Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Datatilsynene i Europa er bekymret.29 land ber Facebook stanse koblingen med WhatsApp Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Dette gjør myndighetene bare for å få en smule kredibilitet når det kommer til at de passer på borgernes personvern. I praksis så er det irrelevant om FB og WA deler info. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 I praksis så er det irrelevant om FB og WA deler info. Mener du også at det er irrelevant at FB og WA deler info ulovlig? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Jepp, sånn ca. At det er ulovlig er greit nok og det er sikkert flott at politikerne har det på agendaen, men i praksis så har det 0 å si og jeg er redd for at dette bare er en dårlig måte å høste litt stemmer/ skape tillitt. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Jeg har et annet forhold til bedrifter som med vilje og viten bryter loven, enn deg. 1 Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) Løste det problemet for to år siden og sluttet å bruke facebook så man slipper all den mannskiten de holder på med. Endret 9. november 2016 av Lugmeister Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Løste det problemet for to år siden og sluttet å bruke facebook så man slipper all den mannskiten de holder på med. Problemet som nevnes her er jo at du ikke bruker Facebook, men WhatsApp, og Facebook allikevel høster info. Da har nok mye info om deg selv om du ikke er registrert som bruker. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 bruker ikke whats app heller Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Jepp, sånn ca. At det er ulovlig er greit nok og det er sikkert flott at politikerne har det på agendaen, men i praksis så har det 0 å si og jeg er redd for at dette bare er en dårlig måte å høste litt stemmer/ skape tillitt. Nå er det ikke politikerne som her reagerer og har det på agendaen, men de ulike lands datatilsyn (personvernmyndigheter). Politikere høster neppe mer eller mindre stemmer på hva datatilsynene gjør, og de kan heller ikke styre datatilsynene. Og det er langt fra irrelevant at informasjon blir delt innen private virksomheter - faktisk kan konsekvensen av dette kunne bli langt mer alvorlig enn NSA etc sin overvåkning. 1 Lenke til kommentar
WhatEverIDo Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Kan de ikke ta med Instagram også, dritt lei å få melding om at nettside du liker på facebook er her, selv om jeg har blokkert den siden på instagram. jeg egentlig ikke har koplet de 2 kontoene selv... Lenke til kommentar
IM0T45WW Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Jeg sluttet med WA dagen etter jeg hørte at de var kjøpt av FB, så jeg har ikke lest brukervilkårene på en stund. Men, om de ikke har det enda, så kan de endre avtalen til at innhold kan brukes til markedsføringsformål og bli delt med tredjepart, noe som er en standardklausul i sosiale medier. Så fort dette er på plass kan FB kjøpe informasjon av WA for 0 kroner. Det skulle man i hvertfall tro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 FB, WA og Instagram har samme eier. Artig. Hvis noen blir kåte av å bli frivillig overvåket, er tiden kommet for å ta av seg buksa. Det er imidlertid et lys i mørket: Hvis vestlig overvåking kan bruke dataene til å forhindre terror, er det verdt det. Hvis AI kan brukes til å spå valgutfall, kan AI også brukes til oppdage terror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå