Rumikosan Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) Hei. Første gangen jeg skriver på noe forum slik som dette og er sikkert på feil sted, men føler meg desperat. Jeg trenger hjelp til å finne på en unnskyldning for følgende scenario: Jeg har akkurat kjøpt meg et grafikkort i forrige uke som kosta 3.500,- (ca) Dette er ikke småpenger og kona vet at jeg har kjøpt det. Det var ved hennes barmhjertighet at jeg fikk lov. Dette var penger i grenseland på hva som "bør være tillatt", for å si det sånn.Problemet er at grafikkortet jeg kjøpte er noe jeg angrer på fordi jeg ønsker STERKT å skaffe et annet et som koster dobbelt så mye.Jeg KAN kjøpe kortet, og kona har ikke full oversikt over kontoaktiviteten min så dette trenger ikke merkes. Problemet er jo å få "bytta" ut kortet fysisk uten at dette merkes (hvis mulig). Vi lever tett sammen i en liten leilighet så slik aktivitet er ikke til å unngå å observere. Hun er hjemmeværende mens jeg er på jobb til klokka 16 og fysisk hjemme litt før klokka 17. Tilleggsinfo:- Jeg kjøpte (og kan kjøpe det andre) kortet på komplett.no. Jeg kan dra innom komplett pick-up-point fra jobb og hjemover. Å unnskylde på tid er null problem.- Jeg må fysisk ta ut og sette inn grafikkort som som sagt lett merkes. Siden hun er hjemmeværende, er det derfor nesten umulig å gjøre dette uten at det merkes.- Jeg har fra skrivende dato 38 dager igjen på angreretten til det første kort-kjøpet.- Kona er selv jævla god til å gjøre research, sjekke opp ting og legge sammen 2 + 2. Her må en avansert unnskyldning til. - Jeg liker ikke lyve for henne men dette kjøpet blir ganske sikkert ikke godtatt, og jeg er i ganske gal etter å få det bedre kortet.. Hvis dette kan gjøres i skjul (tvilsomt) er jo det flotte greier, men hva skal jeg si til kona er grunnen til at jeg eventuelt returnerer det utvilsomt gode grafikkortet som jeg har funnet ut er så bra? (Jeg har gitt kortet så jævla mye skryt at man skulle tro det ikke fantes noe bedre.) Alle forslag og forsøk på assistanse mottas med STOR takk! Endret 10. november 2016 av Hårek Gjenoppretter slettet innlegg Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Si at det var noe feil på kortet og at det måtte sendes i retur, så får du det "nye" som erstatning? Ellers så skjønner jeg ikke hvorfor du og kona ikke skal greie å prate om dette. Med mindre du systematisk raserer familiens økonomi på datautstyr så burde det la seg gjøre? Lenke til kommentar
Rumikosan Skrevet 9. november 2016 Forfatter Del Skrevet 9. november 2016 (endret) - Endret 9. november 2016 av Rumikosan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg