mfb Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Hei. Jeg har 1 skjermkort i pcen. Når jeg har en pc-skjerm, samt en tv som begge bruker HDMI, er det tungvint å bytte om hdmi kabelen avhengig av hvilken av skjermene jeg skal se på. Lurer derfor på om det finnes en switch/splitter eller bryter. Noe jeg kan koble til skjermkortet, og fra denne "tingen" ha 2 ledninger ut, 1 til tven og 1 til pc-skjerm, med evt en bryter så jeg enkelt kan veksle mellom de to. Noen tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Det er splitter du skal ha. Det finnes mange versjoner, kan ikke si hva som er best. Ett eksempel: König 2-ports HDMI-splitter Skjermen din har ikke DVI inngang? Lenke til kommentar
mfb Skrevet 9. november 2016 Forfatter Del Skrevet 9. november 2016 Skjermen min har DVI. Problemet med en splitter blir kanskje om jeg kjører 4k på tven, og 1080p på skjermen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Den som er linket til over vil sende samme signalet til begge skjermene. Det du skal ha er en utgangs-switch (eller hva man skal kalle det) som sender til én utgang av gangen. Da vil du ikke få kluss hvis du kjører forskjellig oppløsning på skjermene. Det vil bli som å bytte kabel bare at du trykker på en bryter i stedet. Endret 14. november 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
mfb Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 Den som er linket til over vil sende samme signalet til begge skjermene. Det du skal ha er en utgangs-switch (eller hva man skal kalle det) som sender til én utgang av gangen. Da vil du ikke få kluss hvis du kjører forskjellig oppløsning på skjermene. Det vil bli som å bytte kabel bare at du trykker på en bryter i stedet. Vet du hva dette heter eller hvor jeg kan finne det? sliter med å finne det :S Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 De heter som regel bare HDMI-splitter men man må lese under specs om de gir signal på begge utgangene samtidig eller om de bytter. Den på Biltema gir kun ut til én skjerm av gangen. Men jeg aner ikke om den støtter 4K eller hvordan kvaliteten er på den ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå