Gå til innhold

666 - WWW: Kan man ikke begynne å lure litt..?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sju slektledd som overlapper hverandre fra Adam til Moses

Adam 930 år til Metusalah 969  er 2 slektledd

Metusalah til Sem 600 er 3 slektledd

Sem til Isak 180 er 4 slektledd

Isak til Levi 137 er 5 slektledd

Levi til Amram 137 er 6 slektledd

Amram til Moses 120 er 7 slektledd

Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det så vanskeligt når man først tror på det tullet :)

Adam var (dersom man tror på bibelen) det første mennesket, og ble vistnok etter linken under født 4308 f.kr, i dag er vi 2016 e.kr. Blir ikke det da 6324 år?

http://www.trosvitne.no/Arkivet/abrahams_slekt.htm

NB. Jeg tror ikke på det jeg skriver her :)

Lenke til kommentar

Det som skjedde med de første menneskene når de vendte seg bort fra skaperens veiledning, kan sammenlignes med det som skjer når du trekker ut støplet til em elektrisk vifte. så lenge viften står i forbindelsen med en kraftkilde går den. <men når forbindelsen blir brutt, saktner den farten og til slutt stopper den helt opp.

Det illustrerer det som skjedde da adam og eva vendte seg bort fra sin skaper, livets kilde. ( Salme 36:10 ) ettersom de med vilje valgte å gjøre seg uavhengige av sin skaper, lot han dem fullt ut få merke hva deres valg innebar, ved å overlate dem til seg selv. Som et bibelsk prinsipp sier: Går dere bort fra Gud, vil han vende seg bort fra dere. ( 2.krøn 15:2 ) Når menneskene ikke lenger fikk skaperens oppretteholdende kraft, begynte deres sinn og kropp å bli nedbrutt. Med tiden ble de gamle og døde. ( 1.Mos 3:19 )

Lenke til kommentar

Adam var (dersom man tror på bibelen) det første mennesket, og ble vistnok etter linken under født 4308 f.kr, i dag er vi 2016 e.kr. Blir ikke det da 6324 år?

jeg skrev jo over 6000 år men noen mente også over 7000 fordi Gud hadde sabbat ( hvile ) tusen år er som en dag.

Lenke til kommentar

jeg skrev jo over 6000 år men noen mente også over 7000 fordi Gud hadde sabbat ( hvile ) tusen år er som en dag.

Jøyemeg, og dette tror du på?

Vi VET i dag at historiene i bibelen er beviselig feil, så hvorfor fortsetter du å spre løgner om dette da?

Er jo bare fornektelse og atter fornektelse med deg jo...

Lenke til kommentar

Det som skjedde med de første menneskene når de vendte seg bort fra skaperens veiledning, kan sammenlignes med det som skjer når du trekker ut støplet til em elektrisk vifte. så lenge viften står i forbindelsen med en kraftkilde går den. <men når forbindelsen blir brutt, saktner den farten og til slutt stopper den helt opp.

Det illustrerer det som skjedde da adam og eva vendte seg bort fra sin skaper, livets kilde. ( Salme 36:10 ) ettersom de med vilje valgte å gjøre seg uavhengige av sin skaper, lot han dem fullt ut få merke hva deres valg innebar, ved å overlate dem til seg selv. Som et bibelsk prinsipp sier: Går dere bort fra Gud, vil han vende seg bort fra dere. ( 2.krøn 15:2 ) Når menneskene ikke lenger fikk skaperens oppretteholdende kraft, begynte deres sinn og kropp å bli nedbrutt. Med tiden ble de gamle og døde. ( 1.Mos 3:19 )

Jeg spør atter en gang. Det er greit at du trekker fram det som står i boka. Men på hvilken måte klarer du å knytte det til noe reellt? 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tusen år virker som et litt vilkårlig tall. Jeg er helt enig i at dagene bør forstås som lengre tidsrom. Ettersom jorden ble skapt den første dagen, så blir i så fall regnestykket ditt at jorden er ca 12000 år (1000 for hver dag i skapelsen + 6000 f.o.m. Adam), hvis du mener at hver dag i skapelsen er 1000 år. Om du mener jorden er omtrent 7000 år, da mener du at hver dag er litt over 100 år? ((7000-6300)/6). Håper dette ga mening for deg. Jeg kan uansett ikke se hvorfor vi skal gange opp hver dag med et bestemt tall, uten videre. I så fall må dette underbygges med noe håndfast, helst fra Bibelen.

Det bør vel poengteres, siden vi diskuterer teologi på diskusjon.no, at dette er en problemstilling som blir regnet som irrelevant blant flertallet av dagens bibelforskere – man velger å tolke dager billedlig, ikke bokstavelig.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

over til 666

Hundrevis av religiøse ledere kom sammen til det andre parlamentet for verdens religioner som ble holdt i Chicago i USA i fjor sommer. Buddhismen, hinduismen, kristenheten, jødedommen og Islam var alle representert. Hekser og gudinnedyrkere var også til stede. De drøftet sin rolle i fredsarbeidet på jorden. Parlamentets ordstyrer erkjente at to tredjedeler av alle større konflikter i verden i dag har religiøse overtoner. Hadde parlamentet framgang. Se på hva som hendte for 100 år siden under det første parlamentet for verdens religioner. Det ble også holdt i Chicago, sommeren 1893, trodde at dette ville være det første av en rekke internasjonale, felleskirkelige møter som ville bidra til forståelse, fred og framskritt. Slik ble det ikke. Religiøs intoleranse og vold har vært et trekk ved krigene i de siste 100 årene og slik er det også i dag.

Hvorfor mislyktes parlamentet. Fordi selve ideen om felleskirkelige bevegelser ikke er godkjent av Gud. Bibelen sier: Bli ikke spent i ulikt åk med ikke troende. ( 2.kor 6:14-17 ) Bladet Zions Watch Tower for september 1893 rettet på en treffende måte søkelyset mot den manglende bibelske støtten for parlamentet for verdens religioner da det noe satirisk sa: De arkeologene har gravd fram mange fantastiske leirsylindere fra ruinene av Babylon og andre gamle byer, men det er fremdeles noen som mangler. De har ikke funnet noen sylindere som forteller at Moses og Josva kalte sammen moabitter, ammonitter og edomitter til et parlament for religioner. De har ikke funnet noen som forteller at den besluttetsomme, gamle Samuel sendte bud til Gat og Ekron for å få en delegasjon av Dagon prester til å komme til Sjilo og konferere med prestene for Jehova. De har ikke funnet noen som forteller at den gamle Elia foreslo at det skulle holdes en kongress med prestene for Ba'al og Molok for å drøfte forskjellige læresetninger en ukes tid med tanke på å fremme en gjensidig respekt for hverandres religion.

Parlamentet for verdens religioner vil ikke ha framgang. Deltagerne brukte ord som kaos, opprør og galehus i forbindelse med parlamentet. ifølge en rapport måtte til og med politiet to ganger demper uroligheter på grunn av politiske meningsforskjeller. I et dokument fra 1952 nevnte parlamentet et av sine formål: Å opprette et permanent verdensparlament for religioner skal samarbeide med FN for å oppnå verdensfred og forståelse blant alle mennesker. Jesus ( kristendommen ) sa derimot at hans rike ikke var en del av denne verden. Bibelen peker på himmelske Guds rike som den eneste løsningen på menneskenes problem. ( Dan 2:44 ) Joh 18:36 )

Endret av ildsint
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mange av symbolene i åpenbaringsboken er hentet fra det gamle testamente, det samme gjelder tallet 666

1 Kong 10,14 "Det gullet som Salomo fikk inn på ett år, veide 666 talenter."

2 Krøn 9,13 "Det gullet som Salomo fikk inn på ett år, veide 666 talenter."
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...