Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mange hester har du i din motor.


Robin Hood

Anbefalte innlegg

Audi 200 Turbo quattro 20v.

 

Bytte map-sensor, chip, større turbo, større bensinpumpe, åpen eksos uten kat og k&n filter. Gir 300+hk ved 1.5 bar i ladetrykk.

 

Cossie: Hvor mye veier bilen din? Min veier 1720 + 200kg fører og passasjer. Klokket min på 0-100 på 5.5sek med 18". :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Audi 200 Turbo quattro 20v.

 

Bytte map-sensor, chip, større turbo, større bensinpumpe, åpen eksos uten kat og k&n filter. Gir 300+hk ved 1.5 bar i ladetrykk.

 

Cossie: Hvor mye veier bilen din? Min veier 1720 + 200kg fører og passasjer. Klokket min på 0-100 på 5.5sek med 18". :D

Jeg har også en audi 200 ståenes, men jeg den er 10v. men chippet så den har 230 HK nå. Men jeg har bygd om fronten min til V8 front.

Lenke til kommentar
Hvordan har du chippet din? 10v har jo mekanisk innsprut...  :blink:

 

Og hvilken 10v er det snakk om? 165hk, 185hk eller 200hk... Hvilken årsmodell?

 

Det er jo uansett sjefsbiler da. Kjøre om kapp??  :D

Min er -86 modell, men usikker på hvor mye HK orginalt. Mener å huske at HK`ene i 200`ren ble mindre jo nyere de er, helt til de kom til -90 da 20v kom på markedet, den kom vel med 220 eller.no orgianlt ?! Min er akkurat ferdig med litt modifiseringer. Skifta alle bremser rundt om inkl. skiver og kaliptere, helt nye bilstein dempere m/fjører, ny servo pumpe (sabla dyr), nye vakumslanger, nye felger (215/45/17, Compomotive), nye drev i soltaket, ny lykt. Ellers er bilen helt orginal og har trillet 147 000. Den er som ny da det var en gammel kar som hadde den før meg, han hadde ikke brukt den på 7 år da jeg overtokk den. Så endel ting må skiftes ut, skal begynne på foringer osv.. nå.

 

Bilen har:

Klimaanlegg

servo

el speil

el stoler

el takluke

kjørecomputer

og er seff. quattro :)

varmer i setene

el ruter bak og foran

Turbotrykk måler

hm... da kommer jeg ikke på mer "utstyr"

 

Bilen har 0 rust nå, har pusset ned alt så er ikke en eneste rustflekk på den, som jeg har funnet, men er nok litt overflate rust noen mørke steder.

 

Driver å lure på om jeg skal lage 3" eksosanlegg på den med ei DIGER potte bak, men vet ikke om det blir problemer med turbo osv.. da.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

har en 87 mod audi 100 2,2 10v

det er bytta dyser, kamaksling, porta, ny\større mengde måler, kn filter, justert opp veiv, smidde stempler, ny forstilling (koni just)mm, :thumbup:

 

det kommer Turbo snart + litt anna snax :devil:

 

vet ikke hvor mye hester men det sparker fra kan du si.

interiøret er originalt men der er el speil og vinduer men desverre ikke qatro :scared:

 

ny lakk og rute på torsdag

 

bilen var en gave fra besteforeldra mine :blush:

 

Og den bærer navn Sandra :love:

 

 

hviss der er noen som kan si meg ca hor mye hest jeg har så bare spytt ut.

Endret av ijerku
Lenke til kommentar

Bra du er ærlig Åsmund. :)

 

Seven: Da husker du litt feil. Den kom først med 165hk, samme motor som i A100 turbo. Så kom den med 185hk, som din har, og så tilslutt med 200hk i exclusive utgaven i 89-90. Så kom 20v med, riktig, 220hk.

 

Men jeg lurer fortsatt på hvordan du har kunnet chippe bilen din med mekanisk innsprut... :) Ellers høres det jo ut som en veldig bra bil.

Lenke til kommentar
Bra du er ærlig Åsmund. :)

 

Seven: Da husker du litt feil. Den kom først med 165hk, samme motor som i A100 turbo. Så kom den med 185hk, som din har, og så tilslutt med 200hk i exclusive utgaven i 89-90. Så kom 20v med, riktig, 220hk.

 

Men jeg lurer fortsatt på hvordan du har kunnet chippe bilen din med mekanisk innsprut... :) Ellers høres det jo ut som en veldig bra bil.

Gammel audi har en form for mellomting mellom Mekanisk og elektronisk insprut. Mener den heter k-jet e-tronic eller.no husker ikke. Men er "hjerne" på den. 230 HK er MAX hva innspruten klarer, kan kjøre på mere trykk, men da raserer antaglig motoren fordi den får for mager blanding og går varm.

Lenke til kommentar
Noe modifiseringer i fremtiden på din S3 da ? 1.8T 210 HK orginalt sant ?

 

Er det sant at s3 har en sånn "jalla" quattro system ? Hørt at de har en spesiell veske i systemet som fryser til å gjør at du har diff osv..

Er jo gjort litt med den da..... ;)

Chip, kaldluftfilter, dump.

OZ Racing skrudde 18" med Yokohama gateslicks.

Hvite baklykter. Har chroma S speil og blinklys fra den nye typen A3/A4 liggendes hjemme.

Og litt anlegg fra Boraen. :devil:

Lenke til kommentar
Er jo gjort litt med den da.....  ;)

Chip, kaldluftfilter, dump.

OZ Racing skrudde 18" med Yokohama gateslicks.

Hvite baklykter. Har chroma S speil og blinklys fra den nye typen A3/A4 liggendes hjemme.

Og litt anlegg fra Boraen.  :devil:

nice ! Bilder ?

Se i signaturen. ;)

Men ikke fått lagt ut de nyeste bildene, de som ligger der er fra tidlig i sommer.

Har oxo GReddy Turbotimer.

 

Angående Haldex-en står det mer her....

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s...15&pagenumber=1

 

spesielt på side 2.

Det som er "jalla"/kjedelig er måten det er satt opp på.

Lyst på boks som kan regulere hvor mye som trekkes foran og bak, men dyrt.... :(

Lenke til kommentar

Har bare ca 95 hester i min laguna Stasjonsvogn :(

Men har montert Efektanlegg Ca 10%

Montert Greenfilter ca 7%

Chip kommer forhåpentligvis til sommeren. 10/15% :D

 

Så den ligger vel på en rundt 100+ hester idag.

Senket og Gul Koni rundt hele.

Sota ruter rundt hele.

17" felger på sommeren :D

 

Men har lyst på turbo :D hmm men trenger donorbil :D Volvo 460Turbo

 

En helt kul Familie bil :D med masse plass.

Endret av win_xp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...