Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Lightning kabler fra Ebay?

Gjest Bruker-405938

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-405938

Hadde 4 originale i sommer. Nå sitter jeg igjen med bare 1.

Har bestillt 3 stk fra kina til 25kr ink frakt. Noen grunn til ikke og bruke di? Noen erfaringer med ebay kabler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kvaliteten kan være litt ymse. Noen av pluggene er litt større/tykkere enn de burde være, så de kan slite på selve inn-porten på telefon/ipad.  Noen kan også være så dårlige at du ikke får syncet med iTunes via USB med akkurat den kabelen. Men dette finner du nok ut av når du får dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har kjøpt mange no-name på ebay, og de jeg har fått holder bare noen dager. Kjøper kun originale nå.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Vil du ha kabler med kvalitet kan jeg anbefale de fra Anker. De koster litt mer enn kinaræl men er av helt grei kvalitet. De er solide og leverer all den strømmen USB enheten skulle trenge.

De tilbyr mange forskjellige varianter kabler i lengder fra 0.3m til 3m.

Du finner de på Ebay og Amazon.

Les mer her og finn ut hvilken type kabel du trenger:

https://www.anker.com/products/taxons/110/Cables

Lenke til kommentar

Vil du ha kabler med kvalitet kan jeg anbefale de fra Anker. De koster litt mer enn kinaræl men er av helt grei kvalitet. De er solide og leverer all den strømmen USB enheten skulle trenge.

Anker, BlitzWolf, Aukey, Choetech, Nillkin og Tronsmart er vel alle merker av ok kvalitet. uGreen har MFI lisens, det hadde de neppe giddet å skaffe uten at de har planer om å lage kabler av ok kvalitet.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Bør sikket bare legge de i skuffen og handle dyre org kabler. Dummt og ta knekken på ios dingsen for og spare en 200lapp

Denne ser grei ut, 39kr og lader med 2A.

"2.1A current, 480mbps, fast charge and transmission rate." - ser ut som det er en datakabel også.

https://www.aliexpress.com/item/Remax-Snake-fast-charge-2A-1m-micro-usb-cable-2-0-mobile-phone-datas-cable-for/32635461817.html?spm=2114.01010208.3.1.g9o3m7&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10091_10090_10088_10089,searchweb201603_1&btsid=5aee6ffe-2862-4cf1-b99d-9b022c121993

Lenke til kommentar

Og du mener Anker ikke er kinaræl? Hvis du kikker på merkelapper vil du se at omtrent alt du eier er laget i Kina, de lager rimelige varer av høy kvalitet.

:hmm:

post-16776-0-80174200-1478829594_thumb.jpg 

Her er lightning-ledning til 39kr.

480Mb og 2.1A, mer enn bra nok.

https://www.aliexpress.com/item/Remax-Snake-fast-charge-2A-1m-micro-usb-cable-2-0-mobile-phone-datas-cable-for/32635461817.html?spm=2114.01010208.3.1.g9o3m7&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10091_10090_10088_10089,searchweb201603_1&btsid=5aee6ffe-2862-4cf1-b99d-9b022c121993

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Og du mener Anker ikke er kinaræl? Hvis du kikker på merkelapper vil du se at omtrent alt du eier er laget i Kina, de lager rimelige varer av høy kvalitet.

Det er forskjell på kinaræl og kvalitetsprodukter laget i Kina.

Lenke til kommentar

Så du mener kinaræl garantert vil kortslutte iphone?

Men man vet jo aldri, apple kan ha laget teknologi f.eks chips. som gjør det kan være farlig:

http://www.iwillkeepyousafe.com/2014/10/the-dangers-of-third-party-apple-cables/

kabelene er nok vanskelig å sjekke er ekte før man ødlegger dem.

Så verstefall kan ipad\iphone ødlegges over tid ved bruk av uorginale kabeler, særlig spenningen vil variere.

Tror eldre usb2 kabel er langt tryggere da de ikke ha chip på insiden.

applechip.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Var denne til meg? Jeg har aldri antydet dette. Hvor tar du det fra  :nei:

Det jeg har sagt er at de billige kablene jeg har kjøpt på ebay holder bare noen dager før de ryker (går av, kontakt løsner, virker ikke lenger etc). Dette gjelder selvsagt ikke bare lightning, har også fått elendige Micro-USB og gamle Samsung-kabler (for Galaxy Tab 2) i samme elendige kvalitet. 

Lenke til kommentar

Nå er vel kanskje ikke så rart når prisen er så lav:

Har bestillt 3 stk fra kina til 25kr ink frakt.

Skulle jeg kjøpt hadde jeg vurdert:

OEM Genuine Original Apple Lightning to USB Charge Cable for iPhone 6s/Plus/5/SC

Sjekk også rykten til selgeren: 98.9% Positive feedback det er alltid noen som ikke får varen fordi den blir borte i posten.

Eller forsøker å beskylde selgeren for å selge falske kabeler.

Men i dette tilfelle tror jeg du er trygg. Bare det ankelig selges på kinesike\japanske eller asia markedet.

Blir du lurt her, er det helt klart forfalskning.

Da ingen tyder på den er kopi.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Men man vet jo aldri, apple kan ha laget teknologi f.eks chips. som gjør det kan være farlig:

http://www.iwillkeepyousafe.com/2014/10/the-dangers-of-third-party-apple-cables/

kabelene er nok vanskelig å sjekke er ekte før man ødlegger dem.

Så verstefall kan ipad\iphone ødlegges over tid ved bruk av uorginale kabeler, særlig spenningen vil variere.

Tror eldre usb2 kabel er langt tryggere da de ikke ha chip på insiden.

applechip.jpg

Ble litt skeptisk nå. Får heller gå for en produsert av appel

Lenke til kommentar

Ble litt skeptisk nå. Får heller gå for en produsert av appel

Apple sine er også produsert i Kina :)

Du kan trygt bruke tredjeparts-ledninger av god kvalitet for en brøkdel av prisen. Lightning til usb&aux adaptere til apple koster 369 kr, tilsvarende tredjeparts koster ned i 50 kr.

Det er rart folk tror bare Apple har høy kvalitet på ledningene og adapterene sine. Apple oppfant ikke ledninger og adaptere og de er ikke de eneste som klarer å lage det.

Bildet nedenfor viser fire vanlig former for støyisolering. Såvidt jeg er bekjent finnes det ikke flere typer.

En flettet kappe rundt ledningen.

En folie rundt hvert individuelle par ledere.

Parene er snurret sammen, og med forskjellig antall/lengde på snurrene.

Og hver leder har sin egen jord.

En kabel av høy kvalitet har gjerne alle i kombinasjon med solid tverrsnitt på leder. Det er nesten deprimerende å se på hifi-kabler til tusenvis når du vet at folk lokkes til å kjøpe det. Som å selge sand i Sahara.

USB-kabler trenger generelt ikke støyisolering, hvis de gjør det er de unormalt lange.

Cat-7.jpg

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...