torest Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Canadisk rederi sparer tonnevis med drivstoff på å tilpasse containerskip for sakte fart.Bytter baug og propeller – sparer 18 prosent drivstoff Lenke til kommentar
69YFTEVJ Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 TU kan jo se litt på denne: http://www.skipsrevyen.no/enova-stottet-propell-ubehagelig-naer-patentert-losning/ Lenke til kommentar
00ZLRD85 Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Hvor mye sparer de på ved å gå ned fra 25 til 15 knop? Må vel være mye mere enn 18% vel? Går utfra at de 18% spares inn ved endring i design på propell og baug i 15 knops fart og kommer i tillegg til de som er spart inn ved å senke farten? 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Hvis de går ned fra 25 til 15 knop, så regner jeg med at en flåte på 15 skip må oppgraderes til 25 for å kunne frakte like mye per tidsenhet. Greit nok at de sparer drivstoff, men hvor mye koster det å ha flere skip? Hvis dette blir en generell trend for alle større skip så skulle man jo tro at det måtte tilsvarende flere skip på verdenshavene. Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Hvis de går ned fra 25 til 15 knop, så regner jeg med at en flåte på 15 skip må oppgraderes til 25 for å kunne frakte like mye per tidsenhet. Greit nok at de sparer drivstoff, men hvor mye koster det å ha flere skip? Hvis dette blir en generell trend for alle større skip så skulle man jo tro at det måtte tilsvarende flere skip på verdenshavene. Årsaken til at de senker farten er ikke primært for å spare drivstoff, men fordi det nå er mindre last og en overkapasitet i markedet. Alternativet er å legge båter i opplag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå