Leo_ Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Slenger meg på den, takker for advarsel. Slike useriøse aktører bør vi utøve forbrukermakt ovenfor og rett og slett ikke legge igjen penger hos. 3 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 Fått noe mer tilbakemelding her? Irriterte meg veldig å lese omtaler på prisguiden, bare 1 eller 5 stjerner på alle tilbakemeldinger, lurer på hvem som er ekte ☺️ Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 De som ikke har problemer gir vel 5 og de som får problemer og ingen hjelp gir 1. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. november 2016 Forfatter Del Skrevet 29. november 2016 Fått noe mer tilbakemelding her? Irriterte meg veldig å lese omtaler på prisguiden, bare 1 eller 5 stjerner på alle tilbakemeldinger, lurer på hvem som er ekte ☺️ Sendte epost til forbrukerrådet igår, fikk svar idag: Så får bare smøre meg med tolmodighet 3 Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) De som ikke har problemer gir vel 5 og de som får problemer og ingen hjelp gir 1.Måten det skrives omtaler på av de som gir toppkarakter gir grunn til skepsis for de som er litt bevandret på nett, det er ingen mellomting i omtalene. Tror nok det er endel venner og falske kontoer på gang her. Lykke til, keep us posted ☺️ Endret 29. november 2016 av BeyondALL 1 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 TS du må holde oss oppdatert. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2016 TS du må holde oss oppdatert.Jepp. Ikke hørt noe enda. Sender ny "purring" til forbrukerrådet på Mandag. Da har det nesten gått 2 uker siden sist henvendelse. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Da regner jeg med at denne saken blir satt på vent frem til nyåret. Sendte epost til FB igår hvor de har forklart at Dataspesialisten ikke har svart på epost eller tlf. Uansett, da det er jeg som fremmer kravet så er det jeg som må beveise at det er feil på den. Så tenker jeg sender den inn til InfoCare, slik at jeg får dokumentasjon fra dem på feilen. Dataspesialisten har ny frist frem til 23.12 med et motsvar. Etter dette blir det sendt inn via FB noe skjemagreier til FTU -- Har ritkignok allerede kjøpt meg en ny psu (veldig mye svakere sådan), så jeg har "god tid", men føler uansett at jeg må kjøre denne saken til veis ende på prinsippielle grunner. Må forøvrig rette stor takk til min saksbehandler hos forbrukerrådet. Svarer meg etter få minutter hver gang (innen for hennes arbeidstid (epost)). Så kommunikasjonen mellom oss har bare vært bra 3 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 (endret) Vel.. Til dere som kan litt for mye om lover og regler ol. Har jeg noen utvei her? Kan dataspesialisten mene at det er urimelig kostnad for dem å erstatte produktet, da et tilsvarende produkt koster +- 1700kr, slik at de kan slippe unna problemet med å gi meg tilbake 475kr? @krikkert @Herr Brun hjeelp Edit: Dersom eneste "utvei" er å godta dette. Har jeg krav på frakten og\eller ekspedisjonsomkostninger på kjøpet? Selvom jeg kjøpte 2stk av disse produktene (kun den ene som er defekt). Totalt blir dette 770kr, på vei, men fremdeles under halvparten av hva en ny\tilsvarende koster. Endret 31. desember 2016 av Merko. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Hva er selgers begrunnelse? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2016 Hva er selgers begrunnelse? Dette har de svart Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Dårlig norsk fra selger 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 De mener ingenting. Da står du på ditt. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Reklamasjon gjelder heller produsent enn selger, så du må vel heller kontakte produsenten. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Reklamasjon gjelder heller produsent enn selger, så du må vel heller kontakte produsenten. Man reklamerer til den man handler fra. Om det er et mellomledd, er det et mellomledd som tar avanse, og dermed ansvar. Produsenten forholder seg til sine underleverandører, underleverandører distribuerer til kunder, og har kundeansvar. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Trodde da virkelig at når en norsk butikk selger varer så må han følge reglene norge ellers har ift reklamasjon og garanti? 12mnd er det da vittelig bare spesifikke produkter som må ha i tillegg til bedriftskjøp? Vet ivertfall hvilken butikk jeg skal holde meg unna. Firmaet må da tape mye mer enn bare en PSU når den får såpass dårlig omtale her som sprer seg som ild i tørt gress fordi selger vil være kjip. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 Men de må jo forholde seg til Norske garantier, ikke produsenten sin Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. desember 2016 Del Skrevet 31. desember 2016 I dette tilfellet har jo produsenten og 7 års garanti så her er det jo bare for butikken å ta tilbake PSUen og sende den i en RMA til coolermaster. Veldig smålig gjort å gjøre seg vanskelig på dette og viser jo bare hvor lite seriøs denne butikken er, her fortjener de all den dårlige reklame de kan få. At de vil prøve å betale tilbake det du ga for den når du ikke får en tilsvarende PSU til samme prisen i dag kan de bare glemme, stå på krava, krev at de sender denne inn til reparasjon eller innbytte til coolermaster. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå