! her ser man svineriet... Endret 19. november 2016 av C2D Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Last ned WinMTR, og kjør det mot 8.8.8.8. La den stå og gå i noen minutter uten at du bruker nettet til noe annet. Heisann! da har jeg gjort det, men hvordan skal jeg tolke dette? Typo fra min side. Det er "8.8.8.8" uten gåseøynene. Kjør det igjen i ett par minutter og legg ut på nytt. Lenke til kommentar
C2D Skrevet 20. november 2016 Forfatter Del Skrevet 20. november 2016 Last ned WinMTR, og kjør det mot 8.8.8.8. La den stå og gå i noen minutter uten at du bruker nettet til noe annet. Heisann! da har jeg gjort det, men hvordan skal jeg tolke dette? Typo fra min side. Det er "8.8.8.8" uten gåseøynene. Kjør det igjen i ett par minutter og legg ut på nytt. da var det forrige innlegget redigert! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Er det GetBox 2 du har som rutermodem? En jeg kjenner hadde samme problemet, og det ble løst med å bruke en ekstra ruter koplet til GetBox 2, og da heller bruke DHCP, trådløst og slikt via ruteren, istedenfor GetBox 2. Han hadde også pratet med GET, og det var vanlig med varmeproblemer med GetBox 2. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Last ned WinMTR, og kjør det mot 8.8.8.8. La den stå og gå i noen minutter uten at du bruker nettet til noe annet.Heisann! da har jeg gjort det, men hvordan skal jeg tolke dette? Typo fra min side. Det er "8.8.8.8" uten gåseøynene. Kjør det igjen i ett par minutter og legg ut på nytt. da var det forrige innlegget redigert! Problemet ligger enten på din PC, på kabelen mellom PC-en og ruteren, eller på ruteren din. Om du kan koble til en annen PC med samme kabel og teste igjen kan du utelukke PC-en. Om du kan teste med en annen kabel kan du utelukke kabelen. Da sitter du igjen med ruteren som eneste mulige feilkilde :-) Lenke til kommentar
C2D Skrevet 20. november 2016 Forfatter Del Skrevet 20. november 2016 Er det GetBox 2 du har som rutermodem? En jeg kjenner hadde samme problemet, og det ble løst med å bruke en ekstra ruter koplet til GetBox 2, og da heller bruke DHCP, trådløst og slikt via ruteren, istedenfor GetBox 2. Han hadde også pratet med GET, og det var vanlig med varmeproblemer med GetBox 2. ja! det er en GetBox 2... har allerede byttet den en gang etter den tok kveld under en oppdatering... La getbox 2 bruke DHCP og koblet videre til routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå