Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mange hester har du i din motor.


Robin Hood

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

her ikke bil .. men jeg får vel komme med den eneste bilen i huset jeg kjører .. mormora mi sin yaris :thumbs:

 

den har 90Hk/123Nm, den er heeeeeelt orginal 1.3liter power!

for vel ta bilen jeg ikke for lov til å se på engang da

den har 170Hk/230Nm, den er også helt orginal (kompressor fra fabrikk)

 

:ermm: får vel nesten dra å se litt etter en bil for meg

Lenke til kommentar

Ford Mustang 1991 mod. Ca 240hk og 440Nm. K&N luftfilter, ramair inntak, justert frem tenning. Kostet meg drøyt 400kr for filteret, ramair inntaket er selvlaget. Når jeg får solgt litt aksjer til våren, så blir det x-pipe eksosanlegg, 65mm throttlebody og fjerning av air silencer. Burde gi ca. 30hk og 40Nm ekstra. Dette koster meg døryt 5000,-

Lenke til kommentar
her ikke bil .. men jeg får vel komme med den eneste bilen i huset jeg kjører .. mormora mi sin yaris :thumbs:

 

den har 90Hk/123Nm, den er heeeeeelt orginal 1.3liter power!

Det er ikke helt sant. Dersom det er årsmodellen du snakker om, så er det 86 hester og 122 nm.

 

Vi har en Yaris 1.0 -"Remabil". De går ikke spesielt bra, de veier lite, men effekten er heller laber. 1,3 er litt bedre, men en T-sport ville ha vært å foretrekke. Uansett, trekker 1. gir til 49 km/t på den digitale måleren!

Lenke til kommentar

1986 Ford Scorpio 2.0i CL, helt original motor med 115hk og 160Nm. (husker ikke respektive rpm)

 

Nå bør det sies at tenninga ikke er 100% riktig (sannsynligvis litt for mye fortenning. Hører både tenningsbank og ettertenning i eksosanlegget :dontgetit:, men dersom jeg stiller tenninga tilbake dit den skal være går motoren mye dårligere. Da høres det også ut som rene skuddvekslingen fra ville vesten når du kommer kjørende) og at motoren bruker endel olje.

Lenke til kommentar

har ca 114HK ved X turtall osv.

Ford Sierra 2.3 Ghia (V6) -84

Første bilen min, og eneste til nå.

OK bil, skal ikke klage for jeg fikk den for 0,- av fadern :p

 

Har ikke gjort noe serlig med den bortsett fra Høyttalere, subb osv.

 

Er det noe jeg kan/bør gjøre med den for å få lit mer P0wah ut?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Ford Mustang 1991 mod. Ca 240hk og 440Nm. K&N luftfilter, ramair inntak, justert frem tenning. Kostet meg drøyt 400kr for filteret, ramair inntaket er selvlaget. Når jeg får solgt litt aksjer til våren, så blir det x-pipe eksosanlegg, 65mm throttlebody og fjerning av air silencer. Burde gi ca. 30hk og 40Nm ekstra. Dette koster meg døryt 5000,-

Mustang er bra bil!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...