AnonymDiskusjon Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Har i noen måneder nå kasta opp (all usunn) mat jeg har fått i meg. Alltid vært veldig kroppsfokusert, men dette er altså nytt. Og det funker. Men antar det ikke er risikofritt. Har ikke egentlig lyst til å fortsette, men har ikke lyst til å risikere noe fett på kroppen heller. Hjelp! Anonymous poster hash: a37b0...9a2 Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Kontakt psykolog. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Og det er der er en usunn tankegang. Vi kan vel være enige om at du har en patologisk spiseforstyrrelse. Hvis du ikke klarer å slutte på egen hånd, kontakt din fastlege først, som henviser deg videre. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Ta en tur til fastlegen så får du en henvisning til DPS, de har gode råd og kan henvise deg videre til spesialister på spiseforstyrrelser hvis de ikke kan hjelpe. Hvis du ikke har lyst til å fortsette og ikke lyst til å få fett på kroppen så er den enkle løsningen å slutte å spise usunn mat. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Vesentlige fysiske virkninger av å kaste opp mat over tid: - Magesyren ødelegger tennene. Skallfasetter eller kroner er ikke uvanlig for mennesker med denne lidelsen. - Kroppen mister viktige elektrolytter, som kan føre til hjertestans. De psykiske virkningene kjenner du kanskje allerede, som tendens til sosial isolasjon og skamfølelse over det du gjør. Situasjonen din skyldes at du har "fått ting på hjernen". Det er dessverre ikke bare å kontakte lege/psykolog, og så blir du frisk i en fei. Slike lidelser har ofte en sammensatt årsakssammenheng som det kan ta lang tid å nøste opp i. Men det tar enda lenger tid om du utsetter å ta tak i problemet. Hvis jeg oppfatter deg rett, så er dette noe du gjør bare når du spiser usunn mat. Du koser deg med maten, så får du dårlig samvittighet etterpå, fordi du frykter å legge på deg. I så fall er det to forhold å ta tak i her: 1. Hvorfor har du så sterkt behov for å kose deg med usunn mat? 2. Hvorfor har du et anstrengt forhold til et normalt og sunt nivå av kroppsfett? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Hva med å kun spise "sunn" mat? Lenke til kommentar
jegeringenhvemerdu Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) . Endret 13. november 2016 av bleue Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Takk for råd til alle sammen. Å bare spise sunt er det jeg vil gå for. Føler meg ofte svimmel og har besvimt et par ganger etter trening. Ingen vet om dette. Som Horten Marker skriver skammer jeg meg og vil slutte. Har en dårlig følelse. Anonymous poster hash: a37b0...9a2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 Horten Market: Til spørsmålene dine har jeg ikke noen gode svar egentlig. Jeg har en dyp forakt for fett på egen kropp(bryr meg ikke om andre har det) og føler meg fantastisk når det ikke er stort annet enn hud å ta i. Det med usunn mat økte veldig sammen med oppkastinga. Da spilte det liksom ikke så stor rolle sålenge det kom opp igjen, og i tillegg får jeg en utrolig stor mestring følelse når jeg har "tømt" meg. Vanskelig å beskrive. Men takk for seriøst svar uansett. Anonymous poster hash: a37b0...9a2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Jeg henger på mange rare nettsider og på den ene så er det blant annet bilder av døde menneser (besøker veldig sjeldent denne siden, er faktisk som oftest altfor sterk kost for meg) som har dødd på forskjellige måter. Jeg kommer aldri til å glemme denne ene jenta, som hadde rett og slett spist seg til døde. Hun så supergravid ut, tynne armer, ben, alt så normalt eller tynt ut, men magen hennes var enorm. Hun ble funnet ved toalettet helt naken. Magen hennes hadde sprengt og hun hadde dødd en mest sannsynlig veldig smertefull død. Ikke end opp som henne, be om hjelp nå. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 De psykiske virkningene kjenner du kanskje allerede, som tendens til sosial isolasjon og skamfølelse over det du gjør.I og med at trådstarter tydeligvis er ganske tynn kan man jo legge til at sult og lav metabolisme fører til nedsatte kognitive evner, inkludert konsentrasjonsvansker, "tåkete" kognisjon, som igjen reduserer evnen til impulskontroll og emosjonsregulering, slik at følelser blir sterkere og impulser mer forlokkende. Over lang tid kan en del kognitive svekkelser bli mer permanente. Vi er også satt sammen slik at hvis vi sulter, så tenker vi på mat, og har lettere for å forbinde ting vi ser med mat, og selvsagt får veldig lyst til å spise mat. Det er en overlevelsesmekanisme, men i dette tilfellet bidrar det til å gjøre alt mye, mye vanskeligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå