Albert Andersson Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Dompaphann på oppdrag, - "Mission Impossible" Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Hello Albert Nice peace of work of dompap bullfinch Male M v h Leif Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Flott igjen fra deg, Albert! Her pleier vi ikke å se dompap før ved juletider... Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Hello Albert Nice peace of work of dompap bullfinch Male M v h Leif Hei, Leif, og mange takk for hyggelig, multilingual tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Bare hyggelig! Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Praktfullt bilde, som i tillegg formidler et uttrykk man må være rask på labben for å få festet til fil..., jeg mener brikken. Jevnt og behagelig godt lys skaper miljø. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Flott igjen fra deg, Albert! Her pleier vi ikke å se dompap før ved juletider... Mvh Fredrik Hei, Fredrik, og tusen takk for hyggelig kommentar ! De senere årene har dompapene gjerne kommet i januar / februar, dersom de i det hele tatt har kommet. Fra min barndom synes jeg å huske at dompapene kom ved juletider, og helst når det var mye snø. M v h Albert. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Du er uslåelig på fuglebilder ... nydelig Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Praktfullt bilde, som i tillegg formidler et uttrykk man må være rask på labben for å få festet til fil..., jeg mener brikken. Jevnt og behagelig godt lys skaper miljø. Hei, Trond Olav. Så hyggelig at du er tilbake ! Ja, dompaper tar vingene fatt dersom man beveger seg eller lager lyd. Denne dompaphannen ble sittende noen sekunder, men ble utvilsomt stresset av meg. M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Du er uslåelig på fuglebilder ... nydelig Hei, Torhild, og takk for rosende ord ! Jeg føler meg mest "hjemme" med fuglefotografering, men opplever ofte at andre presenterer bilder som jeg skulle ønske at jeg selv hadde kunnet ta. Og selv har du levert en rekke flotte fugleportretter ! Forhåpentligvis kan vi brukere på "Bildekritikk" lære og bli inspirert av hverandre ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Nydelig fargepalett, fint blikk og skarpt og fint som alltid fra deg Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Nydelig fargepalett, fint blikk og skarpt og fint som alltid fra deg Hei, Helene. Hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Pande Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Kanskje en grunn for navnet....på den annen side, så er det vel en slik en ender opp som hvis en blir gjenfødt... Artig positur, og som vanlig, et godt stykke fotografisk arbeid med tilhørende info. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Kanskje en grunn for navnet....på den annen side, så er det vel en slik en ender opp som hvis en blir gjenfødt... Artig positur, og som vanlig, et godt stykke fotografisk, arbeid med tilhørende info. Hei, Pande, og mange takk for hyggelig og artig tilbakemelding ! Mange er av den oppfatning at dompap har fått artsnavnet fordi denne arten er "dum i pappen", men forklaringen er en ganske annen, - du kjenner den kanskje ? M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Flott portrettert årvåkent eksemplar , den ser ut til å følge med på ett eller annet. Velkomponert , skarp med flott fargepalett og nydelig soft bokeh . Mvh Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Flott portrettert årvåkent eksemplar , den ser ut til å følge med på ett eller annet. Velkomponert , skarp med flott fargepalett og nydelig soft bokeh . Mvh Alec Hei, Alec. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Den enslige hannen følte seg nok ikke trygg uten flokken, og mitt nærvær gjorde ikke saken bedre ... . M v h Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Sammen med sidensvansene er de vel fugleverdenens værste fyllebøtter som ikke er uvanlig å se sovende i trærne etter et måltid gjæra bær. Du leverer jo så perfekt så når jeg ser no' småtteri så er jeg frampå. Her muligens ørlite utbrent i nakken samt under vingen ved stjertrota. Sikkert bare meg som henger meg opp i sånt. Kanskje er det bare høylys så forsiktig økt kontrast og lysdemping enten selektivt eller på hele bildet kan fikse det. Men han funker jo som han er også der han sitter med hodet på skakke og skotter mot gubben med det det rare apparaturet foran trynsiktet. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Sammen med sidensvansene er de vel fugleverdenens værste fyllebøtter som ikke er uvanlig å se sovende i trærne etter et måltid gjæra bær. Du leverer jo så perfekt så når jeg ser no' småtteri så er jeg frampå. Her muligens ørlite utbrent i nakken samt under vingen ved stjertrota. Sikkert bare meg som henger meg opp i sånt. Kanskje er det bare høylys så forsiktig økt kontrast og lysdemping enten selektivt eller på hele bildet kan fikse det. Men han funker jo som han er også der han sitter med hodet på skakke og skotter mot gubben med det det rare apparaturet foran trynsiktet. Roar Hei, Roar. Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding ! Jeg har brukt høylys / skygger i Photoshop CC, men kunne nok ha "tatt i" mer. Jeg er svært takknemlig for slike innspill, - når man har laget 4-5 versjoner av et bilde, hender det at man blir litt "faktablind", og da er det godt å få andres vurdering ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Dompap er et nydelig fugl, her hjemme har ofte besøk av de. Skarp og fint bilde. Kanskje litt for lite farger etter min skjerm? Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Dompap er et nydelig fugl, her hjemme har ofte besøk av de. Skarp og fint bilde. Kanskje litt for lite farger etter min skjerm? Hei, Jimmyag. Tusen takk for hyggelig og nyttig kommentar ! Jeg lurte litt selv på om jeg skulle økt fargemetningen et lite hakk, så du har nok rett i at det er litt for lite farger. M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg