AnonymDiskusjon Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Er en gutt på 19, funnet ut for noen måneder siden at jeg har trekk både fra Psykopaten og Narsissisten. For å være helt ærlig trives jeg godt med det, Men nå har jeg funnet en jente jeg liker fra første øyeblikk og har nå i løpet av denne uka funnet ut at jeg liker henne virkelig godt...noe som er helt nytt for meg! altså hun er fantastisk og jeg føler faktisk at det er noe der... i forhold til alle de andre jentene jeg har vært med... så kjenner jeg noe... vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.. nå spør jeg etter hjelp... uansett hvor nedverdigende det er så kjenner jeg at jeg ikke har lyst til å drite meg ut. Litt om meg som psykopat: Jeg har sterke impulser for å slåss... kjenner alltid en type impuls at jeg må gå til en person som står der borte og bare knuse det stygge ansiktet hans. Jeg har aldri gjort det, men har hatt et par SKIKKELIG sterke impulser... så jeg håper jo mest på at noen skal bråke med meg. jeg må si at jeg har ganske så lang lunte når det kommer til jenter så det at jeg skal bli voldelig er nok høyest usannsynlig er også veldig flink til å manipulere, men jeg prøver å ikke gjøre det på hun jenta jeg liker for det føler jeg at blir veldig galt og kommer garantert ikke til å funke. Jeg har problemer med Empati og sympati. jeg er ikke særlig flink til å vise følelsene mine og har ikke så veldig mye følelser altså er jo ikke tomt altså men jeg kjenner visse ting som for eks at jeg liker hun jenta jeg snakker med nå. Ikke at det er noe prakt eksempel for det skjer nesten aldri og har vært med en del jenter. Har også en del mistenksomhet og fiendtlighet mot andre mennesker. Folk som kler seg feil, folk som oppfører seg rart osv.Jeg deler mennesker opp i A mennesker og B mennesker Narsissisten i meg:det obviouse er jo at jeg liker å få oppmerksomhet og det er jo greit selv om det er negativt. Jeg har også det klassiske gud komplekset aka at jeg er på toppen av alle og er litt sånn selvsentrert Har veldig god selvtillit og selvfølelse og har aldri opplevd noe annet. selv om folk snakker dritt så blir jeg ikke akkurat såret over hva enn en eller annen type sier. der har du meg kort forklart... tror du det kan funke eller er det doomed? Anonymous poster hash: 1f39b...4c1 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Så lenge du greier å overbevise henne og alle andre om at du er en normal person, så vil du bli godkjent. Bare kjør på. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 joda, men hva er å være normal da? hva vil det si? Anonymous poster hash: 1f39b...4c1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Trekkene du tar opp reduseres normalt med alderen. Det er ingen som vil diagostisere deg med disse trekkene i den alderen du er i nå. Forholdet vet du ikke noe om før du har erfart det. Hvis du annerkjenner de problematiske sidene dine kan hun klare å redusere disse trekkene hvis du aktivt klarer å holde dem tilbake og gjøre det beste ut av forholdet. Arroganse og vold er på mange måter en forsvarsmekansime som hvis utspilt kommer til å være vesentlig mer skadelig for deg og omgivelsene enn bra. Du må velge mellom frykt og kjærlighet, for det er umulig å kombinere dem på en bra måte. Pass på så du ikke overidealiser jenta, for da setter du deg mest sannsynlig opp til skuffelse. Prøv å ta det pent og rolig og juster forventningene til et fornuftig nivå, 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 At du skriver her taler litt imot at du er psykopat og narsissist. En ekte psykopat eller narsissist ville aldri ha skrevet slik som du eller hatt lyst til å gjøre noe med det pga en dame. Har vært et par psykopater/ narsissister her inne og etter hva jeg leser så er du definitivt ikke en av dem. Virker som at du prøver deg på en selvdiagnose for å ha noe "støtt" å skyve deg ifra. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 At du skriver her taler litt imot at du er psykopat og narsissist. En ekte psykopat eller narsissist ville aldri ha skrevet slik som du eller hatt lyst til å gjøre noe med det pga en dame. Har vært et par psykopater/ narsissister her inne og etter hva jeg leser så er du definitivt ikke en av dem. Virker som at du prøver deg på en selvdiagnose for å ha noe "støtt" å skyve deg ifra. holder litt tilbake, men er diagnotisert av en psykolog. Anonymous poster hash: 1f39b...4c1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Så og si alle unge folk i tenårene+ er i dag selvsentrert takket være den negative individualiserings-utviklingen vi har i samfunnskulturen der egoisme dyrkes grenseløst som svaret på vellykkethet. Du er i et klart generasjonsskille i forhold til alderen og miljøpåvirkingen psykologen din har hatt i tillegg til at narsissime er mer normalisert takket være reklamepåtrykket og skruppelløse salgsinteresser. Du blir nødvendigvis et resultat av de inntrykkene du får daglig som gir deg et helt feil verdisyn som ikke bare jobber mot deg, men også alle andre. Vi forbruker som en konsekvens av unødvendig produktreklame i dag 5-6 ganger mer enn det jordkloden tåler. Har aldri vært noen bibelfanatiker, men armageddon synes å bli mer virkelighet enn noen sinne hvis vi ikke tar et snarlig kollektivt ansvar og slutter å dyrke hedonismen. 4 Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Må si jeg tenker litt på den jenta du er så glad i nå....og de sterke impulsene og negative sidene ved din personlighet som du skisserer. Hva når forelskelsen glød minsker ? Hva når du blir sint og sur på henne etter en saftig krangel ? Hva når du synes hun er urimelig, frekk og hun synes du er en tosk ? Sånne stunder og episoder vil også oppstå i et forhold. Du har impulser for å slå, lite empati og sympati, manipulerende trekk, og attpåtil så sier du du er mistenksom mot andre mennesker. Det vil du jo også være mot henne når den førse forelskelsen går over. Forholdet kan vel funke, men hvorfor ikke vise henne det du skrev her ? La henne ta en avgjørelse om hun vil være med en fyr som er slik du beskriver deg selv ? Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) vis du er villig til å endre deg pga jenta så er du ikke noe psykopat,fordi en psykopat ville ikke hatt empati og selvinnsikt til å ville gjøre noe med sine mangler og karakter feil.snarere er det slik at psykopaten tror alle andre er problemet og ikke seg selv. hva narsissisten og psykopaten har til felles er mangel på empati og selvinnsikt,(med kanskje unntak av dr. sam vatkin som nettopp er psykopat men advarer mennesker om mennesker som han).skulle du hatt psykopati og narsissist trekk så måtte du også ha beskrevet en sterk paranoia ovenfor mennesker som kan ansees som en trussel,der da paranoiaen er så sterk at hele livet er frykt basert.akillesen til en psykopat er paranoiaen. Endret 10. november 2016 av t_o_m_m_y Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Du høres ikke ut som en psykopat, men heller en middels selvsentrert tenåring som ikke ennå vet hvem han er. Du har sannsynligvis enkelte trekk som kan minne om psykopati, men det har i grunn de aller fleste. Som det ble sagt tidligere, tror jeg du kommer til å vokse av deg mye av dette. At en psykolog har diagnostisert deg som "psykopat", tror jeg rett og slett ikke på. Men jeg tror gjerne at du har blitt fortalt at du har narsissistiske trekk. Du leser antageligvis for mye inn i det psykologen sier. Å bli fortalt at man har enkelte trekk er ikke å få en diagnose.Eventuelt tror jeg at du har lest om narsissisme og psykopati på egen hånd, og deretter diagnostisert deg selv. For øvrig; ikke la andre fortelle deg hvem du er, selv ikke når det kommer fra autoritetspersoner. Og selv ikke når du tilsynelatende ikke selv har peiling på hvem du er. Det er imidlertid interessant at du allerede har pratet med psykolog. Dersom du selv har valgt å prate med psykolog, vitner det om at du opplever problemer med hvem du selv er, noe som kontrasterer din innledende påstand om at du er fornøyd med deg selv. Dette er atypisk for psykopater. Det virker også psykopatisk atypisk at du vil endre deg selv for henne. Hvorfor ikke bare manipulere henne slik at du får henne og kan gjøre som du vil med henne? Hvorfor sette henne høyere enn deg selv? Hvorvidt det kan funke med jenta, avhenger av hvem hun er. Du har ikke sagt noe annet om henne enn at du vil ha henne. Husk at jenter er personer. Hva hun tenker og føler spiller en rolle for hvordan hun reagerer i forhold til deg.Om du er vant til å manipulere, vet du sannsynligvis også hvordan du skal få hennes oppmerksomhet og trigge tiltrekning. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du poengterer at du ikke vil gjøre dette. Om jeg vet hvordan jeg skal oppnå en målsetning, vil det virke mot sin hensikt å ikke gjøre det jeg vet at vil føre meg nærmere målet. Det vil være et dårlig valg å velge en passiv tilnærming, mens man håper på det beste. Hva er vitsen med det? Hvis du virkelig hadde visst hvem du var, og hvordan du skulle få denne jenta, så tror jeg ikke det noen gang ville falt deg inn å opprette denne tråden. Derfor tror jeg snarere at du ikke aner hvem du selv er eller hva du skal gjøre for å få denne jenta. Slik første post er formulert, antyder du at du allerede har alle svarene, og det avsluttende spørsmålet er således meningsløst. Inntil du innser dette, og deretter stiller riktig spørsmål, kan jeg ikke gjøre annet enn å ønske deg lykke til. Endret 11. november 2016 av Løgn Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 At du skriver her taler litt imot at du er psykopat og narsissist. En ekte psykopat eller narsissist ville aldri ha skrevet slik som du eller hatt lyst til å gjøre noe med det pga en dame. Har vært et par psykopater/ narsissister her inne og etter hva jeg leser så er du definitivt ikke en av dem. Virker som at du prøver deg på en selvdiagnose for å ha noe "støtt" å skyve deg ifra. holder litt tilbake, men er diagnotisert av en psykolog. Anonymous poster hash: 1f39b...4c1 Skaff deg en såkalt second opinion! Ikke tro automatisk på ekspertene, fordi de er bare feilbarlige mennesker de også. Personlig mener jeg at dette er snakk om å lære å ikke måtte følge impulsene sine. Du er etter det jeg ser fullt ut i stand til å "se deg selv", siden du beskriver disse konkret og oversiktlig. Og den evnen du da viser er at du ser impulspåvirkningene og kan velge om du skal bli impulsiv eller skal la de forsvinne av seg selv Lykke til! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Det høres ut som du gjør dette til et større problem enn det er. De aller fleste av oss har psykopatiske og narsissistiske trekk. Det du forteller om deg selv er svært vanlig. Så du er nok en rimelig vanlig person og bør fint klare å forholde deg til jenter som andre, på godt og vondt. Det vil si, folk klarer å ta hensyn til hverandre og la være å manipulere hverandre (bevisst), samtidig som de gjør feil og driter seg ut, uten at det skyldes at de er psykopater eller narsissister. Lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Enig, det er ikke mer enn noen dager siden jeg fikk sånn plutselig lyst til å myrde en medtrafikant som ikke kjørte slik jeg mener er praktisk og smidig .. men saken er at man er ikke og behøver ikke være sine tanker eller instinkter, og man trenger slett ikke leve seg inn i en diagnose bare for å i hvert fall være "noe" i mangel av noe annet "noe" Vær den man kan være hele tiden, så blir man fri fra vanen av å måtte være noe fast hele tiden, fordi det er slitsomt og helt usant siden alt endrer seg hele tiden, inkludert en selv Endret 12. november 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Etter å ha lest første innlegget så er min første tanke at du kunne hatt godt av å spille mindre dataspill og bruke mindre tid foran tv-skjermen. Du er veldig ung og som de fleste ungdommer jeg møter for tida så virker det til at de isolerer seg for mye i en fantasiverden. Da blir man selvsentrert og egoistisk og har nok lett for å utvikle tanker som du beskriver. Altså - alle har slike tanker. Alle kan og vil manipulere i mer eller mindre grad og alle kan bli sinte men du entrer en alder hvor det forventes at du er moden nok til å håndtere disse følelsene og tankene. Så bare fortsett som før med denne jenta. Bruk mer tid på henne og mindre tid på deg selv så vil det sikkert gå seg til helt fint av seg selv. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 At du skriver her taler litt imot at du er psykopat og narsissist. En ekte psykopat eller narsissist ville aldri ha skrevet slik som du eller hatt lyst til å gjøre noe med det pga en dame. Har vært et par psykopater/ narsissister her inne og etter hva jeg leser så er du definitivt ikke en av dem. Virker som at du prøver deg på en selvdiagnose for å ha noe "støtt" å skyve deg ifra. Sant. De ser ingen feil eller mangler ved seg selv og har ingen interesse for introspeksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå