Redaksjonen. Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Uniti bygger en knøttliten elbil til bybruk.Ny svenske velter om på alt vi vet om elbiler i dag Lenke til kommentar
Myrliket Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 å kvitte seg med ratt og pedaler kan vise seg å være en kraftig brøler 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Den har ikke ratt eller pedaler, men kontrolleres med to spaker som brukes til gass, brems og styring. Digg. Tenkte på slike spaker når jeg leste dette. http://vignette3.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/5/54/Delta_Flyer_II_helm.jpg/revision/latest?cb=20130221042358&path-prefix=en Endret 10. november 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Eivind Helle Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 200000 svenske kroner for en bil med plass til 2 i 2020. Det er like dyrt som det VW estimerer for ID, som skal ha innvendig plass tilsvarende en Passat. Tror denne blir vanskelig å selge hvis prisen overstiger 100k. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 200000 svenske kroner for en bil med plass til 2 i 2020. Det er like dyrt som det VW estimerer for ID, som skal ha innvendig plass tilsvarende en Passat. Tror denne blir vanskelig å selge hvis prisen overstiger 100k. Denne vill nok ikke bli solgt privat som hovedfokus. Hvem ønsker seg en bil uten at en kan kjøre den? Den er lagt for en ting, å frakte mennesker. Hva er da vitsen å ha den stående hjemme når en bare kan bestille en? Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Denne vill nok ikke bli solgt privat som hovedfokus. Hvem ønsker seg en bil uten at en kan kjøre den? Den er lagt for en ting, å frakte mennesker. Hva er da vitsen å ha den stående hjemme når en bare kan bestille en? Har du i det hele tatt lest artikkelen? Står ingenting om utleiebyråer eller bildeling, instedet kan vi lese følgende på prosjektets nettside (https://www.fundedbyme.com/en/campaign/7648/uniti-sweden-abs-first-prototype/): Target Market Our initial focus will be on Western European, high-income urban millennials between the ages of 25-34. Sweden, Germany, UK & France alone have more than 30 Million people in this segment but this number can be expanded to include tech savvy individuals of any age. They are conscious consumers and media hungry technophiles, are progressive in many aspects of social and secular life, and do not have brand loyalty to existing car brands. Demand has already been proven with over 140 pre-orders (non-binding) with only minimal promotion, providing a statistically relevant representative sample of our target market. Endret 10. november 2016 av tommelfingerregel2 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Denne vill nok ikke bli solgt privat som hovedfokus. Hvem ønsker seg en bil uten at en kan kjøre den? Den er lagt for en ting, å frakte mennesker. Hva er da vitsen å ha den stående hjemme når en bare kan bestille en? Har du i det hele tatt lest artikkelen? Står ingenting om utleiebyråer eller bildeling, instedet kan vi lese følgende på prosjektets nettside (https://www.fundedbyme.com/en/campaign/7648/uniti-sweden-abs-first-prototype/): Target Market Our initial focus will be on Western European, high-income urban millennials between the ages of 25-34. Sweden, Germany, UK & France alone have more than 30 Million people in this segment but this number can be expanded to include tech savvy individuals of any age. They are conscious consumers and media hungry technophiles, are progressive in many aspects of social and secular life, and do not have brand loyalty to existing car brands. Demand has already been proven with over 140 pre-orders (non-binding) with only minimal promotion, providing a statistically relevant representative sample of our target market. Hva de tenker om bilen er jo ikke så relevant markedet av kjøpere bestemmer dette til slutt, taxi selskaper kan kjøpe opp mengder av de å tilby tjenesten. 1 Lenke til kommentar
John Tangerås Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Artig design og interessant konsept. Dessverre er ikke 8.6 millioner særlig mye, det holder ikke engang til en prototype, så spørs om dette har livets rett. Jeg håper jeg tar feil! Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Hva de tenker om bilen er jo ikke så relevant markedet av kjøpere bestemmer dette til slutt, taxi selskaper kan kjøpe opp mengder av de å tilby tjenesten. Selvfølgelig er markedsanalyser gjort av selskapet som skal drive frem et produkt interessant, det avgjør totalt både utforming av produktet og markedsføringen. Hvem er du som mener du har mer rett enn deres egen markedsanalyse forresten? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Hva de tenker om bilen er jo ikke så relevant markedet av kjøpere bestemmer dette til slutt, taxi selskaper kan kjøpe opp mengder av de å tilby tjenesten. Selvfølgelig er markedsanalyser gjort av selskapet som skal drive frem et produkt interessant, det avgjør totalt både utforming av produktet og markedsføringen. Hvem er du som mener du har mer rett enn deres egen markedsanalyse forresten? Herregud, har jeg noen gang påstått det? Jeg gidde min mening om saken, jeg er ikke så bastant som deg. Så slapp helt av. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Minner meg om at også norske aktører har prøvd å definere sine produkter forbi bilkonseptet. Vi vet hvordan det gikk. Men greit: tiden har forandret seg, innstillingen til bil osv. Time will show... 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) ...alt vi vet om elbiler idag? Virkelig? Hva med f.eks. anti-elbilselskapet Toyota sin i-Road? • Japsene har masse slike leketøy, som dessverre aldri blir noe av fordi bønnetellerne deres kan fortelle at dette ikke er liv laga - leketøyet kan bare ikke bygges billig nok til å forsvare ulempene. Selvfølgelig med mindre reglene endres, som at du ikke lenger får lov til å frakte baken din i halvannet tonn med stål. Og hva med Renaut Twizy, som faktisk allerede er på markedet? Må bestille vinduer fra en kar i UK, men pytt. • Eller noen kreative amerikanere med en gyrostabilisert, innkapslet motorsykkel: • Ja, for ikke å glemme klassikeren Sinclair C5, her i en 'lett' ombygd versjon: • • https://youtu.be/YLRTDy3Pvhw?t=16 Endret 10. november 2016 av 1P4XZQB7 2 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Ser ut som den kan velte, ja :-D Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Folk klarer nå å velte en Volvo 240 med veltebøyler påmontert også på bane, selv når de er under opplæringsveiledning i bilen. En trehjuling vil nødvendigvis være litt mer ustabil på veien. Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg har inntrykk av at det finnes plenty med elektriske bybiler. Det jeg savner er bruksbilen. Typisk en stasjonsvogn som kan dra en henger og ikke koster alt for mye. Mange liker å si at man bare kan leie når man trenger en slik bil, så jeg har regnet på det. Ca. 40 000 kroner og 40 ekstra timer på å hente og levere leiebil per år for min bruk. Da har den dieselbilen jeg har nå betalt seg på to år. Den andre bruken hvor jeg kunne brukt en liten el-bil derimot kunne jeg mye lettere erstattet med kollektivtrafikk. Jeg bruker allerede tog til og fra jobb. Å kjøre bil i Oslo er noe jeg ikke orker å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 og hvordan blir denne på vinteren? med brøytekanter og alt det andre tilbehøret? 1 Lenke til kommentar
OIPNOCZW Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Omtrent som en ny versjon av Think. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg har inntrykk av at det finnes plenty med elektriske bybiler. Det jeg savner er bruksbilen. Typisk en stasjonsvogn som kan dra en henger og ikke koster alt for mye. Amen. Tenk om VW nå tok seg sammen og leverte e-Golfen som stasjonsvogn sammen med det kommende forbedrede batteriet. Samt et tilhengerfeste. Det er alt hva også jeg ber om, men ikke kommer til å få. Hadde de dertil slengt på f.eks. en GKN eAxle / eTwinster eller Zytek motor på bakakselen, så hadde bilen vært nydelig. Kostbar, men nydelig. • http://www.gkn.com/frankfurt/technology-and-solutions/future/Pages/eTwinster.aspx • http://www.zytekautomotive.co.uk/products/electric-engines/twin-25kw/ Vi har sett nok rullende eggeskall - jeg har ikke plass til å parkere slikt leketøy når jeg så likevel også må ha en fullverdig bil. Eggeskall tar seg best ut i CAD rendringer - de ser direkte idiotisk ut når de skal på vei og spretter hit og dit på hver hump de treffer. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Elektrisk Landcruiser med solceller på hele taket, det hadde vært noe det.. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Ja takk til bruksbilen, nok av elbiler som er nærmest ubrukelig uten sentrum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå