Tarzan1975 Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Hei For andre gang nå så har en laptop tatt turen under jobbreise/jobb sammenheng. Første gang jeg tok tak i forsikringen så brukte jeg min egen, men gudene vet hva jeg sa galt for di fant ut at de IKKE skulle dekke skaden/ødelagt PC. Nå har jeg igjen en ødelagt PC pga transportskade/påvirkninig fra andre. Hvordan er det en må ordlegge seg for å ikke miste retten til erstatning? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 En privat reiseforsikring dekker ofte ikke jobbreiser, så da er spørsmålet om jobben har en reiseforsikring som kan komme til anvendelse. I så fall er det vel bare å kontakte forsikringsselskapet, gjerne etter at man har finlest forsikringsvilkårene. Lenke til kommentar
Tarzan1975 Skrevet 9. november 2016 Forfatter Del Skrevet 9. november 2016 Har både privat og gjennom jobben. Men ja, som du sier, kan sikkert være en fordel å få vilkårene først. Lenke til kommentar
Tarzan1975 Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Jaja, utifra vilkår , så er det sikreste å si at noen andre skadet godset ditt, men ikke familie. Står klart og tydelig i en del av vilkårene at : utgifter/økonomisk tap som følge av tapt/skadet reisegods ikke dekkes. Banditter hele forsikringsbransjen. Skal du ha skikkelig forsikring gjett hva den heter? Tabbeforsikring/idiotforsikring.... go figure Lenke til kommentar
Tarzan1975 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 Så en oppdatering , Europeiske dekker ikke skader som er forårsaket av andre så lenge de kan kalle det et hendig uhell. I følge dem så MÅ det være utført med overlegg/mening/hensikt..... Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Så en oppdatering , Europeiske dekker ikke skader som er forårsaket av andre så lenge de kan kalle det et hendig uhell. I følge dem så MÅ det være utført med overlegg/mening/hensikt..... De dekker kun en skade som er gjort av andre med vilje? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Så en oppdatering , Europeiske dekker ikke skader som er forårsaket av andre så lenge de kan kalle det et hendig uhell. I følge dem så MÅ det være utført med overlegg/mening/hensikt..... Relativt vanlig på ordinære reiseforsikringer. En velger selv de dekninger en vil ha, og hva en vil ta ansvar for selv. Jeg skal ikke si bransjen helt kan sin etikk lenger, men folk må generelt sagt lære å lese vilkårene, vurdere bedre dekningene de vil ha og hva de vil dekke selv fremfor å ty til svik når noe skjer. (Svik er feks det å lyve om hva som skjedde for å få en dekning en ellers ikke skulle hatt) Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Det å lese de fullstendige vilkårene burde være en grei sak, men det fleste forsikringsselskaper jeg har undersøkt har ikke fullstendige vilkår liggende fritt tilgjengelig på nettsidene sine. Disse har jeg først fått tilsendt når forsikringen er bestilt. Er det meg som er dårlig til å lete? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå