Tellurium Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Kjøpte nylig en Nissan Primera 2002 (P12) 2.0 cvt. Virket som et suprert kjøp frem til den virket litt tungstartet når gradene begynte å nærme seg null. En morgen med minusgrader (ca -3 til -5) var den veldig tungstartet. Den gikk med litt variabelt turtall på tomgang før jeg begynte å kjøre, men var helt fin når ble varm. når jeg skulle hjem fra jobb ville den ikke starte (uten at jeg var redd for å tappe batteriet helt). Startmotoren går så det suser, men motoren tenner ikke. Det virker som den det er antydning til tenning, men, langt fra at den starter. Har prøvd med startkabler også, samme problem, så det er ikke batteri eller dynamo, og antagelig ikke startmotoren. Hva kan dette skyldes? Leser på nettet at potensielle feilkilder kan være strukket registerkjede, toppakning (som jeg mistenker må byttes om en stund), og crankshaft position sensor+camshaft sensor. Forskjellen på min feil og feilen de fleste andre rapporterer, er at min ikke døde under kjøring, og at den gikk fint når den først ble varm. Tror dere noen av overnevnte feilkilder vil bli merkbart bare i kulda? Alle tips mottas med stor takk. Endret 10. november 2016 av Tellurium Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Les ut feilkoder. Veivsensoren styrer som regel gnist, så om den har blitt kranglete på kald motor er det for gjort at du ikke får start. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Starter med det enkleste. Når hadde den sist en full service? Mange som slurver med service på bilene sine, så det er risikosport å kjøpe bruktbil. Regner med at det er bensinbil? Lenke til kommentar
Tellurium Skrevet 11. november 2016 Forfatter Del Skrevet 11. november 2016 Les ut feilkoder. Veivsensoren styrer som regel gnist, så om den har blitt kranglete på kald motor er det for gjort at du ikke får start. Prøvde å lese av feilkoder i går, men, det virket som om utstyret sleit med å "finne" bilen så fikk ikke ut noen feilkoder. Skal se litt mer på det med veivsensor. Starter med det enkleste. Når hadde den sist en full service? Mange som slurver med service på bilene sine, så det er risikosport å kjøpe bruktbil. Regner med at det er bensinbil? Den hadde service for ca et år siden. Bensin ja, 2.0 140hk (QR20DE er internkoden for motoren). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå