Gå til innhold

Video Program

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en til som søker samme svar. Har forsøkt å lese meg til hvordan man bruker dette programmet, mn finner ikke ut av det.

Mitt behov er å få redusert størrelsen (kutte rulletekster, intro osv) på en del filmer jeg har lastet ned, for deretter få de inn på en 80 min. CD-R.

Lenke til kommentar

Ok, her er en liten howto med virtualdub som gjelder de to tingene dere lurer på, men bare spør om andre ting.

Bilde1

Åpne Virtualdub og velg "fil", "open" og velg den filen du vil editere.

Bilde2

Dra slideren til der du vil at filmen skal begynne og trykk på knappen som vist på bildet.

(Eventuelt trykk HOME på tastaturet)

EDIT: Muspekeren kom ikke med på screenshotet. Det gjelder knappene helt nede til høyre.

Bilde3

Dra slideren til der du vil at filmen skal slutte og trykk på knappen som vist på bildet.

(Eventuelt trykk END på tastaturet)

EDIT: Muspekeren kom ikke med på screenshotet. Det gjelder knappene helt nede til høyre.

Bilde4

Velg "Video", "Compression" som vist på bildet, eller trykk hurtigtast. (CTRL+P eller CTRL+C, etter hvilken versjon du har)

Bilde5

Velg den ønskede conec'en og bruk egenskaper på denne for å velge hvilken bitrate du ønsker.

Bilde6

For å endre størrelse på filmen (høyde og bredde) velg "Video", "Filters" eller trykk CTRL+F

Bilde7

Velg "Add" og legg til "resize"

Bilde8

Her kan du velge den nye størrelsen, men pass på at du beholder ratioen.

Bilde9

Velg "Fil", "Save as AVI" eller trykk F7 og velg hvor du vil lagre filen.

Bilde10

Trykk bort de to preview valgene (F9+F10) og sett den ønskede prioriteringen.

Dersom du ikke gjør noe annet på maskinen har dette ganske lite å si, men "Highest" er alltid greit. Har du dual/HT og ønsker å gjøre mye annet mens dette holder på så kan du stille på affinityen i TaskManager. På den nye P4 HT saken min fant jeg ut at jeg kan spille CS online med 100 FPS mens dette står på highest, noe som er ganske imponerende. På single AMD maskinen har jeg problemer med å bevege musepekeren mens virtualdub bruker 100% CPU så HT fungerer ganske bra.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...