RIP Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 jeg har ca 6hk i min, kanskje jeg må ønske meg noe mer trim til jul... hmm... Lenke til kommentar
volvot5 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 volvo 850 rekke5r 2,3 turbo intercooler 20v bsr chip justert turbo trykk 300hk 430nm Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ikke mine men familiens: 97 vw golf 3 cab med 1,6l 100hk 01 audi s4 2,7t 265hk 03 audi a4 1,8tq 163hk ingen trimmet. hadde en trimmet a6 før men etter at jeg totalvraka den så blir det lite trimming her i gården. Lenke til kommentar
borabora Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 ingen trimmet. hadde en trimmet a6 før men etter at jeg totalvraka den så blir det lite trimming her i gården. Har det så mye å si at man trimmer bilen. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har 10hk+ i min Johnson GT, har juster på en skrue så jeg får høyere trutall.. men detter er jo et bilforum så jeg kan nevne familiens BMW520i med 150hk/190nm, luftfilter og kansje chip kommer til våren.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Vel nå er bilen kjøpt .. får den til torsdag 125Hk/174Nm nei det er ikke en Vw eller Audi med 1,8litern .. det er en Mitsumubitshy med 1.8liter GDI Carisma hvis dere må vite det Toppfart nøyaktig 200KM/t 0-100 på nøyaktig 10sec mellomstor og lett bil Endret 13. desember 2003 av Kebab GUD Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 120 hester og 10 føll...topphastighet på skranglekassen er 140 km/t og tar 0-100 på tja, alt ettersom motoren går som den skal eller ikke og om det er bedritent vær. Men jeg slipper å gå og jeg kommer meg dit jeg skal, det er vel hoved poenget med biler? Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Audi 200 Turbo quattro 20v. Bytte map-sensor, chip, større turbo, større bensinpumpe, åpen eksos uten kat og k&n filter. Gir 300+hk ved 1.5 bar i ladetrykk. Cossie: Hvor mye veier bilen din? Min veier 1720 + 200kg fører og passasjer. Klokket min på 0-100 på 5.5sek med 18". Opel Rekord med 2.0 16v turbo (C20LET) ga 368,5hk på bakhjula med 1,3 bars turbotrykk. Ny turbo, nytt innsug, smidde råder, Electromotive Tec3 pluss en del flere modifikasjoner. Benken hos TS Motorteknikk (denne er streng!). Ikke min bil, men litt til sammenligning når man har en Audi med 1,5 bars trykk og litt over 300hk. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Ikke min bil, men litt til sammenligning når man har en Audi med 1,5 bars trykk og litt over 300hk. Hva er vitsen med å sammenligne 2 forskjellige motorer? Bare fordi de har samme turbo trykk, så har det ingenting å si om motoren, eller om hva som er best av Opel og Audi som du prøver å fremstille det som. Det er forskjell på motor volum, stempler, topper, kammer osv... Kan ikke sammenlignes Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 jeg har sykkel! Heldig du da, mine blir alltid stjålet Får håpe du ikke bor i nordnorge da, blir vist en stormfull vinter hehe, på med støtte-ski og piggdekk Lenke til kommentar
Bose Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) Toyota Mr2 86`mod. 1,6l på 124hk@6600rpm og 149nm @5200rpm sperre på 8000rpm 0-100 på 7,8s Endret 16. desember 2003 av Bose Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 (endret) 89/90 Sierra 2.9i 4x4 Ghia stv. i brun, anonym metallic farge med stålfelger. 0-100 9.2sek 1380kg egenvekt 229nm v/3000rpm 143hk v/4500rpm Endret 16. desember 2003 av Celsior Lenke til kommentar
M.H Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hele 64 HK (tror jeg). Er ikke sikker men vil mene å ha lest det et sted en gang. Men bilen er en Nissan Sunny 1,6 LX. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Audi 200 Turbo quattro 20v. Bytte map-sensor, chip, større turbo, større bensinpumpe, åpen eksos uten kat og k&n filter. Gir 300+hk ved 1.5 bar i ladetrykk. Cossie: Hvor mye veier bilen din? Min veier 1720 + 200kg fører og passasjer. Klokket min på 0-100 på 5.5sek med 18". Opel Rekord med 2.0 16v turbo (C20LET) ga 368,5hk på bakhjula med 1,3 bars turbotrykk. Ny turbo, nytt innsug, smidde råder, Electromotive Tec3 pluss en del flere modifikasjoner. Benken hos TS Motorteknikk (denne er streng!). Ikke min bil, men litt til sammenligning når man har en Audi med 1,5 bars trykk og litt over 300hk. Bra du ikke nevnte Flissundets lotto-rulle. Trykk er ikke synonymt med effekt. Det er masse, altså mye luft, og det er veldig stor forskjell på forskjellige turboer. Dersom jeg også setter i datasprut, bytter dysene og setter på en større turbo, kan jeg hente ut 450hk uten problem ved samme trykk som jeg kjører på nå. Justerer jeg derimot trykket opp til 2,5bar og bytter rådene mine, kan jeg hente ut ca. 600hk. Men det er da morsomt å høre om Opel-motorer også. De laget mye spennende før... Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Audi 200 Turbo quattro 20v. Bytte map-sensor, chip, større turbo, større bensinpumpe, åpen eksos uten kat og k&n filter. Gir 300+hk ved 1.5 bar i ladetrykk. Cossie: Hvor mye veier bilen din? Min veier 1720 + 200kg fører og passasjer. Klokket min på 0-100 på 5.5sek med 18". Opel Rekord med 2.0 16v turbo (C20LET) ga 368,5hk på bakhjula med 1,3 bars turbotrykk. Ny turbo, nytt innsug, smidde råder, Electromotive Tec3 pluss en del flere modifikasjoner. Benken hos TS Motorteknikk (denne er streng!). Ikke min bil, men litt til sammenligning når man har en Audi med 1,5 bars trykk og litt over 300hk. Er så sinnsykt latterlig med spånne utsagn synes jeg. DU hakke bilkunnskaper eller forståelse. Endret 17. desember 2003 av |SeVen| Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Stiller nok i mellomklassen når det gjelder effekt, men er storfornøyd med min 92' Audi 1,9TDi. Er chippa fra 90Hk/180Nm til 120Hk/270Nm. Ganske stor forskjell... Forbruket på 0.55 - 0.60l/mil på småkjøring og 0.48 - 0.52l/mil på langkjøring er heller ikke helt ille. 0-100 gidder jeg ikke teste. Toppfarta er også uaktuell å teste. Ingen vits i å plage den alderstegne herremannen fra Ingolstadt for mye... Skal jeg herje med bil så kjøper jeg heller en gammel Granada til vrakpantpris sammen med etpar kompiser og rævkjører denne på vinterlige bygdeveier. Masse morro i gammel bakhjulsdreven bil... Lenke til kommentar
Ronnyronny Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 97 Nissan Primera 2.0, 130hk, 9.60 på 0-100 km/t Lenke til kommentar
john_doe330 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Jeg har en Audi S4 Avant 94 mod. Har nå for tiden ca 330 hk og ca 470 nm Skifta til større turbo, chip, kamaksel og effekt anlegg!(+ Dump valve for å skåne turbo'n litt siden den orginale ikke er allverden) Kjører med 1.5 bar til vanlig, men kan lett få på 1.8 bar hvis det skulle være en jypling som vil teste seg mot stasjonsvogna med simo i bakruta! Neste blir større intercooler, større grenrør og et skikkelig luftfilter for ikke å glemme litt arbeid med "toppen"! Har kosta litt over 40k..... men er verdt det! Akkurat passe for en familiefar med kjerring og unger! PS! Klarer nå og dra ut "meteret" og drar vannvittig godt på 6'te giret fra 140 og opp til langt over 230......... 6 trinns kasse Sort skinn int. Mørke grønn met. Bose soundsystem Sort Skinn barnestol (til guttungen) Endret 1. januar 2004 av john_doe330 Lenke til kommentar
john_doe330 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 ikke mine men familiens:97 vw golf 3 cab med 1,6l 100hk 01 audi s4 2,7t 265hk 03 audi a4 1,8tq 163hk ingen trimmet. hadde en trimmet a6 før men etter at jeg totalvraka den så blir det lite trimming her i gården. Hei! Ville bare nevne at den S4'en har kanskje den mest "skuddsikre" motoren når det gjelder trimming!! Elektronikken til Audi har temp. følere både inn og ut fra motoren.. noe som resulterer i at den kutter ca 40 hk hvis det blir for mye avvik fra det akkseptable! Altså.... en topp bil å trimme! Jeg synes du burde kjøre på..... se hva den samme motoren gir i RS4!! Knall bil du har! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå