Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal jeg vente på følelsene?

Anbefalte innlegg

Jeg traff en fyr jeg ble veldig tiltrukket av på en fest og det endte opp med at jeg tok han med hjem til meg på slutten av kvelden. Morgenen etter lå vi å så på serier sammen før vi utvekslet kontaktinformasjon og han måtte dra. Etter dette møtte vi hverandre et par ganger i løpet av uka og har snakket masse sammen, men uten å dra hjem til noen av oss etterpå. Jeg trives veldig godt i hans selskap, han lukter godt, er morsom, er på et bra sted i live og vi snakker om å møtes igjen.

Men, det er ganske klart for meg at jeg ikke er forelsket i han og at selv om han er min type utsendemessing så føler jeg heller ikke den samme sterke fysiske tiltrekningen fra festen nå. 

Hvor lenge er det fornuftig å fortsette å treffe han for å se om jeg utvikler noen følelser eller ikke? Bør jeg snakke med han om hvor jeg står? Vil det hjelpe å ligge med han igjen for å finne ut hvor jeg står? 

Jeg har lyst å gi han en fair sjanse siden jeg var så tiltrukket og trives godt med han, men ønsker jo heller ikke å "lure" han eller gi han falske forhåpninger.

Anonymous poster hash: dd331...e82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg traff en fyr...

Du bør ta det, for det det er: en fasinasjon. Alle er litt mystisk og spennende når man møter noen for første gang, frem til de ikke er det lenger. Noen klarer å være mystisk å spennende lengre som stadig byr på overraskelser, andre er som en barnebok man blir ferdig med på 5 minutter. MEN til syvende og sist vil fasinasjonen begynne å ebbe ut på et tidspunkt, og i løpet av den perioden (med tanke på potensielle langtidsforhold) finnet noe annet som fortsatt binder dere sammen på et hvis. Er det noe der du liker godt med han, vil følelsene for en eventuell forelskelse komme av seg selv tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Vil det hjelpe å ligge med han igjen for å finne ut hvor jeg står? 

I sympati med denne mannen, så sier jeg ja. :D 

Jeg har hørt det bli sagt at jenter lettere blir knyttet etter sex. Vet ikke om dette stemmer.

Ellers tenker jeg at du forventer litt for mye litt for tidlig. Unntaket hadde vært om du ikke likte han. Om du liker han ser jeg ingen grunn til å ikke fortsette å tilbringe tid med han? 

Dessuten - må det alltid være det ene eller det andre? Må det være den store forelskelsen? Kan ikke folk være sammen uten at det nødvendigvis skal konformere til en eller annen forhåndsdefinert standard eller forventning?

Alle ganger jeg har vært skikkelig forelsket i noen har det tatt tid før følelsene kom. :) 

Lenke til kommentar
Hvor lenge er det fornuftig å fortsette å treffe han for å se om jeg utvikler noen følelser eller ikke?

Så lenge som både du og han ønsker. Dersom dere begge er komfortable med situasjonen så kan det være lurt å la følelsene få tid til å utvikle seg. Og skulle det være noe som føles ukomfortabelt, ta det opp og diskuter det med partneren, så får dere avgjøre hva dere ønsker å gjøre videre.

En forelskelse er noe som kan vare fra så kort som 5 sekunder til noen måneder. Det er uansett en midlertidig tilstand som alle vil oppleve at går over. Selve kjærligheten til en annen person er noe som bygger seg opp over tid og ved å dele opplevelser og erfaringer sammen. Når og hvordan det skjer er helt individuelt. Det er også fullt mulig, og kanskje vanlig(?) å oppleve at man forelsker seg i partneren på ny igjen med tilfeldige mellomrom. Opplevd det noen ganger selv. :)

Bør jeg snakke med han om hvor jeg står?

Åpenhet og kommunikasjon er viktig, så ja. Når du bør gjøre det er litt mer opp til din egen vurdering. Èn uke er tilnærmet ingen tid, dere har nesten nettopp møttes, så det er vel ikke noe som må tas opp umiddelbart. Jeg ville nok ventet litt til for å se hvordan følelsene utvikler seg, og dersom det ikke er noen endring så ville jeg nok vurdert å diskutere det for å se hva han tenker om saken. Ikke noe poeng i å skape potensiell usikkerhet uten at det er nødvendig.

Vil det hjelpe å ligge med han igjen for å finne ut hvor jeg står?

Nå kan det være andre har annerledes erfaring med det og opplever følelser på en annen måte, men jeg vil absolutt si nei til denne saken. For meg føles det helt galt å skulle bruke sex som en relasjonsbygger. Sex burde være et biprodukt av en god relasjon mellom to personer. Ikke noe man bruker for å skape en relasjon til en annen person.

Personlig føler jeg også at det er en såpass intim handling at det automatisk vil skapes viss en tilknytning til den man har hatt sex med, uansett opprinnelig intensjon. Derfor er jeg sterkt mot alt av ONS. Men det er meg, og har forståelse for at andre kanskje har en annen oppfatning som jeg ikke er enig i.

Dessuten - må det alltid være det ene eller det andre? Må det være den store forelskelsen? Kan ikke folk være sammen uten at det nødvendigvis skal konformere til en eller annen forhåndsdefinert standard eller forventning?

Alle ganger jeg har vært skikkelig forelsket i noen har det tatt tid før følelsene kom. :)

Veldig enig i de tingene du trekker frem her. Det er nettopp det som er det store problemet for moderne samliv og relasjonsbygging. Folk har alt for mange og for store forventninger til hvordan et forhold skal være, hva det skal inneholde, og hvordan det skal få deg til å føle deg.

Det jages etter større, bedre, vakrere, rikere, mer suksess, osv. i alle deler av samfunnet, derav også i kjærlighetslivet. Et slik jag vil bare føre til mer stress og skuffelse. Dersom flere klarte å slå seg mer til ro med ting man har som er bra, så tror jeg vi hadde vært både lykkeligere, og andelen samlivsbrudd ville gått kraftig ned. :)

Lenke til kommentar

Takk folkens, dere er ganske kloke.

Siden jeg alltid har vært forelsket først i alle andre jeg har hatt forhold til så var dette en ganske ny opplevlse. Det er nok derfor jeg er redd for å "bedra" han siden jeg alltid har vært all inn når jeg har kommet så tett på noen andre før dette.

Jeg tror kanskje det begynner å bobble med noen små følelser av å til, har blitt kåt av å tenke på han en gang etter at jeg først skrev i allefall.

Får gi det litt mer tid og se hva som skjer, tror ikke jeg klarer å holde det gående for lenge om det ikke begynner å gnistre på grunn av samvittigheten min. Håper bare at han ikke kommer til å bli såret på veien.

Anonymous poster hash: dd331...e82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...