Gå til innhold

[Løst] HDMI Switch/Splitter

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har 1 skjermkort i pcen.

Når jeg har en pc-skjerm, samt en tv som begge bruker HDMI, er det tungvint å bytte om hdmi kabelen avhengig av hvilken av skjermene jeg skal se på.

Lurer derfor på om det finnes en switch/splitter eller bryter. Noe jeg kan koble til skjermkortet, og fra denne "tingen" ha 2 ledninger ut, 1 til tven og 1 til pc-skjerm, med evt en bryter så jeg enkelt kan veksle mellom de to.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den som er linket til over vil sende samme signalet til begge skjermene. Det du skal ha er en utgangs-switch (eller hva man skal kalle det) som sender til én utgang av gangen. Da vil du ikke få kluss hvis du kjører forskjellig oppløsning på skjermene. Det vil bli som å bytte kabel bare at du trykker på en bryter i stedet.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Den som er linket til over vil sende samme signalet til begge skjermene. Det du skal ha er en utgangs-switch (eller hva man skal kalle det) som sender til én utgang av gangen. Da vil du ikke få kluss hvis du kjører forskjellig oppløsning på skjermene. Det vil bli som å bytte kabel bare at du trykker på en bryter i stedet.

Vet du hva dette heter eller hvor jeg kan finne det? sliter med å finne det :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...