Delvis Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Det har muligens vært opp før, og det er blitt skrevet om det flere ganger andre steder oppigjennom.Etter det jeg har forstått, så har altså 666 betydningen WWW på noe hebraisk (ett eller annet.) språk.Og du har da dette med "dyrets merke", .."har det på hånd eller panne".. brikker, micro etc.. "Må ha det for å kjøpe og selge" .. og de tingene som står i Johannes Åpenbaring i Bibelen.Har ikke til hensikt å ta stilling til det på noen måte, men - kan man med hånden på hjertet si(selv om man er ateist) ..at det ikke virker ganske pussig, og at det ser ut til å passe mer og mer med det som skjer med internett, og hvordan vi blir gjort avhenige av det?Lurer på om de i Bibelen kan ha sagt noe sant her, og sett et eller annet. Bare stiller spøsmåletNå vi nå ser hvordan det snører seg mer sammen, intergreing med facebook osv. La også merke til det som står her "personlig informasjon", som fikk tanken til å streife igjen denne gang. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Lurer på om de i Bibelen kan ha sagt noe sant her, og sett et eller annet. Nummeret 666 har blitt dratt frem fra bibelen og linket til diverse ting 1000-vis av ganger, fra bibler på forskjellige språk, oversettelser som kan være feil. De kan ha sagt noe sant, selvfølgelig, men det er ikke rart at noe fra så gamle tekster kan bli sant så lenge etter det har blitt skrevet og det er alltid en tolkning som ligger bak.... Vri på ordene og dra ting ut av setninger som antagelig ikke er der. For mange så er det visst veldig vanskelig å tro at ting er ment akkurat slik det er skrevet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 666, eller dyrets merke, er et kristent kontrukt som kun er et av mange tullball prat... Hadde du derimot ALDRI hørt om tullepratet til de kristne fra før så ville du heller ikke kommet til konklusjonen... Vi er mønster gjenkjennende dyr, på mange måter dessverre selv om dette sikkert har gagnet oss i fortiden, når vi skulle kjenne igjen godt kamuflerte rovdyr og lignende, men i dag blir dette dessverre brukt til å skape en masse som ikke er der.. Som tall kombinasjoner fra den samme tøvete boka som liksom skal bety en hel masse bare man er villig til å tolke lenge nok... Hvorfor i all verden skulle en "dark lord" velge et så tøvete nummer? Hvorfor ikke bare 1 og ferdig med det`? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 "Dark lord" ..velge nummer ..?Det går jo uansett ikke på det, det er en "profeti". Noe noen har "sett" (eventuelt). Sånn som nå, oppfatter jeg det som du tolker Bibelen liksom Kristne kan gjøre det. Det er ut fra et helt nøytralt ståsted hvertfall jeg stiller spørsmålet. Har personlig fått bekreftet at "synskhet" kan forekomme. I samtid riktignok. Men hvordan er det nå: Betyr 666 WWW på Hebraisk, eller er det også tull? 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Verken 'W' eller '6' er hebraiske tegn. Og dermed står du fritt til å fantasere videre. W er den 28. bokstaven i det engelske alfabetet (som Tim Berners-Lee forholdt seg til da han fant opp World Wide Web), så i så måte burde WWW tilsvare 28-28-28, eller noe sånt. Når man oversetter ting fra engelsk til hebraisk, erstatter man gjerne 'W' med bokstaven 'vav' (som selvsagt ikke skrives sånn på hebraisk, men uttalen ligner på 'vav'), som er den 6. bokstaven i det hebraiske alfabetet. Så den eneste koblingen mellom 'W' og '6' går fra engelsk til hebraisk, men det fantes ikke noe engelsk språk da bibelen ble skrevet, så dermed er det ingen sammenheng. 8 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 men det fantes ikke noe engelsk språk da bibelen ble skrevet, så dermed er det ingen sammenheng. Jammen jammen jammen. De visste at engelsk skulle bli til og at W da ble 6 og at det skulle komme et stort nettverk som brukte WWW mye. Tror du ikke kristne og bibelskriverne kunne se fremtiden du eller, skuffet 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 WWW.diskusjon.no Tilfeldig? I think not! 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 (endret) men det fantes ikke noe engelsk språk da bibelen ble skrevet, så dermed er det ingen sammenheng. Jammen jammen jammen. De visste at engelsk skulle bli til og at W da ble 6 og at det skulle komme et stort nettverk som brukte WWW mye. Tror du ikke kristne og bibelskriverne kunne se fremtiden du eller, skuffet Ja akkurat. Der tok du munnen rett ut av orda mine. Var det profeti, så var det jo profeti. Inbefattet sammenheng på tvers av tid, selvsagt. Endret 11. november 2016 av Delvis Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Var det ikke noe med at dyrets tall egentlig var 616? 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Faktumet at 666 er et resultat av lost in translation gjør at det blir litt for dumt å lete etter mønster. Som Carpe Dam sier så var det opprinnelig 616. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 666 - number of the beast 668 - neighbor of the beast ... (samme med 664, selvsagt) 2 Lenke til kommentar
HelloAndGoodbye Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Det har muligens vært opp før, og det er blitt skrevet om det flere ganger andre steder oppigjennom. Etter det jeg har forstått, så har altså 666 betydningen WWW på noe hebraisk (ett eller annet.) språk. Og du har da dette med "dyrets merke", .."har det på hånd eller panne".. brikker, micro etc.. "Må ha det for å kjøpe og selge" .. og de tingene som står i Johannes Åpenbaring i Bibelen. Har ikke til hensikt å ta stilling til det på noen måte, men - kan man med hånden på hjertet si(selv om man er ateist) ..at det ikke virker ganske pussig, og at det ser ut til å passe mer og mer med det som skjer med internett, og hvordan vi blir gjort avhenige av det? Lurer på om de i Bibelen kan ha sagt noe sant her, og sett et eller annet. Bare stiller spøsmålet Nå vi nå ser hvordan det snører seg mer sammen, intergreing med facebook osv. La også merke til det som står her "personlig informasjon", som fikk tanken til å streife igjen denne gang. Her er linker til enda mere 666 du kan leke med http://hunwww.net/ekte-kristendom/SAKER/MENNESKEVERN-DVD-RLH/MENNESKEVERN/DIVERSE/ANNET/hunwww/Prof001.htm http://www.666man.net/666religionhistoryoverview.html Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Hadde fire sekunder på Google og fant ut at 616/666 er en kilen debatt. Uansett blir det litt merkelig å drive numerologi og bokstavspåing med et fundament som har gått gjennom både tre og fire språklige oversettelser, i tillegg til et ukjent antall mindre "revisjoner" (tiltenkte eller ikke). Det skal sies at Bibelen har gått gjennom disse stegene med forbausende liten forandring, men det er fremdeles rimelig å anta at detaljer forandres eller går tapt særlig i språklige oversettelser. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Mange misforståelser her desverre, på grunn av manglende språkkunnskaper. Først av alt, den første kilden vi kjenner til er på gresk, slik som resten av det nye testamente. Det står eksplisitt seks hundre og sekstiseks i originalteksten. ἑξακόσιοι ἑξήκοντα ἕξ Dersom de ønsket å uttrykke seks, seks, seks, så kunne de bare skrevet ἕξ ἕξ ἕξ. Altså må man først skrive om tallet fra sekshundre og sekstiseks til 6-6-6 (latinsk tallsystem). Deretter må man ta veien om hebraisk og oversette 6-6-6 til hebraisk. Da får man tre v-er, v-v-v (den hebraiske bokstaven ser slik ut ', altså '''). Så må man gjøre om de hebraiske bokstavene til latinsk alfabet, da får man vvv. Deretter må man tenke at v og w er det samme, altså www. Man kan få ganske mange rare resultater, om man oversetter via ulike språk og tallsystemer. Kilde: Min lærer i bibelgresk. Jeg har snart 20 studiepoeng i både koinegresk ( bibelgresk) og hebraisk. En mer omfattende debunk kan leses her.Seks hundre og sekstiseks er antakelig en romersk keiser, muligens Nero. Endret 11. november 2016 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Mange misforståelser her desverre, på grunn av manglende språkkunnskaper. Først av alt, den første kilden vi kjenner til er på gresk, slik som resten av det nye testamente. Det står eksplisitt seks hundre og sekstiseks i originalteksten. ἑξακόσιοι ἑξήκοντα ἕξ Dersom de ønsket å uttrykke seks, seks, seks, så kunne de bare skrevet ἕξ ἕξ ἕξ. Altså må man først skrive om tallet fra sekshundre og sekstiseks til 6-6-6 (latinsk tallsystem). Deretter må man ta veien om hebraisk og oversette 6-6-6 til hebraisk. Da får man tre v-er, v-v-v (den hebraiske bokstaven ser slik ut ', altså '''). Så må man gjøre om de hebraiske bokstavene til latinsk alfabet, da får man vvv. Deretter må man tenke at v og w er det samme, altså www. Man kan få ganske mange rare resultater, om man oversetter via ulike språk og tallsystemer. Kilde: Min lærer i bibelgresk. Jeg har snart 20 studiepoeng i både koinegresk ( bibelgresk) og hebraisk. En mer omfattende debunk kan leses her. Seks hundre og sekstiseks er antakelig en romersk keiser, muligens Nero. Jeg tror du og din mentor har helt rett her. Jeg har én innvending som går på at når NTs skribenter henviser til den hebraiske tekst gjør de det nærmest konsekvent via LXX. Dét må bety at man begynner i enden for å finne ut hva som foregikk i starten, hvilket i og for seg ikke er feil om det er et fiskesnøre man forsøker greie ut. Når noe raser kan man ikke angripe vimpelen på toppen som syndebukk, man MÅ gå til fundamentet. Det er den hebraiske tekst som fundamentet ting må bygges opp fra, og det gjør ikke NT. Den bygger i vei via den greske LXX, som altså er en gresk oversettelse av den hebraiske tekst som i utgangspunktet kun inneholdt Torah (de 5 mosebøker) som formodentlig gikk opp i røyk i en av brannene i biblioteket i Alexandria. I dag er vi belemret med King James only movement, og lignende grupper finnes for Septuaginta (LXX) Only. Problemet er at så fort man oversetter en tekst til noe annet språk er teksten i utgangspunktet allerede korrupt. Det lar seg neppe gjøre å fange opp alle grammatiske feller samstundes som man demonstrerer de fonetiske vanskeligheter en slik manøver vil innebære. Så til Åpenbaringen, bibelens mest tvilsomme og misforståtte skrift. Åpenbaringen var en advarsel fra forfatteren om at noe svært truende og nært forestående var på gang. Han sier det faktisk selv gjentatte ganger. Han forteller om ting som snart skal skje, allerede i første værs. Snart er ikke ÅRTUSENER. Han gjentar det (SNART) i siste kapittel. I prologen, som epilogen er nøkkelordet snart! Åpenbaringen advarer mot faren keiserne representerte, og keiserne kan man finne hos Suetonius De tolv Caesares. Fem har falt (Augustus, Tiberius, Caligula, Claudius, Nero), én er (Vespasian), den sjette (Titus) vil bare være en kort tid (snaue to år) - og den åttende (Domitian) er selv én av de syv (Nero Redivivus, jfr,. Suetonius om Nero) Julius Caesar hadde ikke keisertittel, og ingen av de tre andre pretendenter i år 69 evt, Galba, Otho og Vitellius sikret makten fullt ut. De syv hoder er syv fjell som skjøgen (Gudinnen ROMA) sitter på. Vil man ha det tydeligere, kan man stave R O M A. Den store by som har herredømme over kongene på jorden, og som har tallet 616 eller 666 alt ettersom man transkriberer fra gresk eller fra latin. I alle fall er tallet ikke skrevet som sifre, men på gresk maner. Hvordan noen kan innbille seg at snart representerer flere tusen år er mer enn jeg begriper. Johannes åpenbaringer var ment for lesere i forfatterens samtid og ikke årtusener senere. Johannes trodde selv at han levde i den siste tid, det går klart frem av skriftet. Åpenbaringen er neppe forutsigelser om jordas undergang, men advarsler til de kristne om faren dyret representerte i form av de romerske keisere. Betydningen av åpenbaringen bør søkes i fortiden, for i fremtiden har den intet å bestille. Hva skulle vitsen være med å skrive ting samtiden åpenbart og umiddelbart ikke ville forstå? Dét gir ingen mening med dagens øyne. Hadde de andre øyne den gang, vel dét ville ha rasket meg over. De skal dra det rimelig langt om de ønsker overbevise meg om det. Ellers kan jeg si at det gleder meg at du studerer faget som jeg formoder er på TF eller aller helst MF. Vel det spiller egentlig ingen rolle. Det er fullt mulig å ta graden utenlands. Jeg håper du bruker din tillærte kunnskap til de beste tekstnære oversettelsene du kan komme, og ikke henfaller i den dype apologeter-gropa, aka synkehull! Mitt råd til deg er at du forvalter ditt ny-ervervede gods på en tilfredsstillende måte, slik at hverken prost eller en høvelig ateist trenger å skjemmes over ditt tilstedeværende. En appetittvekker kan neppe skade Happy helg. Endret 12. november 2016 av Quetzalcoatl 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Mange misforståelser her desverre, på grunn av manglende språkkunnskaper. Først av alt, den første kilden vi kjenner til er på gresk, slik som resten av det nye testamente. Det står eksplisitt seks hundre og sekstiseks i originalteksten. ἑξακόσιοι ἑξήκοντα ἕξ Dersom de ønsket å uttrykke seks, seks, seks, så kunne de bare skrevet ἕξ ἕξ ἕξ. Altså må man først skrive om tallet fra sekshundre og sekstiseks til 6-6-6 (latinsk tallsystem). Deretter må man ta veien om hebraisk og oversette 6-6-6 til hebraisk. Da får man tre v-er, v-v-v (den hebraiske bokstaven ser slik ut ', altså '''). Så må man gjøre om de hebraiske bokstavene til latinsk alfabet, da får man vvv. Deretter må man tenke at v og w er det samme, altså www. Man kan få ganske mange rare resultater, om man oversetter via ulike språk og tallsystemer. Kilde: Min lærer i bibelgresk. Jeg har snart 20 studiepoeng i både koinegresk ( bibelgresk) og hebraisk. En mer omfattende debunk kan leses her. Seks hundre og sekstiseks er antakelig en romersk keiser, muligens Nero. Jeg tror du og din mentor har helt rett her. Jeg har én innvending som går på at når NTs skribenter henviser til den hebraiske tekst gjør de det nærmest konsekvent via LXX. Dét må bety at man begynner i enden for å finne ut hva som foregikk i starten, hvilket i og for seg ikke er feil om det er et fiskesnøre man forsøker greie ut. Når noe raser kan man ikke angripe vimpelen på toppen som syndebukk, man MÅ gå til fundamentet. Det er den hebraiske tekst som fundamentet ting må bygges opp fra, og det gjør ikke NT. Den bygger i vei via den greske LXX, som altså er en gresk oversettelse av den hebraiske tekst som i utgangspunktet kun inneholdt Torah (de 5 mosebøker) som formodentlig gikk opp i røyk i en av brannene i biblioteket i Alexandria. I dag er vi belemret med King James only movement, og lignende grupper finnes for Septuaginta (LXX) Only. Problemet er at så fort man oversetter en tekst til noe annet språk er teksten i utgangspunktet allerede korrupt. Det lar seg neppe gjøre å fange opp alle grammatiske feller samstundes som man demonstrerer de fonetiske vanskeligheter en slik manøver vil innebære. Så til Åpenbaringen, bibelens mest tvilsomme og misforståtte skrift. Åpenbaringen var en advarsel fra forfatteren om at noe svært truende og nært forestående var på gang. Han sier det faktisk selv gjentatte ganger. Han forteller om ting som snart skal skje, allerede i første værs. Snart er ikke ÅRTUSENER. Han gjentar det (SNART) i siste kapittel. I prologen, som epilogen er nøkkelordet snart! Åpenbaringen advarer mot faren keiserne representerte, og keiserne kan man finne hos Suetonius De tolv Caesares. Fem har falt (Augustus, Tiberius, Caligula, Claudius, Nero), én er (Vespasian), den sjette (Titus) vil bare være en kort tid (snaue to år) - og den åttende (Domitian) er selv én av de syv (Nero Redivivus, jfr,. Suetonius om Nero) Julius Caesar hadde ikke keisertittel, og ingen av de tre andre pretendenter i år 69 evt, Galba, Otho og Vitellius sikret makten fullt ut. De syv hoder er syv fjell som skjøgen (Gudinnen ROMA) sitter på. Vil man ha det tydeligere, kan man stave R O M A. Den store by som har herredømme over kongene på jorden, og som har tallet 616 eller 666 alt ettersom man transkriberer fra gresk eller fra latin. I alle fall er tallet ikke skrevet som sifre, men på gresk maner. Hvordan noen kan innbille seg at snart representerer flere tusen år er mer enn jeg begriper. Johannes åpenbaringer var ment for lesere i forfatterens samtid og ikke årtusener senere. Johannes trodde selv at han levde i den siste tid, det går klart frem av skriftet. Åpenbaringen er neppe forutsigelser om jordas undergang, men advarsler til de kristne om faren dyret representerte i form av de romerske keisere. Betydningen av åpenbaringen bør søkes i fortiden, for i fremtiden har den intet å bestille. Hva skulle vitsen være med å skrive ting samtiden åpenbart og umiddelbart ikke ville forstå? Dét gir ingen mening med dagens øyne. Hadde de andre øyne den gang, vel dét ville ha rasket meg over. De skal dra det rimelig langt om de ønsker overbevise meg om det. Ellers kan jeg si at det gleder meg at du studerer faget som jeg formoder er på TF eller aller helst MF. Vel det spiller egentlig ingen rolle. Det er fullt mulig å ta graden utenlands. Jeg håper du bruker din tillærte kunnskap til de beste tekstnære oversettelsene du kan komme, og ikke henfaller i den dype apologeter-gropa, aka synkehull! Mitt råd til deg er at du forvalter ditt ny-ervervede gods på en tilfredsstillende måte, slik at hverken prost eller en høvelig ateist trenger å skjemmes over ditt tilstedeværende. En appetittvekker kan neppe skade Happy helg. Hyggelig innlegg, jeg skal gjøre så godt jeg kan Johannes åpenbaring bruker en god del bildspråk fra GT, så å knytte boken til hebraisk er ikke helt ut av det blå, det er rett. Endret 12. november 2016 av Aiven Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Satan Djevelens synlige, jordiske politiske organisasjon, slik den har fortsatt å eksistere under forskjellige på hverandre følgende overhoder opp gjennom århundrene og fram til nå, når Johannes åpenbaringen blir oppfylt. Dets sju hoder som har ti horn med kroner på, er et bilde på sju verdensmakter som har ført krig mot Guds hellige, Jehovas vitner, i løpet av de 4000 år som har gått fra den tid da den mektige jegeren Nimrod grunnla det gamle babylon. Disse sju symbolske hoder på dyret oppsto i følgende historiske rekkefølge som også bekreftes av Bibelens beretning. 1) Egypt, 2) Assyria, 3) Babylon, 4) Medo-Persia, 5) Hellas ( Makedonia) 6) Roma og 7) England/USA verdensmakt. 8) Dyret FN skal skje i fremtiden. Selv om det er bespottelses-navn på de sju hoder, har dyret som et hele et navn. Dets navn er ikke Babylon, den store, mor til skjøgene, som er den babyloniske religions verdens rike. Johannes sier at dets navn har et tall. Det er et menneskes tall og dets tall er seks hundre og sekstiseks. ( Åp 13: 17-18 og 17:5 ) I det greske manuskript som Johannes skrev, kan dette tallet 666, ha blitt skrevet med de tre greske bokstavene: Khi ( X=600 ) , Xi ( E=60 ) og Diagamma ( F=6 ) Dyrets navn tall består således av tallet seks i tre grader. Det er bare et annet sted i Åpenbaringen hvor tallet seks ( F ) forekommer, nemlig der hvor det gis en beskrivelse av de fire livsvesener som er foran Guds trone og som har seks vinger, det vil si tre par vinger. I dette tilfellet ville en sjuende vinge ha gjort det hele usymmetrisk. ( Åp 4:8 ) Tallet sju forekommer imidlertid hele 52 ganger i Åpenbaringen og det blir brukt som et symbol på fullkommenhet.. Seks er en mindre enn sju. Når det har gått seks dager, mangler det således en dag på en uke. Ettersom det her dreier seg om et menneskes tall, står tallet seks for det falne menneskes ufullkommenheter og mangler. Hvis vi multipliserer seks med antallet av dyrets horn, blir denne ufullkommenhet og mangelfullhet tidoblet. Og hvis vi opphøyer ti i annen potens ( 10 X 10 = 100 ) og multipliserer seks med det vi da får, blir ufullkommenheten og mangelfullheten hundredoblet. I Bibelen blir tallet tre brukt for å framheve noe, som for eksempel når vi sier en ting tre ganger etter hverandre (Eksiel 21: 27 ) Når tallet seks forekommer i tre grader i dyrets navn ( 6+60+600 ), framhever det den ufullkommenhet og mangelfullhet som preger den menneskelige politiske organisasjon, som blir symbolsk framstilt ved dyret, som er under Satans kontroll. Et navn står for en person eller en skapning og her representerer navnet dyret. Hvis vi nå legger sammen tallverdiene av bokstavene i navnet, får vi bare noe som representerer menneskelig ufullkommenhet og mangelfullhet. Fullkommenhet er aldri blitt oppnådd, ikke engang nå i denne vitenskapens og romfartens tidsalder. Dyrets navns tall betegner derfor bare menneskelig ufullkommenhet. Og mangelfullhet forsøkt til den tredje eller høyeste grad. Av den grunn har menneskenes politikk ført til stadig større skuffelse for mennesker av alle nasjoner. Ufullkomme, menneskelige politiske herskere forsøker å få alle sine undersåtter til å tilbe dem eller til å tilbe den politiske stat. Akkurat som utøvere av babylonisk religion tror at de må tilbe Gud gjennom et bilde eller en billedstøtte, mener de politiske herskere og statsmenn i denne verden at ( dyret ) som representerer politisk herredømme, må tilbes ved hjelp av et bilde. De mener nå at de i sin tilbedelse av Djevelens synlige, politiske system må bruke et bilde for å bevare det symbolske dyret ( FN ) i live. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 Hmm, Delvis = 4,5,12,22,9,19. Kan man ikke begynne å lure litt? Hint: dersom nummerrekken ikke sier deg noe så har du ikke gravd dypt nok. Remove the blindfold, guys. Educate yourself on the true truth! Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) I det greske manuskript som Johannes skrev, kan dette tallet 666, ha blitt skrevet med de tre greske bokstavene: Khi ( X=600 ) , Xi ( E=60 ) og Diagamma ( F=6 ) Jeg tolker deg som at du spekulerer i at i originalteksten, før den koinegreske teksten som foreligger i dag, skrev tallene på denne måten. Ser liten grunn til å gå ut ifra dette, da det ville medføre at man skrev om tallene etterpå til tekst, slik det står i den versjonen vi bruker i dag. En slik omskrivning ville neppe være regnet som forsvarlig av de som skrev av teksten. Jeg har allerede vist til hva det står i de eldste kjente versjonene av teksten. Som du sikkert er klar over, så er forfatteren av teksten ukjent. Endret 13. november 2016 av Aiven Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 13. november 2016 Del Skrevet 13. november 2016 (...) Som du sikkert er klar over, så er forfatteren av teksten ukjent. Litt sånn som evangeliene og rundt halvparten av Paulusbrevene jo! Dette minte meg på en tråd jeg har hatt lyst til å starte, så takk for det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå