Gå til innhold

29 land ber Facebook stanse koblingen med WhatsApp

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Løste det problemet for to år siden og sluttet å bruke facebook så man slipper all den mannskiten de holder på med.

Problemet som nevnes her er jo at du ikke bruker Facebook, men WhatsApp, og Facebook allikevel høster info.

Da har nok mye info om deg selv om du ikke er registrert som bruker.

Lenke til kommentar

Jepp, sånn ca. At det er ulovlig er greit nok og det er sikkert flott at politikerne har det på agendaen, men i praksis så har det 0 å si og jeg er redd for at dette bare er en dårlig måte å høste litt stemmer/ skape tillitt.

Nå er det ikke politikerne som her reagerer og har det på agendaen, men de ulike lands datatilsyn (personvernmyndigheter). Politikere høster neppe mer eller mindre stemmer på hva datatilsynene gjør, og de kan heller ikke styre datatilsynene.

Og det er langt fra irrelevant at informasjon blir delt innen private virksomheter - faktisk kan konsekvensen av dette kunne bli langt mer alvorlig enn NSA etc sin overvåkning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sluttet med WA dagen etter jeg hørte at de var kjøpt av FB, så jeg har ikke lest brukervilkårene på en stund. Men, om de ikke har det enda, så kan de endre avtalen til at innhold kan brukes til markedsføringsformål og bli delt med tredjepart, noe som er en standardklausul i sosiale medier.

Så fort dette er på plass kan FB kjøpe informasjon av WA for 0 kroner. Det skulle man i hvertfall tro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

FB, WA og Instagram har samme eier. Artig. Hvis noen blir kåte av å bli frivillig overvåket, er tiden kommet for å ta av seg buksa.

Det er imidlertid et lys i mørket: Hvis vestlig overvåking kan bruke dataene til å forhindre terror, er det verdt det. Hvis AI kan brukes til å spå valgutfall, kan AI også brukes til oppdage terror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...