espentro Skrevet 9. november 2016 Del Skrevet 9. november 2016 Hei! Har kjøpt en leilighet, og selger tilbyr å la hjemmekinoanlegget stå. Det er noen år gammelt, og jeg er ikke selv i stand til å vurdere verdien på det, derfor vender jeg hit for hjelp. Systemet er som følger: Pioneer SC-LX57 7.1 Gallo Nucleus Micro Ti med TR-1 sub 2 stk. Gallo Nucleus Micro SE, JVC DLA X-3 Euroscreen Diplomat React 2.1 tab-tension motorisert lerret Euroscreen RF Autolink kit Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Vel, nypris alt dette er ca 80,0000 kr. https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=80434561 Yamaha Z9, nypris 45,000kr selges for 10,000kr. Verdi synker dramatisk på grunn av mangel på hdmi-porter. 4K er på full vei inn og jeg tror et tilsvarende dramatisk prisfall kommer for spesielt projektorer, de gjør mye mer nytte av 4K enn tvskjermer.. Receiveren har 4K-oppskalering, det er jo positivt JVC DLA X-3 ble lansert som den rimeligste 3D-projektoren. Det kan være du trenger ekstrautstyr (elektroniske briller og IR-sender) for å bruke den i 3D.Hadde det vært en dedikert 2D-projektor ville bildekvaliteten sannsynligvis vært bedre, hvis du ikke skal bruke 3D så kan den funksjonen være en ulempe og ikke en fordel.Når du tester projektorer så bør du teste i mørke partier, det er der du ser forskjell på gode og mindre gode projektorer. F.eks. mines of moria i LOTR 1 eller slaget i helms deep i LOTR 2. "Alle" projektorer ser bra ut i lyse scener En person i nærheten gav nylig bort et 5.1 surround-anlegg, nypris på 15-20,000kr. Jeg hentet det og tenker å gi det til en slektning, det låter bra og er ingenting galt med.Det koster ikke mye å få kinolyd hjemme, på bruktmarkedet får du det kastet etter deg, noen ganger gratis Om du skal by og hvor mye avhenger av hvor giret du er på det. Musikk låter vanligvis best i stereo. Surround gir mer innlevelse i film og spill. Ta en tur innom hifiklubben eller lignende og spør om å få demo av anlegg til ca 15,000kr, gjerne et stereoanlegg.Så sammenligner du med anlegget du er blitt tilbudt. Det gir deg en pekepinn på hvor mye anlegget er verdt.Det samme kan du gjøre med projektoren :-)Jeg ville absolutt vurdert å kjøpe dette, det er god sjanse for at du kan få en god pris for det.Ledninger bør du nesten få med gratis, de er såpass billige fra Kina. Tommelregel er at dess dyrere kablene er dess dårligere låter anlegget i forhold til alternative oppsett i samme prisklasse Påkostede kabler ser jeg på som nedgradering av anlegg. Har du problemer med støy er det beste å fjerne støykilden. Endret 12. november 2016 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
espentro Skrevet 20. november 2016 Forfatter Del Skrevet 20. november 2016 Vel, nypris alt dette er ca 80,0000 kr. https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=80434561 Yamaha Z9, nypris 45,000kr selges for 10,000kr. Verdi synker dramatisk på grunn av mangel på hdmi-porter. 4K er på full vei inn og jeg tror et tilsvarende dramatisk prisfall kommer for spesielt projektorer, de gjør mye mer nytte av 4K enn tvskjermer.. Receiveren har 4K-oppskalering, det er jo positivt JVC DLA X-3 ble lansert som den rimeligste 3D-projektoren. Det kan være du trenger ekstrautstyr (elektroniske briller og IR-sender) for å bruke den i 3D. Hadde det vært en dedikert 2D-projektor ville bildekvaliteten sannsynligvis vært bedre, hvis du ikke skal bruke 3D så kan den funksjonen være en ulempe og ikke en fordel. Når du tester projektorer så bør du teste i mørke partier, det er der du ser forskjell på gode og mindre gode projektorer. F.eks. mines of moria i LOTR 1 eller slaget i helms deep i LOTR 2. "Alle" projektorer ser bra ut i lyse scener En person i nærheten gav nylig bort et 5.1 surround-anlegg, nypris på 15-20,000kr. Jeg hentet det og tenker å gi det til en slektning, det låter bra og er ingenting galt med. Det koster ikke mye å få kinolyd hjemme, på bruktmarkedet får du det kastet etter deg, noen ganger gratis Om du skal by og hvor mye avhenger av hvor giret du er på det. Musikk låter vanligvis best i stereo. Surround gir mer innlevelse i film og spill. Ta en tur innom hifiklubben eller lignende og spør om å få demo av anlegg til ca 15,000kr, gjerne et stereoanlegg. Så sammenligner du med anlegget du er blitt tilbudt. Det gir deg en pekepinn på hvor mye anlegget er verdt. Det samme kan du gjøre med projektoren :-) Jeg ville absolutt vurdert å kjøpe dette, det er god sjanse for at du kan få en god pris for det. Ledninger bør du nesten få med gratis, de er såpass billige fra Kina. Tommelregel er at dess dyrere kablene er dess dårligere låter anlegget i forhold til alternative oppsett i samme prisklasse Påkostede kabler ser jeg på som nedgradering av anlegg. Har du problemer med støy er det beste å fjerne støykilden. Mange takk for utfyllende svar! kom frem til av vi kjøper lyden, men lar prosjektoren gå for denne gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå