iDEA-L Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Etter mye festlig ekstrajobbing de siste par månedene er det endelig nok pæng på vei inn på konto til at jeg kan bygge meg ny maskin... Planen er å ikke bruke mer enn 15k, men jeg har skjermer fra før, så det burde bli bra... Har satt sammen følgende maskin foreløbig: Abit IC7-MAX3 OCZ 512MB DDR PC4000 Dual GOLD Intel Pentium 4 2.6 GHz 800 FSB Zalman CPU-kjøler (CNPS7000ACU) Arctic Silver 5 Termisk Pasta 2 x Western Digital Raptor 36,7 GB Seagate Barracuda V 120 GB Nec NEC DVD Recorder ND-1300A, bulk, sort Sapphire Radeon 9600 PRO Fireblade E 128 MB Sunbeam Miditower, DIY, Acryl, Sort/Sot Fortron/Source, 350W, ATX12V 5 X Papst vifte, 79m³/time, 37 dB(A) Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sort Med dette havner jeg ut like i underkant av 15k... Er satt sammen med tanke på max overklokking. Skulle gjerne hatt råd til et 9800 PRO kort istedet, men det blir litt dyrt... Leds, viftegriller og annet fancy mod-stæsj kommer etterhvert, må se på kabinettet og planlegge litt først... Noen kommentarer? Noe jeg har glemt? Noe jeg burde bytte? Har lest dette med timings på minnet og sånt, så vurderer og gå for noe tregere minne med bedre timings... Burde jeg det? Isåfall, hva er isåfall et godt valg? Og, er 350W strømforsyning nok? Burde jeg velge en annen cpu-kjøler? Alle kommentarer mottas med takk! Takk! -- iDEA-L Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Skift ut den ene raptor disken med en 120 gig eller mer... Blir fort litt lite med bare 157 gig... Trenger du så mange vifter? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Ser i utgangspunktet meget bra ut det der... Men... Bytt ut skjermkortet med et 9800pro, ca dobbelt så dyrt, med hvis du kutter ut den ene raptoren, samt at du går for en 160 GB disk istedet for 120, så har du allerede 800 kroner. Sløyf etpar kabinettvifter, så er du enda nærmere..... Hadde to raptorer selv, men den ene tok kvelden her om dagen... RAID 0 er raskt, men det er fort gjort å miste noen giga med et raidoppsett. Kjør en raptor du, og en 160 GB. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Minnet er forresten knall! Det samme gjelder cpu... har samme selv, og kjører denne helt greit på 3,3 GHZ...HK skal være bra, hadde et selv, men gikk tilbake til ASUS da jeg ikke likte BIOS på dette kortet...+ at det hadde problemer med mixed ATA100/133 og SATA. Med dette kortet er alvorlig dyrt!!! Ta en titt på P4C800 Deluxe.... Så har du flere penger til 9800Pro.....Dette kortet kan du ikke klokke så høyt som ABIT kortet, men du får det helt greit opp til 270mhz fsb.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå