AfterGlow Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Dramatisk video viser dramatisk krasj etter at strømmen plutselig kuttes.Her ser du årsaken til at GoPro tilbakekalte dronen sin Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Dramatisk video viser dramatisk krasj etter at strømmen plutselig kuttes.Mykje dramatikk Kjedelig å finne ut etter det er lansert, men det tok i alle fall ikkje så mange veker. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Sikkert ikke kjekt å få i hue. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Passer med navnet 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Irriterende lyd fra motorene i den videoen. Har alle droner så mye bakgrunnsstøy? Lenke til kommentar
Mr.Hofstader Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Irriterende lyd fra motorene i den videoen. Har alle droner så mye bakgrunnsstøy? Ja. Er bare å glemme lydopptaket du får med videoen. Musikk må til for at det skal bli bra. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 alle droner med "propeller" ja 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 alle droner med "propeller" ja Tingen er at for å spare en relativ beskjeden prosent av prisen (jo dyrere drone - jo mindre denne prosenten blir) så har man valgt å overlate en hel rekke "mekaniske aktiviteter" til elektronikken. Men dette mener jeg først og fremst at det finnes ingen "collective" på quadcoptere, altså på rotorene, dette styres direkte av omdreiningene til motorene. Derav output lag siden de kan aldri komme opp i effekt som kreves der og da øyeblikkelig og tapt effektivitet. Neste problem er siden man har valgt å ha rotorer med en helt bestemt propell så har man heller ikke styring av angrepsvinkel, så man må enten ha motor/propell par som skal yte best ved hovering, eller ved aggressiv manøvrering, eller noe midt i mellom. Igjen, tapt effektivitet. Fra samme problemet (forhåndsbestemt pitch på propellene og direktekobling til motorene) så har man heller ikke noe mulighet for autorotasjon så uansett tap av strøm og/eller signal så spiller det egentlig ingen rolle, krasj skal det bli. Som ekstra krydder på denne kaken av aerodynamiske snarveier kommer rotorbelastning som er egentlig litt for høy for samtlige droner. Å ja, for å ikke glemme det viktigste: siden man har bestemt at ALL styring skal foregå via throtling av motorene, så har man egentlig ingen redundans what so ever. Normalt sett fra år... tja, egentlig så snart modellfly/helikoptre med el drift dukket opp fantes det mottagere som hadde en kjekk liten innstilling at hvis batteriet for eksempel er nesten tomt, og man har kun det ene batteriet og ingen reserve, så kuttes strømmen til motoren(e) og man har noen minutter med energi igjen for å drive servoene og selvfølgelig selve mottakeren, dermed kunna man foreta en nødlanding siden STYRINGEN beholdes. 1 Lenke til kommentar
Minecraftmann Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 alle droner med "propeller" ja Tingen er at for å spare en relativ beskjeden prosent av prisen (jo dyrere drone - jo mindre denne prosenten blir) så har man valgt å overlate en hel rekke "mekaniske aktiviteter" til elektronikken.Men dette mener jeg først og fremst at det finnes ingen "collective" på quadcoptere, altså på rotorene, dette styres direkte av omdreiningene til motorene. Derav output lag siden de kan aldri komme opp i effekt som kreves der og da øyeblikkelig og tapt effektivitet. Neste problem er siden man har valgt å ha rotorer med en helt bestemt propell så har man heller ikke styring av angrepsvinkel, så man må enten ha motor/propell par som skal yte best ved hovering, eller ved aggressiv manøvrering, eller noe midt i mellom. Igjen, tapt effektivitet. Fra samme problemet (forhåndsbestemt pitch på propellene og direktekobling til motorene) så har man heller ikke noe mulighet for autorotasjon så uansett tap av strøm og/eller signal så spiller det egentlig ingen rolle, krasj skal det bli. Som ekstra krydder på denne kaken av aerodynamiske snarveier kommer rotorbelastning som er egentlig litt for høy for samtlige droner. Å ja, for å ikke glemme det viktigste: siden man har bestemt at ALL styring skal foregå via throtling av motorene, så har man egentlig ingen redundans what so ever. Normalt sett fra år... tja, egentlig så snart modellfly/helikoptre med el drift dukket opp fantes det mottagere som hadde en kjekk liten innstilling at hvis batteriet for eksempel er nesten tomt, og man har kun det ene batteriet og ingen reserve, så kuttes strømmen til motoren(e) og man har noen minutter med energi igjen for å drive servoene og selvfølgelig selve mottakeren, dermed kunna man foreta en nødlanding siden STYRINGEN beholdes. Har aldri prøvd noe RC utstyr som ikke kan styre servoer etter motorene har stoppet pga. for lite strøm igjen. Men quad copter kan jo kun styres me motorene så da er man lost uansett om man går tom for støm i lufta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg