Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mange hester har du i din motor.


Robin Hood

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Audi 200 Turbo quattro 20v.

 

Bytte map-sensor, chip, større turbo, større bensinpumpe, åpen eksos uten kat og k&n filter. Gir 300+hk ved 1.5 bar i ladetrykk.

 

Cossie: Hvor mye veier bilen din? Min veier 1720 + 200kg fører og passasjer. Klokket min på 0-100 på 5.5sek med 18". :D

Opel Rekord med 2.0 16v turbo (C20LET) ga 368,5hk på bakhjula med 1,3 bars turbotrykk. Ny turbo, nytt innsug, smidde råder, Electromotive Tec3 pluss en del flere modifikasjoner. Benken hos TS Motorteknikk (denne er streng!).

 

Ikke min bil, men litt til sammenligning når man har en Audi med 1,5 bars trykk og litt over 300hk. :D

Lenke til kommentar
Ikke min bil, men litt til sammenligning når man har en Audi med 1,5 bars trykk og litt over 300hk. :D

Hva er vitsen med å sammenligne 2 forskjellige motorer? Bare fordi de har samme turbo trykk, så har det ingenting å si om motoren, eller om hva som er best av Opel og Audi som du prøver å fremstille det som. Det er forskjell på motor volum, stempler, topper, kammer osv... Kan ikke sammenlignes

Lenke til kommentar
Audi 200 Turbo quattro 20v.

 

Bytte map-sensor, chip, større turbo, større bensinpumpe, åpen eksos uten kat og k&n filter. Gir 300+hk ved 1.5 bar i ladetrykk.

 

Cossie: Hvor mye veier bilen din? Min veier 1720 + 200kg fører og passasjer. Klokket min på 0-100 på 5.5sek med 18". :D

Opel Rekord med 2.0 16v turbo (C20LET) ga 368,5hk på bakhjula med 1,3 bars turbotrykk. Ny turbo, nytt innsug, smidde råder, Electromotive Tec3 pluss en del flere modifikasjoner. Benken hos TS Motorteknikk (denne er streng!).

 

Ikke min bil, men litt til sammenligning når man har en Audi med 1,5 bars trykk og litt over 300hk. :D

Bra du ikke nevnte Flissundets lotto-rulle. ;)

 

Trykk er ikke synonymt med effekt. Det er masse, altså mye luft, og det er veldig stor forskjell på forskjellige turboer.

 

Dersom jeg også setter i datasprut, bytter dysene og setter på en større turbo, kan jeg hente ut 450hk uten problem ved samme trykk som jeg kjører på nå.

 

Justerer jeg derimot trykket opp til 2,5bar og bytter rådene mine, kan jeg hente ut ca. 600hk.

 

Men det er da morsomt å høre om Opel-motorer også. ;) De laget mye spennende før...

Lenke til kommentar
Audi 200 Turbo quattro 20v.

 

Bytte map-sensor, chip, større turbo, større bensinpumpe, åpen eksos uten kat og k&n filter. Gir 300+hk ved 1.5 bar i ladetrykk.

 

Cossie: Hvor mye veier bilen din? Min veier 1720 + 200kg fører og passasjer. Klokket min på 0-100 på 5.5sek med 18". :D

Opel Rekord med 2.0 16v turbo (C20LET) ga 368,5hk på bakhjula med 1,3 bars turbotrykk. Ny turbo, nytt innsug, smidde råder, Electromotive Tec3 pluss en del flere modifikasjoner. Benken hos TS Motorteknikk (denne er streng!).

 

Ikke min bil, men litt til sammenligning når man har en Audi med 1,5 bars trykk og litt over 300hk. :D

Er så sinnsykt latterlig med spånne utsagn synes jeg.

 

DU hakke bilkunnskaper eller forståelse.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Stiller nok i mellomklassen når det gjelder effekt, men er storfornøyd med min 92' Audi 1,9TDi. Er chippa fra 90Hk/180Nm til 120Hk/270Nm. Ganske stor forskjell...

 

Forbruket på 0.55 - 0.60l/mil på småkjøring og 0.48 - 0.52l/mil på langkjøring er heller ikke helt ille.

 

0-100 gidder jeg ikke teste. Toppfarta er også uaktuell å teste. Ingen vits i å plage den alderstegne herremannen fra Ingolstadt for mye...

 

Skal jeg herje med bil så kjøper jeg heller en gammel Granada til vrakpantpris sammen med etpar kompiser og rævkjører denne på vinterlige bygdeveier.

Masse morro i gammel bakhjulsdreven bil...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en Audi S4 Avant 94 mod.

Har nå for tiden ca 330 hk og ca 470 nm :devil:

Skifta til større turbo, chip, kamaksel og effekt anlegg!(+ Dump valve for å skåne turbo'n litt siden den orginale ikke er allverden)

Kjører med 1.5 bar til vanlig, men kan lett få på 1.8 bar hvis det skulle være en jypling som vil teste seg mot stasjonsvogna med simo i bakruta!

Neste blir større intercooler, større grenrør og et skikkelig luftfilter for ikke å glemme litt arbeid med "toppen"!

Har kosta litt over 40k..... men er verdt det!

Akkurat passe for en familiefar med kjerring og unger!

 

PS! Klarer nå og dra ut "meteret" :dribble: og drar vannvittig godt på 6'te giret fra 140 og opp til langt over 230......... :thumbs:

 

6 trinns kasse

Sort skinn int.

Mørke grønn met.

Bose soundsystem

Sort Skinn barnestol (til guttungen)

Endret av john_doe330
Lenke til kommentar
ikke mine men familiens:

97 vw golf 3 cab med 1,6l 100hk

01 audi s4 2,7t 265hk

03 audi a4 1,8tq 163hk

ingen trimmet.

hadde en trimmet a6 før men etter at jeg totalvraka den :cry: så blir det lite trimming her i gården. :thumbdown:

Hei!

 

Ville bare nevne at den S4'en har kanskje den mest "skuddsikre" motoren når det gjelder trimming!! Elektronikken til Audi har temp. følere både inn og ut fra motoren.. noe som resulterer i at den kutter ca 40 hk hvis det blir for mye avvik fra det akkseptable! Altså.... en topp bil å trimme! Jeg synes du burde kjøre på..... se hva den samme motoren gir i RS4!! Knall bil du har! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...