Gå til innhold

[Løst] Spørsmål angående skipsmotorer

mh94

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg utdanner meg som maskinist på skip og har fått meg kadettplass i disse mørke tider.

Heldig og uheldigvis, har jeg kun seilt på Diesel elektriske skip som jeg har nå fått mye kunnskap om.

Problemet mitt starter nå hvor jeg holder på med Webcadet, bedre kjent som "kadettboken" som har blitt elektronisk.

På webcadet kommer det spørsmål om større maskineri som er brukt i utenriks. Dette er noe jeg har ikke har særlig mye kjennskap på og derfor sliter jeg litt nå som jeg finner ut at noen av spørsmålene bruker norske ord som ikke en kan "googles". Jeg har både Motorteknikk boken (den store røde) og Skipsmaskineri Drift og Vedlikehold for teknisk fagskole (den lille blå) som jeg bruker mye for å finne informasjon.

Dessverre så klarer jeg ikke å finne alt i dem, eller å google meg frem til et forståelig svar.

Derfor har jeg bestemt for å lete etter hjelp på dette forumet.

Så derfor skyter jeg ut ett av spørsmålene jeg ikke finner så mye om i hverken bøkene eller på googles store kunnskaps platform;

Hvordan inspiserer du spyleluftbelte og eksoskanaler og hvordan rapporterer du om:
  1. Renhet/rester?
  2. Spyleluftavløp?
  3. Spyleluftventiler?

Jeg vet hva spyleluftbelte er, men hvordan dette skal inspiseres eller rengjøres er ukjent. 

Er det noen maskinister her som har vært utenriks på større skip som kunne hjulpet meg? 

Mest sannsynlig så kommer jeg til å stoppe opp flere spørsmål, derfor laget jeg en tråd hvor jeg spør om flere ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...