Karwan. Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Får ikke til oppgave fra oppgave 5 og ut.... Sliter noe jævlig med å finne ut.... har prøvd tusen ganger... hjelp... '' En bedrift benytter standardkostkalkyler og – regnskap i sin økonomistyring. Bedriften produserer ett produkt. Standard bidragskalkylen per enhet ferdigvare for produktet for året 20x1 så slik ut: Direkte materialkostnader (DM) (4 kg a kr 125) kr 500 Direkte lønnskostnader i T 1 (DL 1) (2 timer kr 150) kr 300 Direkte lønnskostnader i T 2 (DL 2) (3 timer a kr 200) kr 600 Indirekte variable kostnader i T 1 (2 t a kr 50) kr 100 Indirekte variable kostnader i T 2 (50 % av DL 2) kr 300 Variable tilvirkningskostnader (VTVK) kr 1 800 Indirekte variable salgs- og adm.kostnader. (10 % av VTVK) kr 180 Totale variable kostnader kr 1 980 Budsjettert salgspris kr 3 300 Budsjettert dekningsbidrag kr 1 320 Budsjetterte faste kostnader for året 20x1 utgjorde i hver avdeling: Tilvirkningsavdeling 1 (T 1) kr 4 800 000 Tilvirkningsavdeling 2 (T 2) kr 6 000 000 Salgs- og adm. avdeling kr 3 600 000 Sum faste kostnader kr 14 400 000 Budsjettert salg for januar måned 20x1: 1 800 enheter Virkelig produksjon og salg i januar 20x1: Satt i produksjon 1 500 enheter Ferdigprodusert 1 400 enheter Solgt 1 550 enheter (Salgsinntekten var kr 4 417 500) En enhet varer i arbeid har fått tilsatt alle materialene og er 75% ferdig bearbeidet i tilvirkningsavdeling 1, men ikke påbegynt i tilvirkningsavdeling 2. Når driftsregnskapet settes opp etter bidragsmetoden, verdsettes beholdningene av tilvirkede varer til standard variable tilvirkningskostnader. Når driftsregnskapet settes opp etter selvkostmetoden, verdsettes beholdningene av tilvirkede varer til standard totale tilvirkningskostnader. Virkelige kostnader i januar 20x1 utgjorde: Variable Faste Direkte material ( 5 775 kg) 721 875 Direkte lønn i T 1 (2 875 t) 523 250 Direkte lønn i T 2 (4 040 t) 735 280 Tilvirkningsavdeling 1 133 750 423 000 Tilvirkningsavdeling 2 380 000 511 000 Hva utgjør effektivitetsavviket for indirekte variable kostnader i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. Hvis avviket er negativt, markerer du det ved å sette minustegn foran beløpet. Hvis avviket er positivt (gunstig), setter du ikke fortegn foran beløpet. '' Skjønner virkelig ingenting... har allerede betalt for Aspiri kurs Lenke til kommentar
linnthor Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Svar 5: Hva utgjør standard direkte lønnskostnader i tilvirkningsavdeling 2 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kroner uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 3.750 Svar 4 Hva utgjør standard timeforbruk i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i timer uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 2.950 Svar 3: Hva utgjør standard materialforbruk i kr i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 750.000 Svar 2 6000 Hva utgjør standard materialforbruk i kg i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kg uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 1: svar 1.176.000 Hva var budsjettert produksjonsresultat for januar 20x1? Oppgi svaret (kun tallet) i hele kroner og bruk punktum som tusenskiller. Endret 10. november 2016 av Karwan. Lenke til kommentar
linnthor Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Svar 5: Hva utgjør standard direkte lønnskostnader i tilvirkningsavdeling 2 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kroner uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 3.750 Svar 4 Hva utgjør standard timeforbruk i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i timer uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 2.950 Svar 3: Hva utgjør standard materialforbruk i kr i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 750.000 Svar 2 6000 Hva utgjør standard materialforbruk i kg i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kg uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 1: svar 1.176.000 Hva var budsjettert produksjonsresultat for januar 20x1? Oppgi svaret (kun tallet) i hele kroner og bruk punktum som tusenskiller. Takk du er flink!!! Let me know om du finner ut noen andre? Hilsen ei som stryker Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Svar 5: Hva utgjør standard direkte lønnskostnader i tilvirkningsavdeling 2 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kroner uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 3.750 Svar 4 Hva utgjør standard timeforbruk i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i timer uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 2.950 Svar 3: Hva utgjør standard materialforbruk i kr i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 750.000 Svar 2 6000 Hva utgjør standard materialforbruk i kg i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kg uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 1: svar 1.176.000 Hva var budsjettert produksjonsresultat for januar 20x1? Oppgi svaret (kun tallet) i hele kroner og bruk punktum som tusenskiller. Takk du er flink!!! Let me know om du finner ut noen andre? Hilsen ei som stryker stryker jeg også... trenger hjelp på nr 6... sånn at jeg ikke stryker hahah Lenke til kommentar
linnthor Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Svar 5: Hva utgjør standard direkte lønnskostnader i tilvirkningsavdeling 2 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kroner uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 3.750 Svar 4 Hva utgjør standard timeforbruk i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i timer uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 2.950 Svar 3: Hva utgjør standard materialforbruk i kr i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 750.000 Svar 2 6000 Hva utgjør standard materialforbruk i kg i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kg uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 1: svar 1.176.000 Hva var budsjettert produksjonsresultat for januar 20x1? Oppgi svaret (kun tallet) i hele kroner og bruk punktum som tusenskiller. Takk du er flink!!! Let me know om du finner ut noen andre? Hilsen ei som stryker stryker jeg også... trenger hjelp på nr 6... sånn at jeg ikke stryker hahah Jeg fikk feil på 5ern da..? Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Svar 5: Hva utgjør standard direkte lønnskostnader i tilvirkningsavdeling 2 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kroner uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 3.750 Svar 4 Hva utgjør standard timeforbruk i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i timer uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 2.950 Svar 3: Hva utgjør standard materialforbruk i kr i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 750.000 Svar 2 6000 Hva utgjør standard materialforbruk i kg i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kg uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 1: svar 1.176.000 Hva var budsjettert produksjonsresultat for januar 20x1? Oppgi svaret (kun tallet) i hele kroner og bruk punktum som tusenskiller. Takk du er flink!!! Let me know om du finner ut noen andre? Hilsen ei som stryker stryker jeg også... trenger hjelp på nr 6... sånn at jeg ikke stryker hahah Jeg fikk feil på 5ern da..? er like tapt sak som deg føler jeg nå... må virkelig ha hjelp... Lenke til kommentar
linnthor Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Svar 5: Hva utgjør standard direkte lønnskostnader i tilvirkningsavdeling 2 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kroner uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 3.750 Svar 4 Hva utgjør standard timeforbruk i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i timer uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 2.950 Svar 3: Hva utgjør standard materialforbruk i kr i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 750.000 Svar 2 6000 Hva utgjør standard materialforbruk i kg i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kg uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 1: svar 1.176.000 Hva var budsjettert produksjonsresultat for januar 20x1? Oppgi svaret (kun tallet) i hele kroner og bruk punktum som tusenskiller. Takk du er flink!!! Let me know om du finner ut noen andre? Hilsen ei som stryker stryker jeg også... trenger hjelp på nr 6... sånn at jeg ikke stryker hahah Jeg fikk feil på 5ern da..? Om du mangler en for å få 6 riktige, er svaret på 9: -270.000 Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Svar 5: Hva utgjør standard direkte lønnskostnader i tilvirkningsavdeling 2 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kroner uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 3.750 Svar 4 Hva utgjør standard timeforbruk i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i timer uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 2.950 Svar 3: Hva utgjør standard materialforbruk i kr i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 750.000 Svar 2 6000 Hva utgjør standard materialforbruk i kg i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kg uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 1: svar 1.176.000 Hva var budsjettert produksjonsresultat for januar 20x1? Oppgi svaret (kun tallet) i hele kroner og bruk punktum som tusenskiller. Takk du er flink!!! Let me know om du finner ut noen andre? Hilsen ei som stryker stryker jeg også... trenger hjelp på nr 6... sånn at jeg ikke stryker hahah Jeg fikk feil på 5ern da..? Om du mangler en for å få 6 riktige, er svaret på 9: -270.000 åh elsker deg! <3 Lenke til kommentar
linnthor Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Svar 5: Hva utgjør standard direkte lønnskostnader i tilvirkningsavdeling 2 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kroner uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 3.750 Svar 4 Hva utgjør standard timeforbruk i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i timer uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 2.950 Svar 3: Hva utgjør standard materialforbruk i kr i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 750.000 Svar 2 6000 Hva utgjør standard materialforbruk i kg i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kg uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 1: svar 1.176.000 Hva var budsjettert produksjonsresultat for januar 20x1? Oppgi svaret (kun tallet) i hele kroner og bruk punktum som tusenskiller. Takk du er flink!!! Let me know om du finner ut noen andre? Hilsen ei som stryker stryker jeg også... trenger hjelp på nr 6... sånn at jeg ikke stryker hahah Jeg fikk feil på 5ern da..? Om du mangler en for å få 6 riktige, er svaret på 9: -270.000 åh elsker deg! <3 Har du svar på 5? Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Har du svaret på de 4 første? Isåfall hjelp? Forstår ingen Svar 5: Hva utgjør standard direkte lønnskostnader i tilvirkningsavdeling 2 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kroner uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 3.750 Svar 4 Hva utgjør standard timeforbruk i tilvirkningsavdeling 1 i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i timer uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 2.950 Svar 3: Hva utgjør standard materialforbruk i kr i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kr uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 750.000 Svar 2 6000 Hva utgjør standard materialforbruk i kg i januar måned? Svaret (kun tallet) oppgis i kg uten benevning og uten desimaler. Bruk punktum som tusenskiller. 1: svar 1.176.000 Hva var budsjettert produksjonsresultat for januar 20x1? Oppgi svaret (kun tallet) i hele kroner og bruk punktum som tusenskiller. Takk du er flink!!! Let me know om du finner ut noen andre? Hilsen ei som stryker stryker jeg også... trenger hjelp på nr 6... sånn at jeg ikke stryker hahah Jeg fikk feil på 5ern da..? Om du mangler en for å få 6 riktige, er svaret på 9: -270.000 3.750 er svaret på oppgave 6 sorry så da har jeg 6 riktige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå