Gå til innhold

Bulk kjøp av Supermicro X10DRG-Q

spdyvkng

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal sette opp en server hjemme, og jeg tenkte å ha mulighet til å putte inn flere grafikkort, jeg kommer til å kjøre virtuelle servere ved hjelp av en av de mange gratis løsningene som finnes der ute, eventuelt Aster Multiseat til nød, men det tror jeg neppe blir nødvendig om jeg har gjort mine hjemmelekser godt nok.

6-7 virtuelle server vil ha remote KVM over HDBaseT, og flere skal brukes til gaming. Jeg har fire barn, så jeg har ikke lyst til å investere i mange flere PCer som er gode nok til de spillene vi spiller. Så om jeg bruker noe ekstra på en server så kan jeg også bruke mye av det jeg har fremover, spesielt KVM over HDBaseT ser jeg på som en stor fordel, i forhold til IPMI pga responstid og 4K support. 

Derfor har jeg vært på utkikk etter et server hovedkort som har PCIe porter tilgjengelig etter å ha tatt inn 4 stk grafikkort som dekker to spor. Supermicro X10DRG-Q ser ut til å passe meg perfekt. Jeg målte opp mitt Cooler Master Stacker kabinett (første utgave) og om jeg kutter vekk et par små utstikkende plater nær plassen til ATX strømforsyning 2 så får kortet fra Supermicro plass. Jeg har gjengejern så jeg kan legge til de hullene jeg trenger.

Problemet er at dette hovedkortet kun selges i bulk 10 pakk, for eksempel fra Euro-Tec eller fra Lambda-Tek.

Prisen fra Eurotek tilsier 6000 + frakt per kjøper, så det er ikke spesielt dyrt, og målene er 386 mm lang ganger 335 bred. Her er en review.

Så, er det andre som kan være interessert?

post-260893-0-62348100-1478804712_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...