Gå til innhold

Nettbanker snart "utdatert"?

Delvis

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg skjønner helt dette, men det ser ganske basje ut:

Finansteknologibransjens fremvekst ventes å snu opp ned på hvordan banker og finansinstitusjoner opererer i årene fremover, skriver Dagens Næringsliv.

Blant annet vil ifølge avisen informasjon om kunder og brukeres personlige liv, venner, familie og aktivitet på internett og telefon kunne analyseres for å vurdere kredittverdighet, forsikringspremie og rentesetting.

Vet ikke hvordan man mener at "Nettbanker er utdatert". Hva kommer i stedet om ikke nettbanker skal fortsette?
Virker dette helt troverdig? "venner" .."aktivitet på internett"..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser heller ikke helt sammenhengen med å bruke "big data" til kredittsjekk og det at nettbank blir utdatert.

Personlig bruker jeg mer "mobilbank" - som de kaller det - enn nettbanken på PC. Det tror jeg vi får se mer og mer av generelt. Om det er dette som menes, så er jeg enig. Likevel tror jeg nettbanken fortsatt kommer til å spille en rolle, kanskje særlig i bedriftsmarkedet.

Lenke til kommentar

Det er jo selvsagt mange personvernproblemer med denne visjonen, som jo han påpeker i artikkelen også. Men jeg tror han har rett i at folk kommer til å godta det hvis det gir dem noen fordeler de ellers ikke ville hatt.

Dog ser jeg ikke helt for meg hva han mener med at nettbanken kommer til å være utdatert. Man må jo ha et sted å organisere økonomien sin. Om det blir på mobiltelefonen, i Google Glass eller på klokka har jo ingen ting å si. Det er fortsatt en bank som er på internett, hence nettbank.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...