Redaksjonen. Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Tesla tilbyr eierne av innstegsmodellen mer rekkevidde fra bilens skjerm.Nå kan Tesla-eierne kjøpe mer rekkevidde rett i bilen Lenke til kommentar
Populært innlegg Tore Rosander Skrevet 9. november 2016 Populært innlegg Del Skrevet 9. november 2016 Ganske sleipt egentlig, du har jo allerede kjøpt hele batteriet, så skal du betale en gang til? 10 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Da Intel prøvde seg på noe lignende for en fem års tid siden ble det ikke akkurat møtt med unison begeistring .. ("Kjøp et kodekort og frigjør mer krefter i din Pentium CPU.") 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Dette blir GARANTERT ikke hacket, absolutt ikke... 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Såvidt jeg har hørt har lignende greier eksistert på lastebiler lenge, men da kjøp av ekstra krefter (ikke større tank). Forenkler jo produksjon/vedlikehold/logistikk en del om en kan operere med en fysisk modell overalt og heller gjøre endringer via programvare for å oppnå ulike priser (på samme fysiske vare) ut til kundene. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Dette blir GARANTERT ikke hacket, absolutt ikke... Dette vil i så fall lett oppdages ved service hos Tesla, og da ryker garantert garantien. Kanskje ikke så smart når man har kjøpt en så dyr bil. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Ganske sleipt egentlig, du har jo allerede kjøpt hele batteriet, så skal du betale en gang til? Du betaler jo ikke en gang til. Du har ikke betalt like mye som de som betalte for full kapasitet i utgangspunktet. 4 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Spennende :-) Men kjøper man den ekstra kapasiteten for godt eller får man frigjort restkapasiteten for et forholdsvis lite beløp for et begrenset tidsrom? Liksom bensinkannen i bagasjerommet når tanken er i ferd med å bli tom? Begge varianter er vel tenkelig. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Dette må være det drøyeste jeg har hørt på bilfronten på mange år. For en kundeforakt. 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Vente til garanti går ut, hacke og selg den med ekstra rekkevidde 3 Lenke til kommentar
YHGNDH2G Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Ganske sleipt egentlig, du har jo allerede kjøpt hele batteriet, så skal du betale en gang til? Det har blitt gjort lignende før med bil motorer som er strupetak for å passe inn i diverse prisklasser. Samme har skjedd med prosessorer også Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 • http://www.sdsusa.com/support/dictionary/g/ Golden Screwdriver: In the old days when a customer ordered the smallest mainframe in a range IBM had the option of shipping a machine with a bigger processor and more memory but with software which prevented the extra power and storage being exploited. If the customer at a later date wanted an upgrade then an engineer would arrive with his golden screwdriver and erase the code which was slowing down the machine. The result was a more powerful machine and a huge invoice for the upgrade. 3 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Ganske sleipt egentlig, du har jo allerede kjøpt hele batteriet, så skal du betale en gang til? Du betaler jo ikke en gang til. Du har ikke betalt like mye som de som betalte for full kapasitet i utgangspunktet. Synes IKEA kan begynne med samme stategi, selge 10pk AA batterier hvor man kun får brukt 8. Ønsker man å benytte seg av de to siste må man ringe inn til IKEA å betale for å benytte seg av de to siste... 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) Synes IKEA kan begynne med samme stategi, selge 10pk AA batterier hvor man kun får brukt 8. Ønsker man å benytte seg av de to siste må man ringe inn til IKEA å betale for å benytte seg av de to siste... Så lenge prisen for de åtte batteriene er lavere enn prisen for åtte andre batterier så er jo det helt greit. Da slipper man jo også dra ut å kjøpe to batterier hvis man plutselig skulle få behov for to batterier. Men det er ganske klart at løsningen til Tesla er ganske midlertidig. De vil trolig slutte å selge 60 kWh versjonen av Model S innen noen måneder. (Senest når Model 3 kommer på markedet, i midten av 2017.) De har jo allerede sluttet å selge 60 kWh versjonen av Model X. Endret 9. november 2016 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Fosilbiler leveres jo også med elektronisk begrensning av motorkraft, så dette er på ingen måter sleipt. Man kjøper en billigere bil og har muligheten til å oppgradere ved behov. Skulle gjerne ha fjernet sperren på diesel bilen min og fått de 50 ekstra hestene jeg ikke hadde råd til da bilen var ny.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Må si jeg fikk litt avsmak av Tesla her nå. Skal bilen man har kjøpt for vanvittige summer nå bli til en slags møkka-app hvor man skal lures til å gjøre in-app-purchases for hver ting man vil gjøre? 1 Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Synes ikke noe om dette. Hvorfor skal eiere måtte betale så store summer for å utnytte kjøretøyet de allerede har betalt store summer for ? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Synes IKEA kan begynne med samme stategi, selge 10pk AA batterier hvor man kun får brukt 8. Ønsker man å benytte seg av de to siste må man ringe inn til IKEA å betale for å benytte seg av de to siste... Så lenge prisen for de åtte batteriene er lavere enn prisen for åtte andre batterier så er jo det helt greit. Da slipper man jo også dra ut å kjøpe to batterier hvis man plutselig skulle få behov for to batterier. Men det er ganske klart at løsningen til Tesla er ganske midlertidig. De vil trolig slutte å selge 60 kWh versjonen av Model S innen noen måneder. (Senest når Model 3 kommer på markedet, i midten av 2017.) De har jo allerede sluttet å selge 60 kWh versjonen av Model X. Pris er ikke relevant. Hvis det selges 1 million batterier i året blir det dårlig butikk å produsere 20% uten å vite om de blir solgt? 1 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Forstår ikke misnøyen.. Man får en rabatt for å kjøpe en mindre motor. Man kan så enkelt øke til større motor ved behov, det koster ikke noe mer en å kjøpe stor motor i utgangspunktet. Eks. I dag pendler jeg 50km til jobb og trenger da kun minste og billigste motoralternativ. Så får jeg ny jobb et annet sted og trenger mer rekkevidde. Da kan man oppgradere, i stedet for å måtte kjøpe ny bil. 3 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Fosilbiler leveres jo også med elektronisk begrensning av motorkraft, så dette er på ingen måter sleipt. Man kjøper en billigere bil og har muligheten til å oppgradere ved behov. Skulle gjerne ha fjernet sperren på diesel bilen min og fått de 50 ekstra hestene jeg ikke hadde råd til da bilen var ny.. Du blander her med avgifter.. Utstyret som trengs for å få effekten, har du allerede fått og betalt for. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå