Gå til innhold

Laptop ble ødelagt / skadet på vei til jobb. Reisejobb

Anbefalte innlegg

Hei

For andre gang nå så har en laptop tatt turen under jobbreise/jobb sammenheng.

Første gang jeg tok tak i forsikringen så brukte jeg min egen, men gudene vet hva jeg sa galt for di fant ut at de IKKE skulle dekke skaden/ødelagt PC.

Nå har jeg igjen en ødelagt PC pga transportskade/påvirkninig fra andre.

Hvordan er det en må ordlegge seg for å ikke miste retten til erstatning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, utifra vilkår , så er det sikreste å si at noen andre skadet godset ditt, men ikke familie.

Står klart og tydelig i en del av vilkårene at :

utgifter/økonomisk tap som følge av tapt/skadet reisegods ikke dekkes.

Banditter hele forsikringsbransjen. Skal du ha skikkelig forsikring gjett hva den heter?

Tabbeforsikring/idiotforsikring.... go figure :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Så en oppdatering , Europeiske dekker ikke skader som er forårsaket av andre så lenge de kan kalle det et hendig uhell. I følge dem så MÅ det være utført med overlegg/mening/hensikt.....

Relativt vanlig på ordinære reiseforsikringer. En velger selv de dekninger en vil ha, og hva en vil ta ansvar for selv. Jeg skal ikke si bransjen helt kan sin etikk lenger, men folk må generelt sagt lære å lese vilkårene, vurdere bedre dekningene de vil ha og hva de vil dekke selv fremfor å ty til svik når noe skjer. (Svik er feks det å lyve om hva som skjedde for å få en dekning en ellers ikke skulle hatt)

Lenke til kommentar

Det å lese de fullstendige vilkårene burde være en grei sak, men det fleste forsikringsselskaper jeg har undersøkt har ikke fullstendige vilkår liggende fritt tilgjengelig på nettsidene sine. Disse har jeg først fått tilsendt når forsikringen er bestilt. Er det meg som er dårlig til å lete?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...